Civic fc5 fren ve konfor sorunsali

Biraz da CVT şanzıman ile alakalı frene gerek yok gazdan ayağınızı çektiğinizde de bir anlık bi salınıyor klasik şanzıman mantığında çalışmadığı için motor frenlemesi yapmıyor galiba o yüzden frene biraz abanmak gerekiyor ki ben her seferinde acil durum sinyallerini yaktırıyorum


2016 Elegance Eco AT
 
Aracım 5700 km'de 42 gün oldu aracımı teslim alalı.Bilirsiniz zaten Karadeniz turunu felan yazmıştım burda aracı anlatmak icin fakat ya ben yanlış hissediyorum yada gerçekten bir sorun var..

Son bir haftadır aracımızı yoğunluktan biraz performanslı kullanıyorum bundan dolayı freni haliyle daha çok kullanmaya başladık ama sanki arac bu performanslı kullanışı kaldıramadı gibi..

Konforda düşme hissediyorum ilk bindiğimde bu araçta kasisleri kabine hissettirmemesi dikkatimi cekmisti ve sessiz çalışan süspansiyonlar dikkatimi cekmisti fakat ben sanki artık daha sesli çalıştığı ve kabine daha fazla sarsıntı vermeye başladı o ilk gun bindiğim fren hissiyatını alamıyorum durması icin dibine kadar basmak gerekiyor ilk aldığım hafta frenine hayran kaldigim araçta hissediyorum bunları ben araçta trim seslerine cok takarım sessiz arac fakat bazen an geliyor kapılardan cok hafif trim sesi geliyor bazen en bozuk yolda bile fısıltı seviyesinde bile bir ses gelmiyor tabiki suan net tespit degil bunlar 1 hafta üzerinde duracağım 5bin km'de bir araçta bunlar boy gösteriyorsa Honda'ya olan hastalığımı yenmeye çalışıp aracı satmaya bakacağım gerçi tek biz hasta değiliz yıkatıp parlatınca trafikte bizim araçlara bakarken kaza yapacak adamlar gördüm c sınıfı arabanın bu kadar dikkat çekmesi de ayrı hoşuma gitmiyor degil.. Son diyeceğim gecen de cok hafif bir frenleme de 8km civarlarında giderken o esnada frenlerimden cok hafif bir ses geldi hanı diskler biter de ses gelir ya onun cok daha hafifi yazı biraz uzun oldu okuduğunuz icin teşekkür ederim :)

Sevgiler
Erdoğan bey, şubattan beri aracınızdaki şikayetleriniz arttı mı yoksa azaldı mı, uzun dönem fc5 aracınız hakkında sizden yorum alabilirmiyim :) uzun dönem fb7 ile karşılaştırabilirmisiniz?
 
FC5'te daha fazla trim sesi daha kötü frenleme vs. olduğunu düşünmüyorum. FB7 ile aynı oranda fakat aracın görseli daha iyi olduğundan biraz daha lüks hissettiriyor. Hal böyle olunca da lüks arabada bu ses olmamalı diye radarları açıp ses dinliyorsunuz hep :) Şahsen ben böyle yaptığımı fark ettim. Tamamen psikolojik.
Halbuki aynı ikisi de c sınıfı araç işte, sınıfındaki diğer araçlara kıyasla çok çok başarılı.

Fren konusunda civic zaten başarısız daha önce 4 yıl kadar opel astra H kullandım, bastığın an tam olarak "zınk" diye duruyordu araç. FC5 ile öyle ani fren işine girmeden, konforlu yolculuklar yapmak ve aracın tadını çıkarmak gerek..
 
Ben RS versiyonu kullanıyorum 4.500 km oldu , enteresandır frenle ilgili burada yazılan zayıflıkları hiç hissetmedim , üstelik Giulietta gibi sağlam freni olan bir arabadan geçtiğim halde . Acaba RS ve HB lerde , atmosferik 1,6 lara kıyasla daha farklı ve güçlü bir fren sistemi mi koymuşlar


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
RS lerde fren sisteminden tutun yalitima aksina kullanilan cvt sanzumanin yazilimina kadar baslica farkliliklari var. Herhangi bir servistende zaten bu bilgileri teyit edebilirsiniz

SM-G955F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Bende fd6 dan fk7 hb civic kasaya geçiş yaptım. Yollardan geçerken patırtı kütürtü vs seslerden tutun da yol sesi, amortisörler olsun frenlerine kadar bayağı bir gelişme olduğunu hissettim.

Özellikle frenden bahsettiğiniz için söyleyeyim normalde fd6 da frene basıp yavaşlamamla hb arasında çok fark var hb kesinlikle açık ara önde. Bana frenleri iyi seviyedeymiş hissi verdi. Zaten test sürüşlerinde aracı 100-120 km hızda süren eleman ellerini direksiyondan bırakarak frene asıldı ve araç sağa sola kaymadan dörtlü flaşör yakarak çabucak durdu.
 
Ben de yeni bir civicli olarak bazı sorularım var cvt şanzıman hakkında. Sonsuz vites deniliyor falan anlamadım tam ne olduğunu ama okuduğum yerlerden çıkarttığım kadarıyla hiçbir şekilde vites geçiş hissiyatının olmaması gerekiyormuş? Doğru mudur bu, çünkü vites geçişlerini baya bi hissediyorum. İlk otomatik arabam pek bir bilgim yok mazur görün:)

TA-1012 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Ben de yeni bir civicli olarak bazı sorularım var cvt şanzıman hakkında. Sonsuz vites deniliyor falan anlamadım tam ne olduğunu ama okuduğum yerlerden çıkarttığım kadarıyla hiçbir şekilde vites geçiş hissiyatının olmaması gerekiyormuş? Doğru mudur bu, çünkü vites geçişlerini baya bi hissediyorum. İlk otomatik arabam pek bir bilgim yok mazur görün:)

TA-1012 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.



 
Bende fd6 dan fk7 hb civic kasaya geçiş yaptım. Yollardan geçerken patırtı kütürtü vs seslerden tutun da yol sesi, amortisörler olsun frenlerine kadar bayağı bir gelişme olduğunu hissettim.

Özellikle frenden bahsettiğiniz için söyleyeyim normalde fd6 da frene basıp yavaşlamamla hb arasında çok fark var hb kesinlikle açık ara önde. Bana frenleri iyi seviyedeymiş hissi verdi. Zaten test sürüşlerinde aracı 100-120 km hızda süren eleman ellerini direksiyondan bırakarak frene asıldı ve araç sağa sola kaymadan dörtlü flaşör yakarak çabucak durdu.

Çünkü civic sedanlar Türkiyede üretilir. Hbler ise ingilterede üretilir. Aralarında bariz bir şekilde işçilik ve kalite farkı vardır. İlk aracım 96 model euro civic idi. O araçtaki kalite ve konforu daha sonra sırasıyla sahip olduğum fd6 ve fb7 de göremedim ne yazık ki. :-(


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst