Civic FC5 Civic FC5 Geyik testi

S

Silinen üye 20336

Guest
Bu test arabamın güvenliği açısından beni çok memnun etti. Paylaşım için teşekkürler (y)

Yalnız aklıma bir şey takıldı :unsure:: Hani test esnasında fren ve gaz kullanılmıyor ya... Biz trafikte böyle ani bir manevra yapmak mecburiyetinde kalsak; mesela o andaki hızımız 100 km civarında olsa ve manevradan önce bir miktar fren kullanma mesafesi olsa; elbette ki refleks olarak, önce arabayı yavaşlatmaya sonra manevrayı yapmaya çalışırız. Bu durumda aracın öne doğru (ve zemine) doğru yapacağı kasıntı, bu hareketi olumlu mu etkiler; yoksa kayma ihtimalini arttır mı? Tabi Allah göstermesin; ve o anda böyle şeyleri düşünecek fırsat kalır mı bilinmez ama, fikir yürütmek açısından...
Sürücülük geçmişimde bu manevraya benzeyen, ani bir kaç maceram oldu. Şükür atlatabildim. Ama, kabaca verebileceğim birkaç ayrıntı haricinde tam olarak ne yaptığımı hatırlayamıyorum bile:giggle:
Ayak frendeyken manevra yapılırsa;
Arkadan öne yük transferiyle birlikte aracın öne doğru yığılmasıyla arka lastiklerle zemin arasındaki sürtünme kuvveti azalacak, manevranın yönüne bağlı olarak ön sağ yada sol lastik moment noktası olacak, bunlara bağlı oluşan savrulma etkisiyle aracın arkadan kayması kolaylaşacak ve artacaktır diye yorumluyorum.

Ayak frenden çekildikten sonra aracın ön süspansiyon sistemindeki aşağı basma ve arka süspansiyon sistemindeki yukarı kalkma hareketi sonlanmadan önce manevra başlarsa frensiz manevradan farklı olarak aracın arkasındaki yolcuların hissedeceği savrulma şiddeti daha fazla olacaktır.
Bu durum aracın süspansiyon sistemi özelliklerine, aracın toplam ağırlığına, ön arka aks mesafesine, aracın ön arka iz açıklıklarına, aracın arka akstan geride kalan kısmının uzunluğuna, aracın arka kısmında bulunan serbest haldeki yüklere, aracın ön arka ağırlık oranına ve tabiki manevranın keskinliğine bağlı olarak arka lastiklerin frensiz manevrada olduğundan daha fazla kaymalarına da neden olabilir.

Not: Yolun kuru olduğunu ve sürtünme kuvvetini azaltan nedenlerin olmadığını düşünerek yorumladım. Yolda sürtünme kuvveti azaltıcı durumlar varsa fren etkisiyle önden kaymalar şaşırtıcı biçimde artabilir. Ayrıca savrulma ve yük transferlerine bağlı olarak kaymalar genel olarak artacak ve aracı kontrol etmek zorlaşacaktır diye düşünüyorum.
 
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
381
Tepki puanı
500
Konum
şanlıurfa
Aracınız
Civic FC5 2019
hazır yeri gelmişken ben de bu konuyla ilgili olarak geçen gün başıma geleni anlatayım. tali yoldan anayola çıktım haliyle gaza basıp sol şeride doğru 80 km civarı hızla kırmaya başladım. yol ortasındaki refujda çalışma varmış işçiler kamyon vs.. birkaç koni koymuşlar. doğal olarak en soldaki araç bilinçsizce üstüme kırdı ben de refleks olarak sağa kırdım ama sağımda da audi. audide doğal olarak kontrollü bir şekilde sağa kırdı ama yeterli değildi. gözü karartıp zikzak çizerek o hengameden çıktım. biraz ileriye gittim sağa çektim. sinyal vermeden üstüme kıran aracı bekledim o kadar el kol işareti yapmama rağmen adam durmadı kaçrı gitti. o zaman civicin yüksek manevra kabiliyetine sahip olduğunu ve hiç de yabana atılacak bir araç olmadığını anladım. varsın boyası ince olsun varsın yol sesi alsın. başka araç olsaydı sanırım yüzde 99 kaza yapmış olurdum. bu arada ailecek araçtaydık. bu olaydan sonra arabayla gönül bağım oluştu. güven oluştu aramızda.. yeri gelmişken anlatayım dedim.

SM-A605F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
432
Tepki puanı
624
Konum
Nevşehir
Aracınız
Civic FC5 2019
Bu geyik testine benzer bir durumu malesef geçenlerde tecrübe etmek zorunda kaldım. Şehirler arası yolda hızım 110 civarı hızım vardı . Ani firenleme ve manevra beni hayret ettirdi. Arabanın burnu santim kontrolden çıkmadı. Güveniyordum ama şuan 2 kat güveniyorum. Başka araç olsa Allah korusun şöförlük felan bir yere kadar.
Honda gerçekten yol tutuşunda yarı yolda bırakmaz. Bu arada aracım eco elegans otomatik.
Herkese kazasız ,belasız sürüşler dilerim.
 
Katılım
28 Kas 2018
Mesajlar
582
Tepki puanı
689
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Civic FC5 yol tutuşla ilgili bugün bir video dikkatimi çekti, müsait vakitte izlenmesini tavsiye ederim.
Merhabalar,videolarda görüntü var ama ses yok,acaba sorun neden kaynaklanıyor olabilir,yeri gelmişken sormak istedim,daha önce eklenen videolarda da aynı sorunu yaşadım.(Crome üzerinden kullanıyorum.)
 

DMR

Özel Üye
Katılım
13 Ara 2019
Mesajlar
171
Tepki puanı
153
Konum
Ankara
Ad Soyad
Alper D
Yaş
34
Aracınız
Civic FC5 2020
Daha on
Civic FC5 yol tutuşla ilgili bugün bir video dikkatimi çekti, müsait vakitte izlenmesini tavsiye ederim.
Suana kadar bircok araba test kanalini takip ettim nitekim bu videoyu ilk defa sayenizde izledim,civic gercekten cok cok iyi yol tutan bir arac,yeni focustan iyi oldugu gibi bence bu sinifta tek rakibi yeni bmw 1 serisidir.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Hondalar yol tutuşları ve sorunsuzluklarıyla popülülerdir. Fb7 ile 180 de viraj kastıgımı hatırlıyorum gerçekten o bile basarılı bu konuda.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
VW'nin yeni Golf'te maliyete yönelik yaptığı düzenlemelerin sonucu testlerle ortaya çıkıyor, bir önceki modele göre ciddi kafadan kayma ve tutuş zayıflığı söz konusu (iyice ESP tabanlı olmuş).

 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
VW'nin yeni Golf'te maliyete yönelik yaptığı düzenlemelerin sonucu testlerle ortaya çıkıyor, bir önceki modele göre ciddi kafadan kayma ve tutuş zayıflığı söz konusu (iyice ESP tabanlı olmuş).

paylaşım için teşekkürler

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst