Civic Fren sertleşmesi

Katılım
8 Mar 2019
Mesajlar
21
Tepki puanı
4
Konum
Türkiye
Fd6 otm lpg 2011 yeni çalışırtordığımda ileri geri gidip gelirken frenin sert hatta baya sert olması ve tutmuyor geç tutması neden olabilir ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Fd6 otm lpg 2011 yeni çalışırtordığımda ileri geri gidip gelirken frenin sert hatta baya sert olması ve tutmuyor geç tutması neden olabilir ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Vakum hattına baktırmanız lazım. Araç stop edip bir süre bekledikten sonra vakum hattındaki kaçak fren sertleşmesine sebep olur.
 
Vakum hattına baktırmanız lazım. Araç stop edip bir süre bekledikten sonra vakum hattındaki kaçak fren sertleşmesine sebep olur.

Sonra. Bir sıkıntı yok sadece nadiren böyle oluyor giderkem ya da yeni çalıştırıp hareket ettiğimde yok yine aynı durum mu vardır sizce ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Fd6 otm lpg 2011 yeni çalışırtordığımda ileri geri gidip gelirken frenin sert hatta baya sert olması ve tutmuyor geç tutması neden olabilir ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bu durum subap ayarı bozulmaya başladığında oluşuyor, ilk çalıştırma sonrası gaza basılmadan yapılan kalkışlarda oluşuyor.
Önemli bir durum değil ama dikkatli olun, subap ayarı sonrası bende yoktu ama 20bin km sonrası tekrardan başlamıştı, halen öyle kullanıyorum. İlk kalkışta hafif gazla sakin kalkın, araç biraz yürüdükten sonra olmaması lazım.

@seckins33 hocamın dediği de kısmen doğru, FB7lerde bu durumu engellemek için daha dar çaplı servo vakum hortumu kullanıldığını yetkili servisteki motor ustası anlatmıştı. Muhtemelen FD6ların fren servo hortum çapı biraz geniş kalıyor ama buna yönelikte bir revizyon yapılmadı.
FB7lerde de soğuk ilk çalıştırmada frenler normalden daha güçlü tutar.
 
Bu durum subap ayarı bozulmaya başladığında oluşuyor, ilk çalıştırma sonrası gaza basılmadan yapılan kalkışlarda oluşuyor.
Önemli bir durum değil ama dikkatli olun, subap ayarı sonrası bende yoktu ama 20bin km sonrası tekrardan başlamıştı, halen öyle kullanıyorum. İlk kalkışta hafif gazla sakin kalkın, araç biraz yürüdükten sonra olmaması lazım.

@seckins33 hocamın dediği de kısmen doğru, FB7lerde bu durumu engellemek için daha dar çaplı servo vakum hortumu kullanıldığını yetkili servisteki motor ustası anlatmıştı. Muhtemelen FD6ların fren servo hortum çapı biraz geniş kalıyor ama buna yönelikte bir revizyon yapılmadı.
FB7lerde de soğuk ilk çalıştırmada frenler normalden daha güçlü tutar.

Teşşkrğler heryereden subap ayarı çıkıyor.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst