Jetta ile rampaları alt devirle çıkmanın keyfini yaşarsınız
Civic de dizel olursa yahut 1.5 182 HP olsaydı onla da böyle olurdu.
LPG li Civic le yokuşlarda bayılmak istenmiyorsa ayağın altında en az 3000 devrin olması lazım.
Bu araç gitmiyor diyenler de turbo araçlardan inip LPG li Civic in 1500-2000 devirde koltuğa yapıştırmasını bekleyenler.
Zamanında bacanağın 2014 ve 1.6tdi DSG 66bin km deki Jetta' sını sürmüştüm.
Konsolun yumuşak plastik oluşu falan diye laga luga yapar VW ciler.
Sert konsol olan araçtan tık tık, yumuşak konsol olan araçtan gacır gucur ses gelir.
Ki kaliteyse kalite FC5 te de en az Jetta kadar yumuşak plastik kullanıldı.
Trim sesi olarak kronik 4 yerden gelen ses vardır onları da servis ücretsiz şekilde hallediyor.
Yalıtım olarak bir farkları yoktur muhtemelen.
FC5 ilk çıktığı zaman yalıtımı beğenilmişti lakin sonradan diğer araçlarda bu seviyeye gelince eksik olarak görülmeye başlandı.
Sürüş keyfi olarak VW ciler de kabul eder ki VW yapay bir markadır.
Sonradan kilitli difransiyel gibi his vermesi için yine yapay olan gizli özellik açtırırlar hatta
Ancak ne yaparlarsa yapsınlar bir japon kadar keyifli sürüş olmaz.
Yol tutuş olarak FC5 ve Focus kendini kanıtladı bu konuya girmeye gerek bile yok.
Jettanın kaportası ve boyası daha dayanıklıdır, Civic alırsanız özellikle kaputa film çektirmenizi tavsiye ederim.
Yalnız Jettanın kaportası sadece dayanıklıdır.
Sağlamlık olarak fark yoktur.
FC5 zorlu IIHS testinden fazlasıyla başarılı puanlar elde etti, tavan burulma direnciyle de sınıfında 2. sırada.
Kayınbiraderim 15 km ise git gel yapıyordu ve haftanın 2 günü aracın duman attığını (DPF si pek başarılı değil) trafikteki araçların yangın çıktığını sanıp durdurduklarını söylemişti. Son zamanlarda DSG kavramasıda bitmeye yüz tutunca satmak durumunda kalmıştı.
Tüm bunları göz önünde bulundurduğumda ve objektif olarak yorum yaptığımda yerinizde olsam bende Civic tercih ederdim.
????-???-??????
????-??? ?-????-?????
????-???-????? ???????