Civic sattım

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
benim önceliğim konfor, dolayısıyla octavia derdim. focus un içi dar ama yol tutuş ta 1 numara. powershift şanzımanların problemli olduğunu duymuştum. genelde 60 bin de şikayetler başlıyor. (volvo s60 araştırdığımda araç sahipleri oldukça şikayetçiydi) elantra nin ses yalıtımı iyi değil. civic ler gibi yol sesi alıyor, dizellerde belki motor sesi yol sesini perdeleyebilir.
sorunsuzluk önceliğin ise elantra derim.

MI 6X cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Elantra Civic ten daha fazla yol sesi alır, ancak daha önce yazdığım gibi Honda Mitsubishi Hyundai gibi Uzakdoğu kökenli bütün dizel motorlar Avrupalı rakiplerine göre çok daha sessiz çalışırlar, 1.6 CRDİ nin ne turbosunun ne de dizel çatırtısının sesi rahatsız edici düzeyde değildir.

İşte tam burada bir işitsel duyum algısı kandırmacası başlayabilir o da şudur: Audi VW Skoda Ford gibi modellerin motor sesi lastik sesini bastırdığı için araba sessiz derler halbuki motor gürültüsünden yol sesi gelmiyorsa bu arabanın sessiz olduğu manasına gelmez:)

Uzun yolda kulaklarımız birçok sese alışıyor, benden söylemesi bunu birçoğumuzun tecrübe etmesini umuyorum. Motor sesi lastik sesini bastırdığı için mi o araç sessiz? Yoksa motor sessiz olduğu için mi rüzgar ve lastik hışırtısını duyuyorsunuz?
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Hyundai nin DCT şanzımanını DSG yada EDC ile mukayese etmek istersem DCT nin diğerlerinden daha sorunsuz olduğunu söyleyebilirim, çok kötü kullanırsanız kavrama ısınması sebebiyle titreme yapar en hor kullanımla en erken 70-80000km de olabilir daha erken olması zor, bu durumda servis 7 senelik garantiyi genellikle devreye sokar kavramayı değiştirir ve vites attıran robotize kolları tekrar kalibrasyon yapar, bazı DCT modellerde orta ekranda şanzıman sıcaklığı göstergesi var Elantra da varmı emin değilim, eğer DCT şanzıman sıkışık trafikte çok ısınırsa manuel seçeneğe geçip birinci vitesle dur kalk yapmanız öneriliyor çünki otomatik modunda dur kalk yaparsanız hemen ikinci vitese geçmek istiyor ve ikinci vites kavraması sürekli yarım kavrama yapmaya çalışıyor, aşırı ısınma sonunda ise titreme problemi yapar.

DCT ler 7 ileri viteslidir birinci vitesi traktörün en küçük vitesi gibidir, kalkışta kavramayı yıpratmamak için çok kısa oranlı dişliye sahip yani DCT birinci vitesle en fazla 30-40km hızı geçemez, o yüzden kalkışta hemen 2. vitese geçer. Bu özelliği sebebiyle dur kalk yaparken art arda dipgaz yapılmaz ise normal kullanımda ilk kalkışlarda sakin davranılırsa kavramayı yıpratmanız zor, size epey uzun süre hizmet edecektir.

6 ileri EDC kullananlar bilir ilk kalkışta gaza fazla basmazsanız bir miktar titreme sarsıntı muhakkak olur, DCT de frenden ayağınızı kaldırırken bunu yaşamazsınız, DSG de öyledir

DSG den de artık eskisi kadar korkmaya gerek yok 2014 model ve daha eski DSG ler çok daha sorunlu idiler, daha yeni modellerdeki DSG lerde problemler sıkıntılar çok daha az.

Vites değiştirme hızı olarak milisaniye açısından en hızlısının DSG olduğu söyleniyor Hyundai nin DCT si DSG den az daha yavaş vites değiştirir ancak kullanıcının ölçebileceği yada hissedebileceği bir süre değil bu dediğim gibi milisaniye civarıda fark var bir saniyenin yüzde birkaçı kadar.
 
Katılım
22 Mar 2019
Mesajlar
57
Çözümler
1
Tepki puanı
59
Konum
afyon
Aracınız
Civic FD6 2011
Dizel focus alın derim. Oktavianın konfor farkı dsg riskine girecek kadar fazla değil.focus çok güzel araçtır hondaya geçtiğime pişman olmuştum.
 
Katılım
22 Mar 2019
Mesajlar
57
Çözümler
1
Tepki puanı
59
Konum
afyon
Aracınız
Civic FD6 2011
Evet diyebilirim. Sonuçta beklenti ve zevk meselesi. 1.5 turbo alabilsem memnun olurdum ama atmosferik motor dizelden sonra olmadı.
 
Geri
Üst