Eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
arkadaşlar yanlış anlamayın algıda benzer liglerde gibi düşünsenizde, etiket değerine göre falken daha iyi gibi dursada dediğim gibi realitede asla bu şekilde olmuyor, falkenı başka araçta kullanmış biri olarak diyeceğim o araçta micheline geçtiğimde michelin daha iyi tuttunan,daha yumuşak ve sessiz lastikdi.
şimdi FE civic'te ise micheline göre Hankook belirgin şekilde daha konforlu ve sessiz, diyeceğim şu bahsi geçen araç (FE Civic) nazarında konuşuyorum bence açık ara Hankook, alın inanın çok memnun kalacaksınız bu kadar zaman neden beklettim diyeceksiniz.
Bizim araçlar nispeten gürültülü olunca bu tip konularda mecburen en iyiyi aramak durumunda kalıyoruz ve forumda da pek çok başlıkta benzer şeyler konuşuluyor. Bu vesileyle nacizane kendi araştırma ve deneyimlerimi aktarmak isterim.
Lastik alırken etiketteki dB değerine bakıyoruz ancak aslında bu değer araç içerisindeki sessizliği değerlendirirken yanıltıcı oluyor. Lastik gürültü değerleri çevresel gürültü kirliliğine karşı yapılan bir ölçüm ve aracın dışından dinleme yapılıyor. Tabi otomotivde çoğu ölçümde olduğu gibi firmalar bu değeri manipüle edebiliyorlar.
Kimi lastikler yalnızca test için kullanılan zeminde düşük gürültü çıkaracak şekilde, kimi lastikler de dış ölçümde düşük gürültü oluşması için sesi aracın davlumbazına yönlendirecek şekilde tasarlanabiliyor ve günlük kullanımda düşük db değerine sahip olduğunu düşündüğümüz bu lastik daha yüksek değere sahip bir lastikten daha gürültülü olabiliyor.
Tabi ki bir lastiğin 73 diğerinin 65db olduğu durumlarda 65db değere sahip lastiğin daha sessiz olma ihtimali çok daha yüksek, ancak benzer sınıflarda ve benzer niteliklere sahip lastikler arasında 1-2 db fark var diye bu etiket değerine göre seçim yapmak yanıltıcı olacaktır.
Ayrıca bir lastik alıp uzun yıllar kullanıyoruz ve bu ölçümler lastiklerin örneğin 3. yıldaki performansları üzerinden yapılmıyor, her lastiğin zamanla gürültü dinamikleri değişken olacağını da düşünürsek bu kısmı tamamen kaçırıyoruz sayısal verilerde. Veya test ortamında benzer sonuç veren sert hamurlu ve düşük yuvarlanma direnci olan bir lastikle yumuşak hamurlu ve yüksek yuvarlanma direnci olan bir lastiğin zeminden zemine performansı farklı olacaktır. Hele ki lastiğin oluşturduğu sesin frekansı ve bu frekansa göre aracın şasisi ve gövdesi üzerinde farklı yansıması vb. konular da var ama fizik profesörlüğüne girişmeye değmeyebilir
Bu durumda, lastik gürültüsüne dair kişisel deneyimleriniz ve sizinle benzer şartlarda araç kullanan kişilerin deneyimleri çok önemli hale geliyor. Yol sesi şahsen beni çok etkileyen bir faktör değil ancak yine de lastik gürültüsü konusunda tercihlerimi / seçimlerimi bu şekilde yapıyorum.
şunu unutmayın arkadaşlar lastikler 40 gibi bildiğiniz subbass frekansından tuttunda 1000hz gibi midrange frekansına kadar aralıkta ses üretirler desenine,hamur sertliğine tasarımına vs göre bu modelden modele değişir ve etiket ölçüm değerinin bir frekans standardı bulunmuyor ucu açık yani.
X markanın lastiği 66db etiket değeri almıştır ve bu değeri 1000hzde üretiyordur ama 100hzde atıyorum belki 73db
Z markanın lastiği 69db etiket değerine sahip ve bu değeri 200hzde üretiyordur ama 100hzde atıyorum belki 69.5db
sizin aracınız frekans olarak yalıtmakta zorlandığı frekans 1000hz ise X lastik başarılı olacakken yalıtmakta zorlandığı frekans 100hz ise Z lastik her ne kadar etiket değeri çok daha yüksek olsada daha sessiz olacak olan lastik olacaktır.
özetle lastik tek başına birşey ifade etmiyor (yol gösteriyormu evet) yeri geliyor daha düşük etikete sahip lastik daha sesli, daha yüksek etikete sahip lastik daha sessiz olabiliyor bu direkt aracın yalıtımda zayıf kaldığı frekanslar ile alakalı yani.
bu Hankooklar üzerinde okdr inatlaştımki artık üyelerimize geri alım sözü verecem ya
arkadaşlar geriye dönük lütfen bir bakın şu ana dek aldığını yazan 3-5 bilemiyorm belkide fazlası olanların %100ü memnun ve tarifleri not edilecek kadar daha konforlu ve sessiz olduğu.
235/45-R17 tires are 0.14 inches (3.5 mm) smaller in diameter than 215/50-R17 tires and the speedometer difference is 0.5%
www.tacomaworld.com
1) neredeyse tamamen aynı nokta atışı fabrikasyon çapında yani 215 50 17lerden zerre farkı yok gibi ama bu çamurluk arası,yükseklik,kadran sayaç okumaya etken olan kalemler.
2) neredeyse %10 artan zemin yüzeyi sebebiyle kuruda yol tutuş + frenleme kabiliyeti artacak
yukarıdakiler olumlu yönleri, olumsuzları:
3) yakıt kuvvetle muhtemel artacak
4) araç artan sürtünmeden dolayı fark edilirmi bilmem ama güç kaybedecek
5) artan temas yüzeyi hem sesi hem titreşimi artıracak
ama sizin soruya cevaben artan yere basma yüzeyi gerek karda gerek yağmurda yol tutuşunu olumsuz etkileyecek, kurunun aksine ıslak ve karda daha dar basan lastik daha başarılı olur (tabi belli noktaya kadar daha dar ) 235 biraz fazla gelebilir gelmesede her türlü 215liklerin gerisinde performans gösterecektir karda,yağmurda
235/45-R17 tires are 0.14 inches (3.5 mm) smaller in diameter than 215/50-R17 tires and the speedometer difference is 0.5%
www.tacomaworld.com
1) neredeyse tamamen aynı nokta atışı fabrikasyon çapında yani 215 50 17lerden zerre farkı yok gibi ama bu çamurluk arası,yükseklik,kadran sayaç okumaya etken olan kalemler.
2) neredeyse %10 artan zemin yüzeyi sebebiyle kuruda yol tutuş + frenleme kabiliyeti artacak
yukarıdakiler olumlu yönleri, olumsuzları:
3) yakıt kuvvetle muhtemel artacak
4) araç artan sürtünmeden dolayı fark edilirmi bilmem ama güç kaybedecek
5) artan temas yüzeyi hem sesi hem titreşimi artıracak
ama sizin soruya cevaben artan yere basma yüzeyi gerek karda gerek yağmurda yol tutuşunu olumsuz etkileyecek, kurunun aksine ıslak ve karda daha dar basan lastik daha başarılı olur (tabi belli noktaya kadar daha dar ) 235 biraz fazla gelebilir gelmesede her türlü 215liklerin gerisinde performans gösterecektir karda,yağmurda
cevap için çok teşekkür ederim
temas yüzeyini kar lastiğinde arttırır isem daha iyi olur diye düşündüm birim alana düşen basınç azalıyor ama yüzey alanı genişliyor
2. husus basınç azalacağından ses daha az olur diye düşündüm
3. neredeyse aynı ebatlarda lastiklerin performansa etki etmeyeceğini düşündüm
Bu site, içeriği kişiselleştirmek, deneyiminize uyarlamak ve kayıt olmanız durumunda giriş yapmanızı sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanır.
Bu siteyi kullanmaya devam ederek, çerez kullanımına izin veriyorsunuz.