Civic FB7 Civic Fb7 Eco Anlık Tekleme Sorunu...

Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
997
Tepki puanı
15
Yaş
44
Konum
İzmir
Arkadaşlar merhaba. 2013 Civic Eco Otomatik sahibiyim. FDH de de bu konudan bahsedildi fakat çözümü konusunda elle tutulur bir yanıt bulamadım. Ben de burada sormak istedim.

Sıkıntım şu; araç ile düz yolda lpg de iken, özellikle 50-60 km hız aralığında, yavaşlayıp hafif gaza dokunduğumda bir miktar geri atıyor hissi oluyor. Her zaman olmuyor bu durum.

Bu durum hakkında bilgisi olan var mı?

Ayrıca çözümü konusunda bilgisi olan var mı?

Yanıtlarınızı bekliyorum.

İyi forumlar...
 
Çözüm
Çorum özençlerde sorunum çözüldü arkadaşlar. Mehmet Özenç ustam sağolsun kendisi işinde uzman ve oldukça misafirperver davrandı. Araçta fiziksel kontroller yapıldıktan sonra ileri düzeyde bir yol ayarı ile sorun çözüldü, sonrasında 300 km uzun yol ve şehiriçi karışık yol yaptım, tekleme, sarsıntı vs hiçbirşey kalmadığını gördüm, extradan vites geçişleri ve gazdan ayağımızı çektiğimiz cut off durumları da daha bi yumuşadı gözlemime göre.

Çözümle ilgili bilmemiz gereken ilk nokta; eco modellerde manifolt delikleri benzin enjektör girişlerine oldukça uzak geride bir noktadan bırakılmış. Bu ciddi bir gecikmeye neden oluyor. Brc'nin enjektörleri pistonlu yapıda, hortum uzunluklarını tolere edebiliyor ama manifolda gaz girişi yapılan nokta...
Katılım
12 Ocak 2018
Mesajlar
32
Tepki puanı
8
Konum
İzmir
Vtec Teklemesi diye birşey Yok.

Bizim araçlarda Vtec yok arkadaşlar.
Kandırılmayalm. Bizim araçlarımız Değişken Subaplı. Buna Vtec ismini koymuş Honda. 2002 de subap atlayan Vtec sistemi Yok bizim araçlarda. Öyle olmuş olsa TSI motoru geçebilmemiz lazım.

Aynı teknoloji şuan Hyundai Toyota Mitsubushi gibi markalarda kullanıyor.

Adı Değişken Subap Teknolojisi. Kısaltma Adı VTI


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Hakan Uzun

0
Yönetici
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
1,539
Tepki puanı
203
Konum
Kocaeli, Körfez
Sorunu olanlar Servise gitsinler. Eğer 3 defa aynı sorundan dolayı servis kaydı olursa yeni araç verirler.

Vtec Teklemesi diye birşey olamaz. Eğer tekleme varsa araç LPG’ye uyumsuzdur. Uyumlu diye araç satamazlar.

Örneğin Toyota da aynı problem vardı Toyota Türkiye Lpg desteğini çekti.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Ben 9 kere gittim bir sekilde forma tekleme vs yazilmiyor ne kavgalar ne gurultuler yazdiramadim. Sonuc araci sattim..


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

JZG

0
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
73
Tepki puanı
2
Yaş
2023
Honda i-VTEC: (Akıllı Değişken Supap Zamanlaması ve Supap Açıklığı Kontrolü - İntelligent Variable
valve Timing and lift Elektronic Control)
Yukarıdaki ibareyi, Google'da "İ-VTEC nedir" diye aratıp çıkan başlığı aynen yazdım.
Devamında, Hondalardaki supap sistemleri hakkında doyurucu bilgiler var.
Yalnız başka kaynaklara da bakın derim. Çünkü burada ana bilgiler verilmiş.
(Mesela; i-VTEC'de 4 kademeli bir supap sistemi var.)
Honda Fabrika ve dolayısı ile servislerin söylediği; işte bu 4 kademe arasındaki geçişler sırasında, LPG'nin benzinden farklı yanma özellikleri nedeniyle
silkeleme olduğu şeklinde... Ayrıca bu muhteremler, bu durumun benzinde de çok az da olsa olduğunu iddia ederler.
Yazacak çok şey var ya neyse...
Şimdilik bu kadar olsun...
 

