Civic rs patinaj ve vites sorun

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
47
Konum
İstanbul
Civic RS üzerinde gelen 215/50 r17 Bridgestone Turanza ER33 ve Civic Hatchback üzerinde gelen 235/45 r17 Michelin Primacy 3 lastiklerin her ikisi de kesinlikle 182 beygir önden çekişli bir araca yeterli yol tutuşu sağlayacak lastikler değiller. Viraj ve fren tutuşları yeterli olsada ani hızlanmada gücü yola aktaramıyorlar.

RS kullanıcısı olarak her iki kombinasyonu deneyip araçtan soğumak üzereyken Michelin Pilot Sport 4'e geçtiğimden beri bambaşka bir araba kullanıyorum.

Yakıt tüketimi,aşınma ömrü, konfor ve sessizlik odaklı lastiklerle bu güçte önden çekişli bir araçtan verim almak ancak çok temiz / yıpranmamış asfaltta mümkün ki ülkemizdeki asfalt kalitesi malum. Bu arada şehir içlerindeki artık iyice eskimiş parlak asfaltta benim diyen lastiğin şansı yok. Yine de aynı noktalarda yaptığım denemelerde Pilot Sport 4 önceki lastiklere göre %70-80 daha az patinajla hızlanıyor ve patinajdan çabuk kurtuluyor.

Patinaj sorununu minimuma indirmek istiyorsanız alt/orta seviye lastiklerden vazgeçip biraz lastik ömrü, ses ve konfordan fedakarlık yaparak performans/yol tutuşu odaklı lastiklere geçiş yapmalısınız. Pilot Sport 4 seçmemdeki neden kuru zeminde çok iyi yol tutuşuyla birlikte ıslak yol tutuş performansının çok iyi olması ve konfor/ses konusunda da çok taviz vermemesi.

Birçok yerli yabancı forumlardan edindiğim görüşlerden tavsiye edilen benzer lastikler Pirelli P Zero, Bridgestone Potenza, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, Continental Premium Contact 6, Continental Sport Contact 5.

Doğru söylüyorsunuz, ne RS de ne de HB deki OEM lastikler , performans lastiği değil , ancak orta segment standartlarını karşılar . Sonda belirttiğiniz lastikler içinde bence en iyisi F1 assymetric 3 , ama hepsinden iyisi Yokohama Advan V105


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
47
Konum
İstanbul
Sizin aracınız gibi güçlü araçlarda özellikle de önden çekişli araçlarda torque steer denilen olay yani kalkışta arabanın bir tarafa çekmesi çok rastlanan bir olay. Rot balans, lastik yönleri, lastik basınçları, lastikteki erimeler buna neden olabiliyor.

Diğer sorununuzu bende yaşadım. Servis zamanı gelmişti. Yağ ve hava filtresinin değişmesi gerekiyordu. Ayrıca shell in yakıt tasarrufu sağlayan benzinini almıştım.
Araba 200 ü geçemiyordu ve ne s de ne d de vites atmıyordu. Servis bakımından sonra shellin performance benzini alıp denedim. Hiç bir sorunu kalmamıştı.


SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Üstad , ben hep o benzini kullanıyorum ama yine de 95 oktana en yakın benzin BP ninki sonra da Total deniyor


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,368
Tepki puanı
1,288
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Civic RS üzerinde gelen 215/50 r17 Bridgestone Turanza ER33 ve Civic Hatchback üzerinde gelen 235/45 r17 Michelin Primacy 3 lastiklerin her ikisi de kesinlikle 182 beygir önden çekişli bir araca yeterli yol tutuşu sağlayacak lastikler değiller. Viraj ve fren tutuşları yeterli olsada ani hızlanmada gücü yola aktaramıyorlar.

RS kullanıcısı olarak her iki kombinasyonu deneyip araçtan soğumak üzereyken Michelin Pilot Sport 4'e geçtiğimden beri bambaşka bir araba kullanıyorum.

Yakıt tüketimi,aşınma ömrü, konfor ve sessizlik odaklı lastiklerle bu güçte önden çekişli bir araçtan verim almak ancak çok temiz / yıpranmamış asfaltta mümkün ki ülkemizdeki asfalt kalitesi malum. Bu arada şehir içlerindeki artık iyice eskimiş parlak asfaltta benim diyen lastiğin şansı yok. Yine de aynı noktalarda yaptığım denemelerde Pilot Sport 4 önceki lastiklere göre %70-80 daha az patinajla hızlanıyor ve patinajdan çabuk kurtuluyor.

Patinaj sorununu minimuma indirmek istiyorsanız alt/orta seviye lastiklerden vazgeçip biraz lastik ömrü, ses ve konfordan fedakarlık yaparak performans/yol tutuşu odaklı lastiklere geçiş yapmalısınız. Pilot Sport 4 seçmemdeki neden kuru zeminde çok iyi yol tutuşuyla birlikte ıslak yol tutuş performansının çok iyi olması ve konfor/ses konusunda da çok taviz vermemesi.

Birçok yerli yabancı forumlardan edindiğim görüşlerden tavsiye edilen benzer lastikler Pirelli P Zero, Bridgestone Potenza, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, Continental Premium Contact 6, Continental Sport Contact 5.

Hocam o lastikler içinde sessiz olması benim önceliğim çünkü hb ile gelen oem lastikler facia tam anlamıyla. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 nasıldır bilginiz var mı?
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
47
Konum
İstanbul
UK61 hocam Good Year ın F1 asymetric serilerinin bir iki ve üç bütün serilerini kullandım önceki arabamda Pirelli lerin yerine takdığımda arabada çok belirgin bir konfor artışı ve sessizlik meydana gelmişti , buna mukabil çok iyi yol tutan bir lastik . Tarafsız testleri bulup incelerseniz optimal noktada çok mantıklı bir seçim gibi durduğunu fark edersiniz. Bu arada salt tutuş ve performans odaklı bakarsanız Yokohama Advan 105 iyi tercih ama ben kaç sefer düşündüm ama parama kıyamadım


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
11 Tem 2018
Mesajlar
7
Tepki puanı
10
Konum
türkiye
Hocam o lastikler içinde sessiz olması benim önceliğim çünkü hb ile gelen oem lastikler facia tam anlamıyla. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 nasıldır bilginiz var mı?

Kullanan arkadaşlar memnunlar özellikle Pilot Sport 4'e göre bir tık daha sessiz yapılan karşılaştırmalı testlerde de. Tercih listemdeki 3 lastikten biriydi.
 
Geri
Üst