Civic FB7 Civic Fb7 R16B'yi R20'ye çevirmek

Katılım
2 Eyl 2020
Mesajlar
43
Tepki puanı
58
Konum
Ankara
Piston kolları değişir ise dediğiniz gibi olur. Piyasada turbo görmüş olabilirsiniz. Lakin stok motora uygulanan turbo motorun ömrünü çok kısaltır.
Usta olarak şu an hatırımda yok. İl olarak Sakarya, Ankara ve Antalya'da var diye biliyorum. Bu camiadan birini bulursan diğerlerinide öğrenmiş olursun. Bu iş ile uğraşanlar birbirini iyi tanır. Ve ekip olarak çalışırlar.
Turbolamayı öncelikli olarak düşünmüyorum zaten ama turbolasam da sınırda güçlerden ziyade düşük devirlerdeki cansızlığı alacak şekilde küçük bir turbo tercih ederdim. Ayrıca bu R serileri çok dayanıklı . Stok internaller ile turbo R18 leri 80 bin mildir 280-300 hp bandında kullanan insanlar var Amerikada
 
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
478
25 bin para çok büyük para. Cidden yazık olur o güzelim fb7 ye.
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,388
Çözümler
4
Tepki puanı
3,462
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Orjinal parçaları duracağı için pek sorun olacağını sanmıyorum. Aracı satacaginiz zaman orjinal haline getirebilirsiniz. Böylelikle çıkan parçaları satarak maliyetin %60-70 kısmını geri kazanabilirsiniz. Tabi bu işlemleri yaparken satış durumunu da düşünerek yapmanız gerekir. Satacaginiz zaman ya aracın üzerine yaptığınız işlemleri ekleyerek bir fiyat belirleyeceksiniz. Ki bu şekilde 25 bin TL fazla vererek böylesine zevkli bir araca sahip olmak isteyen illaki çıkacaktır. 200 HP bir fb7' nin tadına doyum olmaz :)
 
Katılım
19 Kas 2019
Mesajlar
162
Çözümler
1
Tepki puanı
438
Konum
KOCAELİ
Aracınız
Civic FD6 2010
Herşeyden önce belirtmek isterim aracıniz galiba otomatik vites. Otomatik şanzıman ile bu işlerin içinden çıkamazsınız.
Diğer sorulara gelecek olursak r 20 nin kapak olur ama emme manifoldu olmaz.3 kademeli onun içi.
Bu işin en önemli yanı yazılım. Yazılım siz yaptığınız hiç bir şeyden fayda alamazsınız.
Benim size tavsiyem ille de yapacağım diyorsanız Jackson racingin SC ve turbo kitleri var hazır komple Bolt on set şeklinde yazılım vs direk gönderiyorlar. Bu seti temin edip takım zaten fazlasıyla kolay ve farklı araca sahip olursunuz. Emin olun r18 otomatik bile düzgün gitmiyorken siz bu kadar uğraşıp otomatikle zor yurursunuz.
Bende 1.8 manuel vardı 6 ileri onun gidişi hala daha aklımda. Ama aynı arabanın otomatiği ne bindigimde çok hantal geldi.
 
Katılım
2 Eyl 2020
Mesajlar
43
Tepki puanı
58
Konum
Ankara
Orjinal parçaları duracağı için pek sorun olacağını sanmıyorum. Aracı satacaginiz zaman orjinal haline getirebilirsiniz. Böylelikle çıkan parçaları satarak maliyetin %60-70 kısmını geri kazanabilirsiniz. Tabi bu işlemleri yaparken satış durumunu da düşünerek yapmanız gerekir. Satacaginiz zaman ya aracın üzerine yaptığınız işlemleri ekleyerek bir fiyat belirleyeceksiniz. Ki bu şekilde 25 bin TL fazla vererek böylesine zevkli bir araca sahip olmak isteyen illaki çıkacaktır. 200 HP bir fb7' nin tadına doyum olmaz
Evet farklı ve güzel bir araç olacağını düşünüyorum. En az 3-4 yıl da satmayı düşünmediğim için, böyle bir projeye girmek heyecanlı ve güz olacak gibi geliyor. Bu arada olay direk turboya dönmüş ama önceliğim aracı 2.0 yapmak. Yoksa turbolamayı hazır yaptırabileceğim yer var zaten.
 
Katılım
2 Eyl 2020
Mesajlar
43
Tepki puanı
58
Konum
Ankara
Herşeyden önce belirtmek isterim aracıniz galiba otomatik vites. Otomatik şanzıman ile bu işlerin içinden çıkamazsınız.
Diğer sorulara gelecek olursak r 20 nin kapak olur ama emme manifoldu olmaz.3 kademeli onun içi.
Bu işin en önemli yanı yazılım. Yazılım siz yaptığınız hiç bir şeyden fayda alamazsınız.
Benim size tavsiyem ille de yapacağım diyorsanız Jackson racingin SC ve turbo kitleri var hazır komple Bolt on set şeklinde yazılım vs direk gönderiyorlar. Bu seti temin edip takım zaten fazlasıyla kolay ve farklı araca sahip olursunuz. Emin olun r18 otomatik bile düzgün gitmiyorken siz bu kadar uğraşıp otomatikle zor yurursunuz.
Bende 1.8 manuel vardı 6 ileri onun gidişi hala daha aklımda. Ama aynı arabanın otomatiği ne bindigimde çok hantal geldi.
Evet araç otomatik 190 hp ye kadar R16 nın şanzıman sıkıntı çıkarmıyormuş. Üzeri için şanzıman yağı soğutucu tavsiye ediyorlar.
Yazılım olarak da direk R20 nin yazılımını bu R16 nın beynine atabiliyorum. Yani teorik olarak 2.0 Crv motoru takılmış gibi olacak araç
Hazır turbo kitleri çok daha pahalıya geliyor ve genlde R18 ler için. Yani 250+ hp güçler için tasarlanmış kitler, benim öyle bir güç isteğim ve kaldıracak şanzımanım yok . Ayrıca R18 lerin Us beyinleri kolaylıkla programlanabiliyor fakat R16 ve 20 nin beynine hondata ile bağlanıp kolayca programlayamıyorsunuz.
Hondanın otomatiklerinin en büyük sıkıntısı çok uzun 5 oranı olması. Performanslı kullanımda uzun 4 oranlı bir şanzıman gibi gidiyor aslında. Manuel olanları ise çok daha kısa oranlara sahip. O sebeple çok daha hzılı gidiyorlar.

Aracı uzun süre daha kullanmak isteidğim için öncelikle 2.0 yaparak aracı biraz daha zevkli bir araba haline getirmeye çalışıyorum. Yoksa kar elde edeyim, vaktim param gitsin gibi bir düşüncem yok :)
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,388
Çözümler
4
Tepki puanı
3,462
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Bence daha fazla macera aramaya gerek yok hocam. 190 HP ye cikarabiliyorsaniz daha ileriye gitmeyin derim :) ben daha Cruise controlü aktif edemedim. Sizinki rüya gibi duruyor. :) :)
 
Katılım
19 Kas 2019
Mesajlar
162
Çözümler
1
Tepki puanı
438
Konum
KOCAELİ
Aracınız
Civic FD6 2010
Evet araç otomatik 190 hp ye kadar R16 nın şanzıman sıkıntı çıkarmıyormuş. Üzeri için şanzıman yağı soğutucu tavsiye ediyorlar.
Yazılım olarak da direk R20 nin yazılımını bu R16 nın beynine atabiliyorum. Yani teorik olarak 2.0 Crv motoru takılmış gibi olacak araç
Hazır turbo kitleri çok daha pahalıya geliyor ve genlde R18 ler için. Yani 250+ hp güçler için tasarlanmış kitler, benim öyle bir güç isteğim ve kaldıracak şanzımanım yok . Ayrıca R18 lerin Us beyinleri kolaylıkla programlanabiliyor fakat R16 ve 20 nin beynine hondata ile bağlanıp kolayca programlayamıyorsunuz.
Hondanın otomatiklerinin en büyük sıkıntısı çok uzun 5 oranı olması. Performanslı kullanımda uzun 4 oranlı bir şanzıman gibi gidiyor aslında. Manuel olanları ise çok daha kısa oranlara sahip. O sebeple çok daha hzılı gidiyorlar.