JZG

0
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
73
Tepki puanı
2
Yaş
2023
4 kademeli sistemin önemli bir özelliğini daha yazayım. 1., 2. ve 3. kademelerde 16 supapdan 12' si açık, her silindirden bir emme supabı kapalıdır.
16 supabın tamamı yalnızca 4. kademede açılır...
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Civic Fb7 Eco Anlık Tekleme Sorunu...

4 kademeli sistemin önemli bir özelliğini daha yazayım. 1., 2. ve 3. kademelerde 16 supapdan 12' si açık, her silindirden bir emme supabı kapalıdır.
16 supabın tamamı yalnızca 4. kademede açılır...

Peki FD6 ile FB7deki VTEC mekanizmasının farkının nedeni nedir? Her iki aracıda rutin kullanıyorum ve FD6da FB7deki tekleme hissi hemen hemen hiç yok.
 

JZG

0
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
73
Tepki puanı
2
Yaş
2023
Eco civicler (LPG için uyumlu hale getirilmiş) yanılmıyorsam 2012 nin sonlarında piyasaya çıktı. Bunların dışarıdan görülebilen en bariz özelliği ise emme
manifoldunun arka kısmındaki 4 adet LPG giriş borusuydu... (Toplam 16 adet değişiklik olduğu söyleniyor.)
2012 ve öncesindeki civiclerde bu borular olmadığı için, ya emme manifoldu üzerinde, benzin enjektörlerine en yakın noktalara nozul takılarak, ya da
benzin enjektörlerinin hemen altına pipo konarak montaj yapılıyordu. Her iki şekilde de LPG enjektörleri, en kısa yoldan bağlanıyordu.
Eco civiclerde ise LPG enjektörleri, emme manifoldu üzerindeki borulara bağlanıyor. Bu da çok uzun bir boru bağlantısı demek oluyor.
Bu durumda çözümün; kısa boru bağlantısı ile, LPG nin benzin enjektörlerine en yakın noktadan emme manifolduna verilmesi olduğu anlaşılıyor.
Diğer bir deyişle FD6 larda ideal çözüm yapılıyormuş...
FB7 lerde ise uzaktaki hazır borular mertliği bozmuş.....
Bu durumda eskiye dönüş sağlanınca (pipo veya manifold delinmesi) her iki model eşitlenmiş oluyor.
Neticede problem hiç bir zaman yok olmuyor. Belli belirsiz hale geliyor.
Ben pipo sistemini tercih ettim. Yaklaşık 35-40000 km oldu. Çok nadir olarak, o da belli belirsiz oluyor diyebilirim.
 

JZG

0
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
73
Tepki puanı
2
Yaş
2023
Konunun bir tarafı da şu:
Gerçi bu konuda epey yazdım. Tekrar olabilir.
Honda ve BRC birlikte çalışarak bunu oluşturmuşlar. Hiç mi farkına varılmadı?
Honda bunu direkt olarak (Şikayetim üzerine fabrikadan gelen teknik eleman dahil) i-VTEC sistemine bağlıyor.
Hatta bunu, yani i-VTEC ile alakalı olduğunu bilgisayar kullanarak yol testinde i-VTEC geçişlerinde silkeleme yaptığını ispat etmeye çalışıyor...
Bunu arıza olarak kabul etsin veya etmesin üzerine alıyor. Başka yerlere, mesela BRC ye falan topu atmıyor. Bu da ilginç.
Neyse...
Ben çözümü, güvendiğim iki BRC servisinin de aynı şeyi önermesi ile pipo ile hallettim. Yol testi falan da yapılmadı. Montajdan sonra bilgisayarda
ayar yapıldı. O kadar...
Yaptırdığım yeri de yazayım. İzmit'te FS otogaz. Ve 35-40000 km'dir de
hiç ayar yapılmadan kullanıyorum. Garantiyi problem etmeyenler için bence tek çözüm bu...
 
Son düzenleme:
Geri
Üst