Civic FB7 Civic FB7 Profesyonel Ses yalıtımı ve Hi-Fi ses sistemi

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,660
Çözümler
6
Tepki puanı
8,723
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
29
Tepki puanı
39
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Bunun aynısını arkadaşım yaptırdı ve verilen paraya değmiyor diyor. Uğultunun en önemli sebebi yürüyen aksamın şase bağlantıları. Adamlar bu konuyu fabrikada halledecek başka çaresi yok ama maliyet kaygısıyla yapmıyorlar. Ha bu ne yapıyor kapıların zeminin davlumbaz etkisini azaltıyor ama o kadar. Arabada da ciddi ağırlık artışı olduğunu belirtmeliyiz.
 
Katılım
23 Ocak 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
195
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Bunun aynısını arkadaşım yaptırdı ve verilen paraya değmiyor diyor. Uğultunun en önemli sebebi yürüyen aksamın şase bağlantıları. Adamlar bu konuyu fabrikada halledecek başka çaresi yok ama maliyet kaygısıyla yapmıyorlar. Ha bu ne yapıyor kapıların zeminin davlumbaz etkisini azaltıyor ama o kadar. Arabada da ciddi ağırlık artışı olduğunu belirtmeliyiz.

Kendi aracımda ses ölçümü yapmıştım. Aracım fc5 dizel otomatik. 120 ile giderken çok kaliteli asfaltta (ICA yolları) 74-75dbA civarında ses seviyesi var. Kötü çakıllı dediğimiz gürültülü asfaltta 85 civarı.

Düşük hızlarda şehiriçinde falan 65-68dbA çıkıyor araç hızlanırken. Dolayısıyla sesin epey bir kısmı dizel gürültüsü.

Kapı ve davlumbazlara sonra sadece motor sesi azaldı.
Zemin ve sütunlara yalıtımı yaptırdıktan sonra tekrar ölçüp burada paylaşırım.

Sütunların etkisi de rüzgar sesine olacak diye tahmin ediyorum. A sütunlarından şu an epey rüzgar sesi geliyor.

Hesaplarıma göre de tüm araç yalıtımı civic sedan boyutlarında 20-22kg gibi bir ağırlık artışına sebep oluyor. Tavan hariçtir bu, sunroof varsa zahmeti değmiyor diye Özkan usta yapmıyor.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Cümleten Selamun aleyküm.Malum pandemik salgın ve işlerimin yoğunluğundan dolayı aracıma yaptırmış olduğum Full ses yalıtımı ve Hi-Fi ses sistemini siz değerli dostlar ile paylaşmak istiyorum.İşlemi Mart ayının başında yaptırdım ama kısmet bu güneymiş paylaşımı yapmak için.Belki de Civic FB7 kasaya bu şekilde kapsamlı bir yalıtım işlemi yapılmamıştır,Benim bildiğim.

Stp ürünleri kullanılarak zemin 2 kat her kat’da kullanılan malzeme farklı özelliklerde.
Kapılar 3 kat panzidot içi dahil,A sütunu,Bagaj kapağı,Davlumbazlar yalıtım yapmadık bir yer bırakmadık.Sadece tavana dokunmadık onunda sebebi ise sanruff olması,çünkü yalıtım yapılacak çok fazla bir yer kalmaması.

Yalıtım işlemi sonrası sıra Hi-Fi ses sistemini kurmaya geldi.Ocak ayında Amerika’dan getirdiğim JVC KW V840BT Apple CarPlay ve Andorid Auto özellikli DSP’li ve Hi Res Audio özelliği olan multimedya cihazını ve Maestro I datalink cihazını kurarak başladık.Akabinde Digital ses işleme özelliği olan (DSP) li MATCH M5 DSP amfi ve Alman Helix’in Mid bass ve tweeter’ını yine Match’in Subwoofer ‘ı ile Xover olmadan full aktif bir sistemi kurmuş olduk.

Bu arada Ön park kamerası ve Kararan dikiz aynasını da eklemeyi unutmadık.
Siz sormadan ben yazayım yalıtım sonrası araç evrim geçirdi resmen.Ses namına hiç bir sıkıntım yok,aracın hemen hemen her yeri sökülmesine rağmen trim sesi yok çünkü tüm plastik aksamda yalıtıldı.Kapı’lar zırhlı bir aracın kapısı kadar sert ve tok bir hale geldi.Daha önce full ses yalıtım lı bir araca binmiştim onda yaşadığım duyguları şimdi kendi aracımda yaşıyorum.Bizim Japon’lar için olmaz sa olmaz bence yalıtım.Aracınıza konfor katıyor bunu uzun bir yol yapınca daha iyi anlıyorsunuz.
Bütün işlemleri Subigarage Özkan ağabeyin işyerinde yaptırdım.Çok profesyonel ve kendine ben ustayım diyenleri cebinden çıkartacak kadar iyi bir usta.Zaten yaptığı işlerde ve geri dönüşleri de ortada fazla’da anlatmaya gerek yok.

Bu vesile ile kendinize çok iyi bakın,sosyal mesafe kurallarına uyun çünkü insanlığın karşısında çok sinsi bir düşman var.Allah hepimizin yardımcısı olsun...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çoğunluk ses yalıtımına alaka göstermiş
Âlâ !

Ancak ana ünite dikkatimi çekmedi değil. Biraz baktım:2-DIN AV ReceiverKW-V840BT
KW-V840BT_K_ANGLE_CP

Multimedia Receiver featuring 6.8" Clear Resistive Touch Monitor / Apple CarPlay / Android Auto / WebLink / High-Resolution Audio / iDatalink Maestro Ready / Bluetooth® / 13-Band EQ

"Clear resistive" meslesine kafam takıldı. "Capacitive" seçeneği yok muydu? Bu yılda bile böyle panellerin satılabiliyor olması ilginç geldi.
Kendimdeki ekran da eski usül "Resistive" ve zaman zaman parmağımı vurmak zorunda kalıyorum.

Ancak anladığım kadarıyla altta yatan makineyle güzel bir uyumu var ve o nedenle tercih edilmiş.

Bir de, bu tip cihazlarda gerek uyumlu çerçeve, gerek direksiyon kumandası için gerekli " harness" bulmak sorun olur. Onları nasıl aştınız?
 
Geri
Üst