Civic FK7 HB 2021 - 18 inch - Jant Lastik takımı hakkında.

Katılım
7 Eki 2021
Mesajlar
47
Tepki puanı
53
Yaş
51
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2021
Arkadaşlar Merhaba.
Piyasada biraz araştırdım, ancak sizlere sormadan yada burada ilanı olan belki birileri vardır diye foruma sorayım dedim.
Yine Siyah renkli 18 İnch Jant ve buna uygun Lastik alma niyetim var ( Fiyatı da biraz uygun olursa tabii daha iyi olur )
Benim aracım Civic FK7 HB 2021 üzerinde şu anda 17 inch orjinal var.
Bunları 18 inch ile değiştirdiğimde sürüş ve konforda çok kayıp yaşar mıyım ? bildiğim kadarı ile zaten benim aracı alırken Honda da 18 inch jant opsiyonu koymuştu.
Ayrı Ayrı alacak olursam dikkat etmem gereken şeyler nelerdir ?
Beni biraz bu konularda bilgilendirebilir misiniz lütfen ?
Ayrıca Burada bana uygun satış yapan olursa ilgilenebilirim.
Saygılarımla.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,746
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Büyük jant sevenlere soralım. @rundll32
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Arkadaşlar Merhaba.
Piyasada biraz araştırdım, ancak sizlere sormadan yada burada ilanı olan belki birileri vardır diye foruma sorayım dedim.
Yine Siyah renkli 18 İnch Jant ve buna uygun Lastik alma niyetim var ( Fiyatı da biraz uygun olursa tabii daha iyi olur )
Benim aracım Civic FK7 HB 2021 üzerinde şu anda 17 inch orjinal var.
Bunları 18 inch ile değiştirdiğimde sürüş ve konforda çok kayıp yaşar mıyım ? bildiğim kadarı ile zaten benim aracı alırken Honda da 18 inch jant opsiyonu koymuştu.
Ayrı Ayrı alacak olursam dikkat etmem gereken şeyler nelerdir ?
Beni biraz bu konularda bilgilendirebilir misiniz lütfen ?
Ayrıca Burada bana uygun satış yapan olursa ilgilenebilirim.
Saygılarımla.

Ben olsam 18e geçmem. Araç zaten çok sert. Bir de 17'den 18'e geçerseniz kasis, çukur, bozuk yoldaki geçişleri çok daha fazla hissedeceksiniz. Ülkemizdeki yollar zaten kasisten geçilmiyor ayrıca düzgün yol bulmak da zor. Daha güzel görüneceğine eminim ama aynı aracı 3 senedir kullanan biri olarak tavsiyem geçmemeniz yönündedir. Yine de sizin bileceğiniz iş. Şunu söylemeden de geçemeyeceğim. Aracımı çok seviyorum ama sürekli bir daha yüksek konfor özlemim de var. Yani zamanla alışırım demekle de olmuyor :)
 
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
957
Çözümler
1
Tepki puanı
878
Konum
izmir
Ad Soyad
Onur T.
Yaş
39
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Arkadaşlar Merhaba.
Piyasada biraz araştırdım, ancak sizlere sormadan yada burada ilanı olan belki birileri vardır diye foruma sorayım dedim.
Yine Siyah renkli 18 İnch Jant ve buna uygun Lastik alma niyetim var ( Fiyatı da biraz uygun olursa tabii daha iyi olur )
Benim aracım Civic FK7 HB 2021 üzerinde şu anda 17 inch orjinal var.
Bunları 18 inch ile değiştirdiğimde sürüş ve konforda çok kayıp yaşar mıyım ? bildiğim kadarı ile zaten benim aracı alırken Honda da 18 inch jant opsiyonu koymuştu.
Ayrı Ayrı alacak olursam dikkat etmem gereken şeyler nelerdir ?
Beni biraz bu konularda bilgilendirebilir misiniz lütfen ?
Ayrıca Burada bana uygun satış yapan olursa ilgilenebilirim.
Saygılarımla.
merhabalar hocam.
yaklasık 2 senedir 18 inc jantlarımda cok mutluyum :) ji benim aracım fc5 orjinali 16 ile geliyor. neyse sorunuza gelirsek öncelikle yine siyah renk dediğinize göre aracınız da siyah. siyah araca siyah jant kendini göstermez kontras yapmanız lazımki jantta arabada kendini göstersin. sonra mutlaka alakacagız jant hafif olmalı piyasad bir sürü agır jant var. agır jantı size dönüşü aracta hantallık ve yakıt artısı olur. son olarak ve bence en önemlisi lastik. uygun yollu demişsiniz ama 225 40 18 ebat lastik takacaksınız aracınıza bugun sartlarıyla tanesi 1000 tl den asagı imkansız gibi asıl konforunuzu etkileyen husus lastiktir. yumusak lastik alınki konfor kaybınız olmasın. ben sahsen michelin prmacy 4 öneririm. ha unutmadan jantı büyütme durumunda şahsi fikrim ve önerim spor yay olacaktır ki araba leylek gibi durmasın yine sorunuz varsa cevaplarım dilim döndüğünce

bu da benim düldül :)

WhatsApp Image 2021-09-16 at 13.29.07.jpeg
 
Katılım
6 Tem 2019
Mesajlar
148
Tepki puanı
148
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Bence alabilirsiniz. RS’i sıfır alırken opsiyon jantlarla almıştık 235/40/18 ve bir problem yaşamadık konfor anlamında. Bir sene sonra bir de Sport Plus aldık ama ona taktırmadık. Honda opsiyon sunmak yerine her seferinde ekstra satıyor 18” jantları, sonra eldeki 17” Jant lastikleri de satmak ile uğraşıyoruz.
- Sizin lastikleriniz zaten 235 olduğu için frenleme performansı ya da çekiş çok değişmeyecek
- Viraj performansı belki çok az daha iyileşir
- Görüntü tabii ki 18 ile daha iyi
- Konfor lastiklere de çok bağlı. Rs’in lastikleri 30 binde değişti ve Sport 4 takıldı. Yük ve hız endeksi düşük yumuşak lastik önemli. Fiyat kısmı zaten yazılmış, 6bin+ tutar iyi lastikler

191E0717-D36F-4E60-BC30-18089B17DB6F.jpeg

5EADA256-DC51-443A-B295-05DC7EA248A5.jpeg
 
Katılım
7 Eki 2021
Mesajlar
47
Tepki puanı
53
Yaş
51
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2021
merhabalar hocam.
yaklasık 2 senedir 18 inc jantlarımda cok mutluyum :) ji benim aracım fc5 orjinali 16 ile geliyor. neyse sorunuza gelirsek öncelikle yine siyah renk dediğinize göre aracınız da siyah. siyah araca siyah jant kendini göstermez kontras yapmanız lazımki jantta arabada kendini göstersin. sonra mutlaka alakacagız jant hafif olmalı piyasad bir sürü agır jant var. agır jantı size dönüşü aracta hantallık ve yakıt artısı olur. son olarak ve bence en önemlisi lastik. uygun yollu demişsiniz ama 225 40 18 ebat lastik takacaksınız aracınıza bugun sartlarıyla tanesi 1000 tl den asagı imkansız gibi asıl konforunuzu etkileyen husus lastiktir. yumusak lastik alınki konfor kaybınız olmasın. ben sahsen michelin prmacy 4 öneririm. ha unutmadan jantı büyütme durumunda şahsi fikrim ve önerim spor yay olacaktır ki araba leylek gibi durmasın yine sorunuz varsa cevaplarım dilim döndüğünce

bu da benim düldül :)

Ekli dosyayı görüntüle 267105
Merhaba.
En son yazdığınıza önce cevap vereyim, benim düldül dediğiniz araç bu fotoğraftaki ise "Dül Dül" deyimini hiç hak etmiyor bence, aracınız ateş ediyor.
Benim Siyah Jant istememin nedeni orjinal jantlarımın da siyah olması, aracım Honda HB Sport Plus 2021 Lansman rengi olan kırmızı, bu araç ile 17" siyah jant geliyor.
Jant ve lastik konusunda çok bilgili değilim, bu sebep ile buradan tecrübeli arkadaşlara sormak istedim.
Jantların diğerlerinden daha hafif olduğunu nasıl anlayacağım ?
Birde hafif olması malzemenin sanki daha kalitesiz olduğu izlenimi uyandırıyordu bende, neden se artık :)

Aracın Süspansiyon sistemi ile pek oynamak istemiyorum, zaten honda bu araç için kendisi 18" jant opsiyonu sunuyor, muhtemelen onu alsaydım aracın yaylarını da aşağıya çekmeyeceklerdi, dediğiniz gibi inch büyüyünce bir miktar yükselecek hali ile, dediğiniz gibi biraz da leylek gibi durabilir, ancak ben yayların oynanmaması gereken şeylerden birisi olduğunu duymuştum daha önce, görüntü için konforundan çok ödün verildiğini duymuştum.

Bilgiler için çok teşekkür ederim.
 
Katılım
7 Eki 2021
Mesajlar
47
Tepki puanı
53
Yaş
51
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2021
Bence alabilirsiniz. RS’i sıfır alırken opsiyon jantlarla almıştık 235/40/18 ve bir problem yaşamadık konfor anlamında. Bir sene sonra bir de Sport Plus aldık ama ona taktırmadık. Honda opsiyon sunmak yerine her seferinde ekstra satıyor 18” jantları, sonra eldeki 17” Jant lastikleri de satmak ile uğraşıyoruz.
- Sizin lastikleriniz zaten 235 olduğu için frenleme performansı ya da çekiş çok değişmeyecek
- Viraj performansı belki çok az daha iyileşir
- Görüntü tabii ki 18 ile daha iyi
- Konfor lastiklere de çok bağlı. Rs’in lastikleri 30 binde değişti ve Sport 4 takıldı. Yük ve hız endeksi düşük yumuşak lastik önemli. Fiyat kısmı zaten yazılmış, 6bin+ tutar iyi lastikler

Ekli dosyayı görüntüle 267113

Ekli dosyayı görüntüle 267114
Merhaba.
Bende de 1 ay önce aldığım Honda Civic HB Sport Plus 2021 var Kırmızı renk.
İyi Lastikler mi sadece 6.000 TL + yoksa Jant ve Lastik Set olarak mı yazdınız ? onu pek algılayamadım.
Eğer sadece Lastikler 6.000 TL falan ise bayağı tuzlu olacak demektir, birde üzerine hafif ve iyi bir 18" jant takımı alırsak, her halde en iyi ihtimal ile 10.000 TL falan cebimizden çıkacak öyle değil mi ?
Teşekkürler.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Merhaba.
En son yazdığınıza önce cevap vereyim, benim düldül dediğiniz araç bu fotoğraftaki ise "Dül Dül" deyimini hiç hak etmiyor bence, aracınız ateş ediyor.
Benim Siyah Jant istememin nedeni orjinal jantlarımın da siyah olması, aracım Honda HB Sport Plus 2021 Lansman rengi olan kırmızı, bu araç ile 17" siyah jant geliyor.
Jant ve lastik konusunda çok bilgili değilim, bu sebep ile buradan tecrübeli arkadaşlara sormak istedim.
Jantların diğerlerinden daha hafif olduğunu nasıl anlayacağım ?
Birde hafif olması malzemenin sanki daha kalitesiz olduğu izlenimi uyandırıyordu bende, neden se artık :)

Aracın Süspansiyon sistemi ile pek oynamak istemiyorum, zaten honda bu araç için kendisi 18" jant opsiyonu sunuyor, muhtemelen onu alsaydım aracın yaylarını da aşağıya çekmeyeceklerdi, dediğiniz gibi inch büyüyünce bir miktar yükselecek hali ile, dediğiniz gibi biraz da leylek gibi durabilir, ancak ben yayların oynanmaması gereken şeylerden birisi olduğunu duymuştum daha önce, görüntü için konforundan çok ödün verildiğini duymuştum.

Bilgiler için çok teşekkür ederim.
Evet görüntü amacıyla otomobili alçaltmak çok hatalı bir karar, ancak otomobili alçaltarak ağırlık merkezini aşağı çekeceğimiz için ve aerodinamik yüzeyi küçülteceğimiz için yola tutunma ve az miktarda hızlanma performansında artış olacaktır.

yalnız otomobili alçaltma ölçüsünü fazla kaçırıp sürüş yaptığımız bölgede sıklıkla altını sürtüyorsak yada kasis tümsek vs. zeminlerde problem yaşıyorsak bu sefer performans alınmamış olur:) dolayısı ile sıklıkla sürüş yaptığımız yolların durumuna göre aracı alçaltabiliriz.

Otomobili alçalttıkça alçaltılan ölçü kadar yayların daha sert tercih edilmesi bir zorunluluk, çünki altı alçalınca esneme payı da azaltılmalı eğer hem yumuşak yaylar hemde alçaltılmış şasi ile sürüş yaparsanız düz yolda dahi tepe inişleri, ufak yol pürüzlerinde altını sürtüyorsunuz, alt sürtmenin verdiği hasardan öte altı sürten otomobil direksiyon hakimiyetini anlık olarak kaybeder, yola basan tekerlek yükü altı sürttüğü zaman hafifleyip şasiye bindiği için.

Ben de yayları değiştirmeyi düşünmeyenlerdenim, ancak ileride amatör olarak haftasonları pist sürüşleri yapmaya 90-92 model bir Honda sahibi olsam yaylar kamber açıları vs. hepsini yapardım. Öyle bir hayalim var. Ama meskun mahalde sırf görüntü için yay alçaltmak hiç iyi değil.
 
Katılım
6 Tem 2019
Mesajlar
148
Tepki puanı
148
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Merhaba.
Bende de 1 ay önce aldığım Honda Civic HB Sport Plus 2021 var Kırmızı renk.
İyi Lastikler mi sadece 6.000 TL + yoksa Jant ve Lastik Set olarak mı yazdınız ? onu pek algılayamadım.
Eğer sadece Lastikler 6.000 TL falan ise bayağı tuzlu olacak demektir, birde üzerine hafif ve iyi bir 18" jant takımı alırsak, her halde en iyi ihtimal ile 10.000 TL falan cebimizden çıkacak öyle değil mi ?
Teşekkürler.
Sadece lastikler o kadar , orijinal jantlar muhtemelen 10,000 TL'ye yakındır.

Jantların hafif olması önemli bir husus, dönen kütle olduğu için normal ekstra ağırlığın 2 katı gibi etkisi olur ama performansta hissedilmesi zordur, jant başına ekstra 1 kg olsa bile 4 tekerlekte etkisi 8 kg gibi olur vs.

18" jantlı RS ile 17" jantlı Sport Plus rolling denemesini daha önceden koymuştum siteye:

 
Katılım
7 Eki 2021
Mesajlar
47
Tepki puanı
53
Yaş
51
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2021
Evet görüntü amacıyla otomobili alçaltmak çok hatalı bir karar, ancak otomobili alçaltarak ağırlık merkezini aşağı çekeceğimiz için ve aerodinamik yüzeyi küçülteceğimiz için yola tutunma ve az miktarda hızlanma performansında artış olacaktır.

yalnız otomobili alçaltma ölçüsünü fazla kaçırıp sürüş yaptığımız bölgede sıklıkla altını sürtüyorsak yada kasis tümsek vs. zeminlerde problem yaşıyorsak bu sefer performans alınmamış olur:) dolayısı ile sıklıkla sürüş yaptığımız yolların durumuna göre aracı alçaltabiliriz.

Otomobili alçalttıkça alçaltılan ölçü kadar yayların daha sert tercih edilmesi bir zorunluluk, çünki altı alçalınca esneme payı da azaltılmalı eğer hem yumuşak yaylar hemde alçaltılmış şasi ile sürüş yaparsanız düz yolda dahi tepe inişleri, ufak yol pürüzlerinde altını sürtüyorsunuz, alt sürtmenin verdiği hasardan öte altı sürten otomobil direksiyon hakimiyetini anlık olarak kaybeder, yola basan tekerlek yükü altı sürttüğü zaman hafifleyip şasiye bindiği için.

Ben de yayları değiştirmeyi düşünmeyenlerdenim, ancak ileride amatör olarak haftasonları pist sürüşleri yapmaya 90-92 model bir Honda sahibi olsam yaylar kamber açıları vs. hepsini yapardım. Öyle bir hayalim var. Ama meskun mahalde sırf görüntü için yay alçaltmak hiç iyi değil.
Merhaba.
Sırf daha iyi görünsün diye yapacağım masraf 16.000 TL gibi bir şey olacak o halde, günümüz şartlarında 16.000 TL yi sırf araç daha iyi görünsün diye vermenin de ne kadar mantıklı olacağını düşünüyor insan.
Döviz uçtu gitti, Yakıt ücretleri de keza aynı durumda, 16.000 TL beni belki çok sarsmaz ama, insan ülkemizdeki bu son durumları görünce, sırf görüntüsü için bu kadar para verdiğime sonradan pişman olur muyum ? diye düşünmeden edemiyor.
Belki Jant ve lastik yerine, küçük şık detaylar ile daha uygun ücretler ödeyerek aracın görünümünü daha güzel hale getirebilirim diye düşünüyorum, belki 3 ila 5 bin gibi bir ücrete araca küçük eklentiler yapabilirim belki.
Bilgi ve tavsiyeleriniz için teşekkür ediyorum.
 
Geri
Üst