Aracı uzun süre daha kullanmak isteidğim için öncelikle 2.0 yaparak aracı biraz daha zevkli bir araba haline getirmeye çalışıyorum. Yoksa kar elde edeyim, vaktim param gitsin gibi bir düşüncem yok :)
R20 crv yada Accord motoru zaten başlı başına 155 HP hocam siz atmosferik araca nasıl bir şey yaparak 170-190 HP bandına çıkarmayı hedefliyorsunuz acaba? O iş atmosferikte hiçte öyle kolay değil malesef.
Yağ sogutucusuyla kurtarmaz o şanzıman malesef. Valve body vs. İşin içine girdikçe liste çoğalır.
Sadece krank kol ve kapakla olsa keşke. En basitinden enjektörler bile yok hesabınizda. 200cc enjektorle r20 mi yuruteceksiniz?
Acura rdx enjektör alsanız hadi neyse.
Ayrıca direk crvnin yazılımını yükleyip nasıl çalıştıracak siniz aracı içerisinde bir sürü parametre farklılıkları var. Diyelim ki sadece yakıt avans vs haritalarını yüklediniz kec hiç yazılımı modifiye ettiniz yinede o güçler hayel. İntake manifold kat iptali güzel bir egsoz ve filtre ile standalone ECU yapmadan güç alamazsinizki??
Al tak devam et şeklinde güç alması imkansız hocam 3-5 bine çıkma krank ve kol ancak alırsınız demedi demeyin.
Listenin tümünü hesaba kattiginizda supercharger kit çok daha makul mantıklı ve ucuza geliyor. Üstelik adamlar size direk daha önce hazırlanmış bir ECU programi gönderiyor ve hondata ile yazabiliyorsunuz.
 
Katılım
2 Eyl 2020
Mesajlar
43
Tepki puanı
58
Konum
Ankara
R20 crv yada Accord motoru zaten başlı başına 155 HP hocam siz atmosferik araca nasıl bir şey yaparak 170-190 HP bandına çıkarmayı hedefliyorsunuz acaba? O iş atmosferikte hiçte öyle kolay değil malesef.
Yağ sogutucusuyla kurtarmaz o şanzıman malesef. Valve body vs. İşin içine girdikçe liste çoğalır.
Sadece krank kol ve kapakla olsa keşke. En basitinden enjektörler bile yok hesabınizda. 200cc enjektorle r20 mi yuruteceksiniz?
Acura rdx enjektör alsanız hadi neyse.
Ayrıca direk crvnin yazılımını yükleyip nasıl çalıştıracak siniz aracı içerisinde bir sürü parametre farklılıkları var. Diyelim ki sadece yakıt avans vs haritalarını yüklediniz kec hiç yazılımı modifiye ettiniz yinede o güçler hayel. İntake manifold kat iptali güzel bir egsoz ve filtre ile standalone ECU yapmadan güç alamazsinizki??
Al tak devam et şeklinde güç alması imkansız hocam 3-5 bine çıkma krank ve kol ancak alırsınız demedi demeyin.
Listenin tümünü hesaba kattiginizda supercharger kit çok daha makul mantıklı ve ucuza geliyor. Üstelik adamlar size direk daha önce hazırlanmış bir ECU programi gönderiyor ve hondata ile yazabiliyorsunuz.

Yukarıda okuduysanız 190 hp vb olayı turbo için zaten.
Atmosferik olarak full egzos sıkıştırma artışı + avans ayarı vb ile 155 hp lik motoru 160 belki 170 hp yapmak çok zor değil.

Bahsettiğim yazılım yakıt haritası zaten, komple crv beyni ile tabiki yürümez.

Stok şanzımanın turbo ile beraber çalışan birçok örneği var YouTube ve yabancı forumlarda. Kaldı ki turbo kadar yüksek tork olmayacağı için sorunsuz çalışacaktır.

Ayrıca yukarıda da yazdım, R16 ve R20 beyinlerine hondata ile müdahale edemiyorsunuz. Hazır kitlerin hepsi, hondata ile erişilebilen R18 ler için.



Not: Arakadaşlar, gördüğüm kadarıyla yazılanlar birbirlerine karıştırılıyor. Sırası ile okursanız daha rahat anlaşacağız :)




SM-A705FN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst