|===Civic RS Motor Yağı Seçimi===|

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Silinen üye 20336
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,136
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
@RS23 bence Motul 300V'nin 0w20 yağından 4lt. doldurduğunuzda uzun vadeli gayet güçlü bir koruma elde edeceğinize inanıyorum (y)
300V serisi pist kullanımları için bile tavsiye edilen yüksek dayanımlı bir yağdır, 0w40a geçmenize bence gerek yok.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Ben kullanma kilavuzunda yazan disinda farkli yag kullanmayi dogru bulmuyorum.

Üretici 0-20 kullanilmasini tavsiye ediyor. Bu yag ince kalir motoru korumaz demek ne kadar dogru. Neye gore ince kaliyor. Kalin yag motoru daha fazla mi koruyor yoksa daha fazla yorup zarar mi veriyor.

Uretici kilavizunda 0-40 konmasini onerseydi bu defa da 0-60 mi koyalim denecekti.

Turkiyede malesef boyle bir yanlis var. Ureticinin onerdiginden daha kalin yagi oneriyor insanlar. Sicaga karsi daha dayanikli oldugunu dusunerek.

Diyelimki sifir km küçük bir ucaginiz var. Buna kac numara yag koyardiniz. Biliyormusunuz? Ben şahsen bilmiyorum. Ne yapacagiz ureticinin onerdigi yagi koyacagiz. Ucaginiza ureticinin onerdigi disinda yine daha kalin yag koyarmiydiniz. Eminim kimse buna cesaret edemezdi.





Redmi Note 5 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
İşin aslı kullanma klavuzunda 0w-20 Type2 Honda’nın kendi yağını kullanın bulamazsanız 0w-30 veya 5w-30’da kullanabilirsiniz yazmış. Sadece 0w-20 ile sınırlama yok??

Motoru hangi yağın yeterince koruyacağını elbette üreten bilir. Ancak motor yağıyla ilgili bilinen bazı şeyler var;
İklime göre seçilmesinin faydaları, yüksek HTHS’nin yüksek sıcaklıktaki motoru çok iyi korurken soğuk motoru aksine koruyamaması, TBN’nin yüksek olmasının istenen bir şey olması v.b.

Bir de aslında yağın viskozitesinden evvel Honda’nın 0w-20 yağının teknik verilerinin piyasadaki diğer bazı yağlara göre düşük dayanımlı olduğuyla ilgili tespitler var. Yani 0w-20’den devam edilse de daha kaliteli bir alternatif bulmak gerekiyor gibi görünüyor...

Bu arada ben konuyu irdeledikçe 0w-20’ye doğru yaklaşıyorum...

Uçak mevzusuna gelince;
Yağını değiştirmek şöyle dursun uçağa binmeyi pek tercih etmezdim zaten kadere inanmasaydım☺️

Ayrıca harika bir icat uçak ama koltukları biraz dar ve inmek istediğin zaman inemiyorsun?
 
S

Silinen üye 20336

Guest
@RS23 bence Motul 300V'nin 0w20 yağından 4lt. doldurduğunuzda uzun vadeli gayet güçlü bir koruma elde edeceğinize inanıyorum (y)
300V serisi pist kullanımları için bile tavsiye edilen yüksek dayanımlı bir yağdır, 0w40a geçmenize bence gerek yok.

Üstadım konuyla ilgili bilgi edinmeye çalışıyorum ancak maalesef konunun eğitimini almadığım için bazı noktalarda kilitleniyorum. Teknik değerlerin birbirleriyle ilgili etkileşimleri olduğunu farkediyorum ama bilgi olmadan yorumlamanın yanlışa götürebileceğini düşündüğüm için ilerleyemiyorum.
Viskozite İndex değeri, 40 ve 100 santigrat derecedeki viskozite değerleri, tbn ve yoğunluk arasında detaylı ilişkiler olduğunu düşünüyorum. Yani 0w olursa şöyle 40 olursa böyle gibi bilgiler gerçeği yeterince yansıtmıyor bence... Bu işi daha doğru şekilde öğrenmeye çalışacağım bakalım:)
Örnek; O kadar uğraştım 0w-40 mı 5w-30 mu daha ince öğrenmek için bulamadım. Derken bugün bulduğum bir amatör videoda soğuk havada 0w-40’ın daha akışkan olduğunu izleyebildim.
Sanayiye gidip farklı viskozite değerlerinde birer bardak yağ alıp sıcakta, soğukta davranışlarını incelemeyi bile düşünüyorum...

Ayrıca 0w-40’tan vazgeçtim
Liqui Moly’nin 0w-30’u ile Motul 300V’nin 5w-30 ve 0w-20’si arasında birisini seçecek gibiyim. Senin de önerdiğin gibi 0w-20’ye daha yakınım...

İyice yılarsam servisteki Honda logolu 0w-20 type 2 yağını da tercih edebilirim




Mobil cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
945
Konum
Aksaray
Aracınız
Burada ne söylesen boş. O kadar mühendis boşa çalışıyor. Onlar düşünemiyor ama biz düşünüyoruz. Üretici kriterleri belirlemiş. Ben hiç bir klavuzda yok şu fazla sıcaklıkta yanar vs görmedim. Klavuz derki bilmem kaç viskoz değerinde olsun a, b, c 3/5 neyse şartını sağlasın yeter diyor. Tabi klavuzu okuma alışkanlığımız varsa. Bütün ülkelere de aynı değil tabi. Şimdi ben bunları söyleyince "insanlar düşünmesin mi?" diye söyleniyor. Evet bence düşünmeye gerek yok. Şart neyse o. Adamlar düşünmüş zaten ve optimumu söylemişler. Mevsime göre yağ değiş, kullanım tarzına göre yağ değiş. Ne bu böyle yaa.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Bu bakış açısıyla otomobil forumuna üye olmaya da gerek yok. Araçla ilgili sorun yaşayınca üreticinin ülkemizde yetkilendirdiği servise gidip sorunumuza orada çare arayabiliriz.

“”Bence düşünmeye gerek yok”” ve “”Ne bu böyle yaa”” yazmışsınız!

Konuyu okumak sizi sinirlendiriyorsa okumak ve cevap yazmak zorunda değilsiniz.

Başkalarının fikirlerini bu şekilde eleştirip saygı sınırlarını aşmak gibi bir hakkınız yok!

Size motor yağı konusunda baskı yapan kimse olmadı. İstediğiniz gibi seçim yapabilirsiniz.
Ancak diğer forum üyeleri de seçimlerini yaparken sizden müsaade alacak değiller!

Lütfen sorunun değil çözümün parçası olun.


Mobil cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,271
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Hem bir otomotiv çalışanı hemde eski bir Honda calisani olarak fikir alisverisi ve tecrubelerimizi paylaşıyoruz. Otomobil camiasi çok geniş bir sanayidir. Canı isteyen yağ yerine mazot da koyabilir motora fakat burada yetkili servislerin kaziklari hemde hayatın pahalılığı binince araclarimizi nasıl daha iyi, daha verimli ve daha ucuz maliyetlerle yürütme peşindeyiz. Forumlarin amaçları budur zaten karşılıklı fikir alisverisi yapmak ve yeni bir şeyler ogrenmek. Emin olun o fabrikalarda Türkiye'nin en iyi mühendislerini çalıştırıyor olsalar bile markalar, bir yalama olmuş bir civatanin nasıl bazen nasıl cikaracaklari hakkında fikirleri olmadigi gibi ortaya çok komik durumlar bile çıkabiliyor. Sonucta hepimiz insaniz teori diye bir gercek var henüz elektrikli araclara gecmedik. Gectigimiz vakit bu konuları okuyup şu an ki arabalarimizi ozleyecegiz belki de ne kadar pahaliymis bunlarla uğraşmak gibilerinden... Kullanip kitapçıkları da illa bu yağı kullanın diye bir ibare olmaz. Tek bir yağ gösterir o ülke motorları için tavsiyemiz bu ama bulamazsanız ya da motor oynamalarinda bunu da kullanabilirsiniz der. En kaliteli yağı koysaniz dahi diz kapagimizin içindeki sürtünmeyi engelleyen sividan mükemmel olamaz eninde sonunda her şeyin bir ömrü var 1m k da bitmesede 2 m k km sonra o gömlek değişecek.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
945
Konum
Aksaray
Aracınız
Bu bakış açısıyla otomobil forumuna üye olmaya da gerek yok. Araçla ilgili sorun yaşayınca üreticinin ülkemizde yetkilendirdiği servise gidip sorunumuza orada çare arayabiliriz.

“”Bence düşünmeye gerek yok”” ve “”Ne bu böyle yaa”” yazmışsınız!

Konuyu okumak sizi sinirlendiriyorsa okumak ve cevap yazmak zorunda değilsiniz.

Başkalarının fikirlerini bu şekilde eleştirip saygı sınırlarını aşmak gibi bir hakkınız yok!

Size motor yağı konusunda baskı yapan kimse olmadı. İstediğiniz gibi seçim yapabilirsiniz.
Ancak diğer forum üyeleri de seçimlerini yaparken sizden müsaade alacak değiller!

Lütfen sorunun değil çözümün parçası olun.


Mobil cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bu da benim fikrim. Siz saygıya davet ederken neden siz saygı göstermiyorsunuz?

Kötü medya gibi bir cümle alıntıla bırak. Ne kadar doğru? "Bu ne yaa!" Evet bunu yazdım. Bir çoğu gibi yazdıklarımı inkar etmem ben ama o cümlenin önünde ki cümleyide alıntı yapsana güzel insan.

Hava soğdu yağ değiş, 4k devirde kullanacağım yağ değiş, lpg'de kullanacağım yağ değiş, benzinde kullanacağım yağ değiş. BU NE YAA!

Alıntı toplu halde yapılır konunun anlam ve akışı bozulmasın diye. Yoksa tek tek harf alıntılayıp buradan hakaret içeren mesaj bile çıkartabilirsin.

Ben bu yetkili servis takıntısını anlamıyorum. Ya okumayı bilmiyoruz ya anlamayı. Sondan 2 mesajı okuyup yorum yapanlarda bir garip. Ben burada hiç bir mesajımda gidip yetkili servisin kucağına oturun demedim. Kaldı ki araçla ilgili klavuzu yetkili servisler değil üretici firma bastırır.

Mesajları okumaya üşenen ya da okuduğunu anlamak istemeyipte sırf benim mesajım diye muhalif takılanlar için tekrar yazayım.

ÜRETİCİ, araç klavuzunda ÜRETTİĞİ araç için belirli standartları taşıyan yağ kullanın diye belirtmiş. Ve demiş ki, Türkiye için 10k km ya da 1 yıl bakım periyodu olarak belirliyorum bu yağ değişimi için. Bu şartlarla ÜRETTİĞİM aracı en verimli, en uzun ömürlü olacak şekilde kullanırsın demiş. Neye dayanarak? Bünyesinde bununan ve binlerce lira para ödediği mühendislerinin çalışmaları sonucu.

Honda yağ üretici bir firma mıdır? Değildir, ancak kendi adına üretim yaptırmaktadır. Doğru mu? Doğru. Klavuzuna H logolu yağ kullanabilir demedi ticari olarak mantıklı mı? Evet, ama açık kapı bırakıyor bulamazsan şunlarıda kullanabilirsin diye.

Şimdi gelelim "düşünmeyin" noktasına. Sakız aldığında gerçekten bu kadar sorguluyor musunz? Sağ tarafla mı yoksa sol tarafla mı çiğnemeliyim diye. Eğer dişinde problem varsa ve hekim sana 'sağ tarafı kullanma' demişse ne yaparsın, sol tarafla çiğnersin. Neden? Çünkü otorite o. Bunun gibi bir çok örnek verebilirim.

Düşünme demiyorum, herkes kendi işini yapmalı diyorum.

Honda markası olarak kullandığım araçlarımdan biri fd6 kasa civic. ÜRETİCİ ne demiş, 0w-20'den 10w-40'a kadar olan viskoz değerleri aralığında ve (şu an yanlış hatırlıyor olabilirim) a/c 3, b5 ( yanlışsa lütfen düzeltin) sertifikasyonlarında yağ kullanabilirsin demiş. Burada tek düşüneceğim hangi marka kullanayım olur. Çünkü açıklamalar çok net. Değil mi?

Saygı noktasına tekrar dönecek olursak ve burası bir forumsa, sizinle aynı fikirde değilim diye bana saygıdan bahsedip, bana karşı saygısızlık yapma. Bu benim fikrim. Forumun amacıda bu değil mi, arkadaşım?


SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
Bu da benim fikrim. Siz saygıya davet ederken neden siz saygı göstermiyorsunuz?

Kötü medya gibi bir cümle alıntıla bırak. Ne kadar doğru? "Bu ne yaa!" Evet bunu yazdım. Bir çoğu gibi yazdıklarımı inkar etmem ben ama o cümlenin önünde ki cümleyide alıntı yapsana güzel insan.

Hava soğdu yağ değiş, 4k devirde kullanacağım yağ değiş, lpg'de kullanacağım yağ değiş, benzinde kullanacağım yağ değiş. BU NE YAA!

Alıntı toplu halde yapılır konunun anlam ve akışı bozulmasın diye. Yoksa tek tek harf alıntılayıp buradan hakaret içeren mesaj bile çıkartabilirsin.

Ben bu yetkili servis takıntısını anlamıyorum. Ya okumayı bilmiyoruz ya anlamayı. Sondan 2 mesajı okuyup yorum yapanlarda bir garip. Ben burada hiç bir mesajımda gidip yetkili servisin kucağına oturun demedim. Kaldı ki araçla ilgili klavuzu yetkili servisler değil üretici firma bastırır.

Mesajları okumaya üşenen ya da okuduğunu anlamak istemeyipte sırf benim mesajım diye muhalif takılanlar için tekrar yazayım.

ÜRETİCİ, araç klavuzunda ÜRETTİĞİ araç için belirli standartları taşıyan yağ kullanın diye belirtmiş. Ve demiş ki, Türkiye için 10k km ya da 1 yıl bakım periyodu olarak belirliyorum bu yağ değişimi için. Bu şartlarla ÜRETTİĞİM aracı en verimli, en uzun ömürlü olacak şekilde kullanırsın demiş. Neye dayanarak? Bünyesinde bununan ve binlerce lira para ödediği mühendislerinin çalışmaları sonucu.

Honda yağ üretici bir firma mıdır? Değildir, ancak kendi adına üretim yaptırmaktadır. Doğru mu? Doğru. Klavuzuna H logolu yağ kullanabilir demedi ticari olarak mantıklı mı? Evet, ama açık kapı bırakıyor bulamazsan şunlarıda kullanabilirsin diye.

Şimdi gelelim "düşünmeyin" noktasına. Sakız aldığında gerçekten bu kadar sorguluyor musunz? Sağ tarafla mı yoksa sol tarafla mı çiğnemeliyim diye. Eğer dişinde problem varsa ve hekim sana 'sağ tarafı kullanma' demişse ne yaparsın, sol tarafla çiğnersin. Neden? Çünkü otorite o. Bunun gibi bir çok örnek verebilirim.

Düşünme demiyorum, herkes kendi işini yapmalı diyorum.

Honda markası olarak kullandığım araçlarımdan biri fd6 kasa civic. ÜRETİCİ ne demiş, 0w-20'den 10w-40'a kadar olan viskoz değerleri aralığında ve (şu an yanlış hatırlıyor olabilirim) a/c 3, b5 ( yanlışsa lütfen düzeltin) sertifikasyonlarında yağ kullanabilirsin demiş. Burada tek düşüneceğim hangi marka kullanayım olur. Çünkü açıklamalar çok net. Değil mi?

Saygı noktasına tekrar dönecek olursak ve burası bir forumsa, sizinle aynı fikirde değilim diye bana saygıdan bahsedip, bana karşı saygısızlık yapma. Bu benim fikrim. Forumun amacıda bu değil mi, arkadaşım?


SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hocam karşılıklı olarak yazışmalarınızı okudum arkadaşla objektif olarak;
Arkadaş yağ konusunda bilgisiz ve öğrenmeye çalışırken kitapçığı okursa honda engine type 2.0 disindaki yağlar hakkında pek bilgisi olmaz. Burada konuştukları yağın tbn değeri hths nedir buradaki fikir alışverişinden okuyarak eneos yağ honda yağı diye bakılsa da türkiyede üretildiğini ve mobil 1 veya liqui moly daha iyi özellikleri olduğunu öğrenip kullanmaya başlayacak.
Konu ne kadar yanlış işlensede içerisinden her zaman bilgi çıkarılabilir, bizim insanımız malesef okumaya bilgilenmeye eringeç. Forumda çoğu insan sorusuna ya da sorununa cevap bulup hadi eyvallah dediği için böyleyiz. Size de hak veriyorum kullanım kitapçığını herkes okusa insanlar da daha bilgili olurlar. Ben telefonuma hondanın sitesinden indirdim arasıra okuyorum.
Ama burada hepimiz için önemli olan kullanılan üslup, empati, tevazu gostererek davranış sergilemek bu sayede forum daha kaliteli bir ortama ulaşabilir. Arkadaşların yorumları okuduğumda herhangi bir agresiflik gibi bir tutum göremiyorum ama siz karşıt görüşünüzü paylaşırken yazdiklarini okuyunca agresif bir tutum olduğu hissediliyor. Arkadaşta bundan rahatsiz olmuş bunu dile getiriyor, ramazan olur böyle insanlık halleri.
Dün honda 1000rr motora opetten yakit alirken mazot koydu arkadaş tartışmadık özür diledi, iftara 1 saat vardı ramazan deyip geçtik. İftardan sonra 1 saat uğraştık depoyu boşaltmaya tabi ama sinirlensekte gülüp geçtik. Sizlere de aynı davranışı sergileyebilmek için çabalamanızı tavsiye ederim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst