Civic Fk1 İ-shift çark içinde hata uyarısı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan cihaney
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
13 Haz 2021
Mesajlar
3
Çözümler
1
Tepki puanı
4
Konum
istanbul maltepe
Aracınız
Civic FD6 2010
Aracım 2010 Honda Civic HB 1.4 İshift - 145000 km de. Sıfırından bu yanadır bende. Aracımda bu resimdeki ışık yaktı. Otomatik vitesi N olmuyor ekranda, sadece 0 yazıyor . Marş almıyor, start düğmesi ile ateşleme yapmıyor. Frenler sert, hani yokuştan geri kaydırmamak için iki kere basarsın sertleşir öyle sertlikte, çalışmadığı için kontak.Aküden kaynaklanmıyor. Denilenler şunlar. Şanzıman sorunu,Debriaj bitmiş olabilir, sigorta atmıştır v.s v.s deniyorda deniyor. Fikri olan var mı?


arıza ekranı.jpg
 
Çözüm
Usta problemi cözdünmü neymiş aynı sıkıntı bendede var


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
robotun bobinleri ile ilgili sıkıntı çıktı. normalde servis robotunda olur dedi, hayret sende robotun bobininde çıktı ilk kez gördüm dedi. Bostancı Sanayi de Honda Koçarslan var. Aküsüde sıkıntılıydı benim benim tahminim muhtemelen o tetikledi ama servis alakası yok dedi. 400 robot bobinini bobinciye yaptırdım dedi, 500 akü, işçilik v.s 1300 tl verdim. Sorun bu çıktı . Ama bu kasalarda yani 2010 hb kasalarda kronik sorunmuş bu. Zaten çekici ile servise indirirken servisdeki çırak bile abi robottur kesin dedi. Ben şok olmuştum :) Olay bu.
Aynı kasa model araç amcamda var arada bu çark çıkıyor ve vites değiştirmiyor araba. Kapatıp açıyoruz düzeliyor bunu seyir halindeyken yapıyor. Bunun üzerine özel servise götürdük şanzıman baskı balatadan yapabilir yetkili serviste kalibrasyon aleti vs var oraya gidin dediler. Üzerine yetkili servise gittik baskı balata teste girdi ve testi başarı ile geçti araç 120k da kalibrasyon yapıp aracı verdiler ama çözüm olmadı çark ara ara çıkıyor ve vites atmıyor aracı kapatıp açılınca düzeliyor.
 
Son düzenleme:
Aynı kasa model araç amcamda var arada bu çark çıkıyor ve vites değiştirmiyor araba. Kapatıp açıyoruz düzeliyor bunu seyir halindeyken yapıyor. Bunun üzerine özel servise götürdük şanzıman baskı balatadan yapabilir yetkili serviste kalibrasyon aleti vs var oraya gidin dediler. Üzerine yetkili servise gittik baskı balata teste girdi ve testi başarı ile geçti araç 120k da kalibrasyon yapıp aracı verdiler ama çözüm olmadı çark ara ara çıkıyor ve vites atmıyor aracı kapatıp açılınca düzeliyor.
yok bende hiç çalışmıyor şu an. N olmuyor vites ekranda 0-1-2 çıkıyor daha kontak basmadan.
 
Baskı balata ömrünü tamamlamış olabilir. Çevrenizde ishiftten anlayan usta yoksa yetkili servisten başka şansınız yok. Yetkili servis genelde baskı balata ile beraber volantıda değiştiriyor 1-1,5 sene önce 7-8 bin TL fiyat vermişti herhalde simdi 10 binden az istemezler geçmiş olsun umarım sigorta sensör vs arızasıdır…
 
Genelde baskı balata ile alakalı yanar o çark, tabi bunun başka nedenide olabili. Bende auris yarı otomatik varken çark çıktı pek önemsemedim ama biliyordum baskı balatam bitmek üzere olduğunu. En sonunda yolda bıraktı beni :D
 
Usta problemi cözdünmü neymiş aynı sıkıntı bendede var


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
robotun bobinleri ile ilgili sıkıntı çıktı. normalde servis robotunda olur dedi, hayret sende robotun bobininde çıktı ilk kez gördüm dedi. Bostancı Sanayi de Honda Koçarslan var. Aküsüde sıkıntılıydı benim benim tahminim muhtemelen o tetikledi ama servis alakası yok dedi. 400 robot bobinini bobinciye yaptırdım dedi, 500 akü, işçilik v.s 1300 tl verdim. Sorun bu çıktı . Ama bu kasalarda yani 2010 hb kasalarda kronik sorunmuş bu. Zaten çekici ile servise indirirken servisdeki çırak bile abi robottur kesin dedi. Ben şok olmuştum :) Olay bu.
 
Çözüm
robotun bobinleri ile ilgili sıkıntı çıktı. normalde servis robotunda olur dedi, hayret sende robotun bobininde çıktı ilk kez gördüm dedi. Bostancı Sanayi de Honda Koçarslan var. Aküsüde sıkıntılıydı benim benim tahminim muhtemelen o tetikledi ama servis alakası yok dedi. 400 robot bobinini bobinciye yaptırdım dedi, 500 akü, işçilik v.s 1300 tl verdim. Sorun bu çıktı . Ama bu kasalarda yani 2010 hb kasalarda kronik sorunmuş bu. Zaten çekici ile servise indirirken servisdeki çırak bile abi robottur kesin dedi. Ben şok olmuştum :) Olay bu.
Geri dönüş yaptığınız için teşekkür ederiz.
 
Geri
Üst