Civic FE1 Civic Fe1 modelinde alt devirlerde motor gücünün düşmesi.

Katılım
28 Haz 2024
Mesajlar
8
Tepki puanı
1
Konum
İzmit
Ad Soyad
Kutay Mehmet Dönmez
Yaş
24
Aracınız
Civic FE1 2021
Herkese iyi günler. Aracım 2021 civic fe1 182bg model. Aracımda bazen düşük devirlerde gücün düştüğünü hissediyorum. Her zaman olmuyor bazen gercekten tatmin ediyor fakat bazı durumlarda gaza daha fazla basmak durumunda kaliyorum. Cvt sanziman yuzunden mi yoksa baske sebepleri mi var. Yazılım atsam ya da gaz tepkisini arttiran bir mekanizma kullansam gecer mi? Beni aydınlatirsaniz çok sevinirim. Aracımda herhangi bir modifiye ekstra parça yok. Şimdiden teşekkür ederim.
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
270
Tepki puanı
275
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Hocam yani bu sorunun tek sebebi yakıt secimi midir yokaa baska birsey yapabilir miyiz? Misal chip tunning ile turbo basincini arttirmak ya da pedalbox kullanarak gaz tepkisini arttirmak gibi

abicim bu bir sürü şey olabilir o yüzden internet üzerinden kesin şudur demek mümkün değil, problem:

1) algı,placebo etkisi vs olabilir sonuçta mezro yada matematik gibi net keskin ölçümler yapabilen insanlar değiliz ve özelliklede CVT şanzımanda işin içine girince duygular/hisler yanıltıcı olabilir. normal düz şanzımanda veya çift kavramalıda dişli olduğu için sabit bir ayarda olan vitese sahipsiniz ama CVT de şanzıman hıza uyum sağlıyor daimi şekilde değişiyor olduğu için torque her ne kadar var olsada hissi aşırı az olduğundan bize tepki vermiyor gibi gelebilir.

2) gerçekten mekanik bir sorun var olabilir atıyorum intercooler,turbo,emme vs hortumunda yada turbonun kendisinde vs sorun olabilir,baktırmak lazım ve kolay

3) yakıt olabilir bakınız en kral yakıtlardan birisi olarak bilinen markanın videosunu attım olması gerekenden 11oktan düşük çıkmış çıkabiliyor belki 1-2 hadi 3-4 oktanı hissetmiyor,farketmiyor olabilirsiniz ama bence özellikle nemin yüksek,sıcaklığın yüksek olduğu bu dönemde 11 oktanın etkisi aşırı olacaktır.

sonuncuyu denemek yakıt parasına geliyor (ki kullanacaksınız ztn= bedavaya geliyor) o sebeple bence oradan başlayabilirsiniz bakmaya.
 
Katılım
28 Tem 2023
Mesajlar
31
Tepki puanı
27
Konum
Tuzla / İstanbul
Ad Soyad
Enes Kara
Yaş
24
Aracınız
Civic FE1 2022
abicim bu bir sürü şey olabilir o yüzden internet üzerinden kesin şudur demek mümkün değil, problem:

1) algı,placebo etkisi vs olabilir sonuçta mezro yada matematik gibi net keskin ölçümler yapabilen insanlar değiliz ve özelliklede CVT şanzımanda işin içine girince duygular/hisler yanıltıcı olabilir. normal düz şanzımanda veya çift kavramalıda dişli olduğu için sabit bir ayarda olan vitese sahipsiniz ama CVT de şanzıman hıza uyum sağlıyor daimi şekilde değişiyor olduğu için torque her ne kadar var olsada hissi aşırı az olduğundan bize tepki vermiyor gibi gelebilir.

2) gerçekten mekanik bir sorun var olabilir atıyorum intercooler,turbo,emme vs hortumunda yada turbonun kendisinde vs sorun olabilir,baktırmak lazım ve kolay

3) yakıt olabilir bakınız en kral yakıtlardan birisi olarak bilinen markanın videosunu attım olması gerekenden 11oktan düşük çıkmış çıkabiliyor belki 1-2 hadi 3-4 oktanı hissetmiyor,farketmiyor olabilirsiniz ama bence özellikle nemin yüksek,sıcaklığın yüksek olduğu bu dönemde 11 oktanın etkisi aşırı olacaktır.

sonuncuyu denemek yakıt parasına geliyor (ki kullanacaksınız ztn= bedavaya geliyor) o sebeple bence oradan başlayabilirsiniz bakmaya.
Hocam müthiş açıklamışsınız, üstüne bende ekstra bir şeyler eklemek istiyorum. Öncelikle söylemek istediğim ilk şey Pedalbox'ın uydurma olduğunu düşünüyorum. İkinci söylemek istediğim ise yeterli bilgiye ve deneyime sahip olmadan chiptuning işlemine bulaşılmamalıdır. Bu kasayı zaten düzgün yazabilen firma yok, yakıtlar hali hazırda kötü iken arabanıza avans açıp gönderirler, hızlandığını zannedersiniz uzun vadede çok üzülürsünüz. Üçüncü olarak pedalbox ya da racechip tarzı cihazların söküp servise gittikten sonra garanti konusunda sorun yaşanacağını düşünmüyorum. Doğruyu söylemek gerekirse garanti dert eden insanların chiptuning işlemlerinde araç garantiden çıkar mı tarzı soruları bana tuhaf geliyor. Yaşanılan problemlerin karşısında vakit ve nakit yok ise bulaşılmaması gerektiğini düşünüyorum. Söylemek istediğim son şey ise bizim arabalar sıcak havayı sevmiyor bu sebeple öyle hissediyor olabilirsiniz. Açıkçası ben henüz arabanın alt ya da üst devirlerinde güçte bir düşüş hissetmedim. 10.jenerasyona göre daha büyük ve bilyalı turboya sahip bu kasa, 2000'li devirlerde dolmaya başlıyor kendisi.
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
270
Tepki puanı
275
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Hocam müthiş açıklamışsınız, üstüne bende ekstra bir şeyler eklemek istiyorum. Öncelikle söylemek istediğim ilk şey Pedalbox'ın uydurma olduğunu düşünüyorum. İkinci söylemek istediğim ise yeterli bilgiye ve deneyime sahip olmadan chiptuning işlemine bulaşılmamalıdır. Bu kasayı zaten düzgün yazabilen firma yok, yakıtlar hali hazırda kötü iken arabanıza avans açıp gönderirler, hızlandığını zannedersiniz uzun vadede çok üzülürsünüz. Üçüncü olarak pedalbox ya da racechip tarzı cihazların söküp servise gittikten sonra garanti konusunda sorun yaşanacağını düşünmüyorum. Doğruyu söylemek gerekirse garanti dert eden insanların chiptuning işlemlerinde araç garantiden çıkar mı tarzı soruları bana tuhaf geliyor. Yaşanılan problemlerin karşısında vakit ve nakit yok ise bulaşılmaması gerektiğini düşünüyorum. Söylemek istediğim son şey ise bizim arabalar sıcak havayı sevmiyor bu sebeple öyle hissediyor olabilirsiniz. Açıkçası ben henüz arabanın alt ya da üst devirlerinde güçte bir düşüş hissetmedim. 10.jenerasyona göre daha büyük ve bilyalı turboya sahip bu kasa, 2000'li devirlerde dolmaya başlıyor kendisi.

çok teşekkür ederim, açıkcası bu motor CRV gibi,Accord gibi daha büyük araçları ABD gibi ciğerli alt devirleri seven insanlara/pazara hitap etmesi için tasarlanmış bir motor stroku (piston kol uzunluğu) uzun, emme manifoldu direk silindir başına bağlı yekpare tasarım, Mitsubishi TD03 turbo kullanılıyor ve kanatları hafifletilmiş artı 10.3 gibi bir kompresyona sahip özetle zaten 1500cc motor için nispeten çabuk dolan bir turbo seçilmişken üzerine extra adımlar atılmış dahada geliştirmek için.

bunların tamamı alt devirleri güçlü,ciğerli olması adına hep tasarlanmış adımlar, açıkcası 1380kg gibi bir yük ile ve 1500cc gibi düşük bir hacim ile altları daha ne kadar canlı,ciğerli olabilirdi bilmiyorum eskilerin 2500cc-2800cc atmosferik motoru gibi güç üretiyor alt devirlerde daha ne yapsın.

arkadaşların alt devirlerde bir sorunu var ise bence yakıtın ihtimal olması yüksek, değilsede serviste baktırmakta fayda var hortum vs kaçağı olabilir şahsen bu benim 4üncü FE kasa Civiğim ve alt devirleri her birinin çok ciğerliydi.
 
Katılım
28 Tem 2023
Mesajlar
31
Tepki puanı
27
Konum
Tuzla / İstanbul
Ad Soyad
Enes Kara
Yaş
24
Aracınız
Civic FE1 2022
çok teşekkür ederim, açıkcası bu motor CRV gibi,Accord gibi daha büyük araçları ABD gibi ciğerli alt devirleri seven insanlara/pazara hitap etmesi için tasarlanmış bir motor stroku (piston kol uzunluğu) uzun, emme manifoldu direk silindir başına bağlı yekpare tasarım, Mitsubishi TD03 turbo kullanılıyor ve kanatları hafifletilmiş artı 10.3 gibi bir kompresyona sahip özetle zaten 1500cc motor için nispeten çabuk dolan bir turbo seçilmişken üzerine extra adımlar atılmış dahada geliştirmek için.

bunların tamamı alt devirleri güçlü,ciğerli olması adına hep tasarlanmış adımlar, açıkcası 1380kg gibi bir yük ile ve 1500cc gibi düşük bir hacim ile altları daha ne kadar canlı,ciğerli olabilirdi bilmiyorum eskilerin 2500cc-2800cc atmosferik motoru gibi güç üretiyor alt devirlerde daha ne yapsın.

arkadaşların alt devirlerde bir sorunu var ise bence yakıtın ihtimal olması yüksek, değilsede serviste baktırmakta fayda var hortum vs kaçağı olabilir şahsen bu benim 4üncü FE kasa Civiğim ve alt devirleri her birinin çok ciğerliydi.
Verdiğiniz bilgiler çok güzel hocam. Arabanın ciğerli olduğu konusunda hem fikirim. 10.jenerasyondan da daha verimli ve performanslı olduğunu düşünüyorum. Kendi FE kasa aracım hafif yüklü ve E10 yakıt ile 14.8 saniye gibi ciddi bir 100-200 süresi var. 10.jenerasyon Civic sahibiyim aynı zamanda. Bu kasa bana çok güven verdiği için setup konusunda da ileriye gideceğim. Intercooler siparişini bekliyorum ve ardından turboya gireceğim. Arkadaşlar bir problem yaşadığını düşünüyorsa kesinlikle arabalarını servise gösterme konusunda sizinle hemfikirim.
 
Geri
Üst