sizin bunları şu an sorguluyor olmanız çok ama çok büyük tesadüf kendi açımdan bende gelecek ay Amerikaya gidecem neler alabilirim nelerin ne gibi artısı vara bakıp bilgi topluyorum birkaç haftadır:
Açık hava filtreleri konusunda ne kadar tecrübeniz var bilmiyorum ama sırasıyla anlatayım
Drop in filter: orijinal kutu içinde filtre: en düşük hp ve ses getirisi ,en düşük risk
Drop in Filter + resonator iptali boru: ortalama hp getirisi ve ortalama ses getirisi, risk halen düşük
Short ram + boru : en ani tepkilelere cevap veren, orta üstü güç ve ses artışı, risk halen düşük
Cold air + boru: burada tepkime short ram'e kıyasla bir tık daha düşük,güç artışı ve ses artışı en yüksek fakat su birikintilerinden geçerken su emmebileceği için en/tek risklisi bu
FE kasa FClere göre emme konusunda daha ileri tasarıma sahip öyleki getirisi olmayacağını düşünen PRL FC5'deki cold air kitini tamamen iptal edip direk fabrikasyon noktasında monte edilen high volume sistemini çıkarmış.
bizim yurdumuzda maalesef bizi yönlendirecek çok bilgili insanlar olmadığı için filtrede çokca hata yapıyoruz,
açık filtre kitlerinde filtreden emmeye giden ve map sensörünü taşıyan orijinal boru takılı olduğu sürece neredeyse hiçbir getiri alamazsınız bu borularda resonansı düşürecek bir tasarım var hususi tasarlanmış ve açık filtrelerdeki getirinin tamamı bu borudan geçerken yok olur bu sebeble bu borunun değişmesi çok çok önemli, bırakın açık filtreyi PRL kutu içi filtresinde bile bu boruyu değiştiriyor:
https://prlmotorsports.com/products...e-1-intake-system?_pos=6&_sid=ba6d34e8d&_ss=r
downpipe vs pek araştırmadım yorum yapmayayım ama uzakdoğuda çok mütevazi,yardımsever bir racechip bayisine denk geldim adam nasıl bir insansa üreticinin 52hp artırır dediğini açıkca 22hp artırdığını göstermiş paylaşmış bu hareketiyle önce beğenimi kazandı irtibata geçip konuştukcada duygularımın haksız olmadığını adamın gerçektende doğruları konuştuğunu gördüm, onun söyledikleri şu şekilde:
1) racechip denilen aygıt esasında çok basit bir görevi üstleniyor oda sensörleri kandırarak aracın beynine ben atıyorum 16psi basınç üretiyorum diyeceğine 12psi basınç üretiyorum deyip 16psi üretiğini düşündüğünde gerçekte 20psi üreterek turbo basıncını artırmak.
diyorki bu görevi üstlendiği x-y-z marka modeller varki aman aman hiç artış olmuyor çünkü beyin farklı sensörlerden bunun tespitini yapabiliyor ve tekrar düzeltiyor fakat gel gelelim bizim araçta tam tersine hem amacını gerçekleştiriyor turbo basıncı gerçekten artıyor hemde yine şansımıza olan çok avantajlı bir durumda beyinin kendi sistemi, a-b-c araçlarında beyin turbo basıncını artırırken ona uygun hava-yakıt karışımı yapmak zorunda ve bu beyinin okuma hızı ile racechipin manüple,kandırma hızı yeteri kadar hızlı olmaz ise uygun olmayan hava yakıt karışımlarına,bazen arıza ışığına bazen ise gerçek bir arızaya sebeb olabiliyor.
fakat bizim araçlarda muazzam şekilde uyum içersinde çalışıyor, racechip kandırıyor turbo basıncı artıyor ve yine racechipin müdale etme hızı yeterli olduğu için beyin farkına varmadan anlık gayet güzel şekilde gelen extra havaya doğru hava yakıt karışımını tutturmak için extra yakıt püskürtüyor.
lafın özü şu, racechip ile gerçekten 22hp-68tq kazanıyor araç:
racechipte 3 farklı model bulunuyor en üstü model 22hp bir altı 19 en düşüğü ise 17hp artıyormuş gerçek veri olarak,
yine aynı adam bana filtreleri anlatan insan kendisi orijinal kutu sisteminin belkide piyasadaki oem araçların arasında en iyi sistem olduğunu daha geçirken bir kutu içi filtre + emme borusunun değişiminin çok abartılı olan bir cold air intake'den aman aman farklı olmayacağını birinde 3-4hp ise diğerindede 4-5 hp artacağını söyledi.
racechip baz modeli ile bahsi geçen PRL hava filtresiyle araç 21hp 55tq artıyormuş ve bunun zaten CVT'nin en üst limiti olan 300tq tam sınırında olduğunu daha fazlasını önermediğini söyledi bunlar bile tek başına aracın 0-100 süresini 0.7sn düşürüyormuş.
buda yurdumuzda yapılmış rengine kadar aynı 3 aracın videosu, videonun sahibinde Ktuner var ama asıl fark onun aracında extradan front pipe,downpipe,filtre olması sanırım o farklar olmasa racechip ile çokta farklı yürümeyecekler, aşağıdaki yorumlarında video sahibi racechipin hondata'danda Ecufast'dende daha seri olduğunu dile getirmiş, videoyu aşağıda paylaşıyorum.
özetle bence Racechip + PRL kutu içi filtresi son derece mantıklı hem sıra servise girmek çıkmaya gelince değişimide 30dk sürmez son derece kolay.
Ekli dosyayı görüntüle 271656