Civic veya FB7 kasa

Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
29
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
bu tür forumlarda doğal olarak insanlar sorunlarını yazarlar ve çözüm ararlar. birbirlerine bilgi ve tecrübe ile yardımcı olur yol gösterirler.

2016 yılında aldığım 2014 model peugeot 301 hdi yi 7 yıl kullandıktan sonra otomobili daha çok şehir içi eşim kullandığı için otomatik vites almaya karar verdik. 2018-20 aralığında egea otomatik bakıyordum. yeni araba daha az sorun çıkarttığı için. japon arabalarının sorunu az olması nedeniyle tercih ettim. bir ay kadar önce 104 bin km.de 2014 model Eco dream civic otomatik almak nasip oldu.

forumdaki konu başlıklarına bakınca belli başlı kronik denilen sorun dışında bir japon markasında yaşanacağını düşünmediğim çok fazla farklı konuda sorun ( elektronik, mekanik, kaporta, boya vb ) paylaşımı olduğunu gördüm. bu açıkçası beni endişelendirdi. 9 yaşında bir araç seçerek yanlış mı yaptım diye düşünmeye başlamadım değil.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,708
Çözümler
7
Tepki puanı
8,764
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
CivicTR ailesine hoşgeldiniz.
Aracınız Fc5 kasadan çok daha iyi oturmuş tecrübe edilmiş elektronik, mekanik ve kaportaya sahiptir. Boya olarak beyaz renkte problem görülüyor. Yıkamaya dikkat edilmelidir. Diğer yönlerde tork konvertörlü şanzımanı orijinal yağ kullanımı ile uzun yıllar kullanırsınız. Benim fikrim Egea'dan daha iyi bir tercihtir. Dream olması bazen donanım eksikliğini hissetirebilir.
Kronik olabilecek etkenler: hava filtre hortumu yırtılması, amortisör üst kule bilyaları, vtec teklemesi, benzin seviyesinin düşmesi, yanal rüzgarladan etkilenme vs. sayılabilir.
Kilometre doğru ise az kullanılmış güzel bir araç satın almışsınız kıymetini bilin.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Ara 2017
Mesajlar
360
Tepki puanı
222
Konum
edirne
Aracınız
bu tür forumlarda doğal olarak insanlar sorunlarını yazarlar ve çözüm ararlar. birbirlerine bilgi ve tecrübe ile yardımcı olur yol gösterirler.

2016 yılında aldığım 2014 model peugeot 301 hdi yi 7 yıl kullandıktan sonra otomobili daha çok şehir içi eşim kullandığı için otomatik vites almaya karar verdik. 2018-20 aralığında egea otomatik bakıyordum. yeni araba daha az sorun çıkarttığı için. japon arabalarının sorunu az olması nedeniyle tercih ettim. bir ay kadar önce 104 bin km.de 2014 model Eco dream civic otomatik almak nasip oldu.

forumdaki konu başlıklarına bakınca belli başlı kronik denilen sorun dışında bir japon markasında yaşanacağını düşünmediğim çok fazla farklı konuda sorun ( elektronik, mekanik, kaporta, boya vb ) paylaşımı olduğunu gördüm. bu açıkçası beni endişelendirdi. 9 yaşında bir araç seçerek yanlış mı yaptım diye düşünmeye başlamadım değil.
Benzinli egealarin da motor da kronik sorunlu modelleri var ,1.6 Benzinli olanları sorunsuz sanıyorum, ama yine de bence civic egea dan her anlamda 1 gömlek üstündür, ayrıca egea sedanı tam olarak C segmenti dahi saymiyorlar. B+ gibi kabul edenler var.
Egeanin Arka frenleri dahi kampana, bağımsız süspansiyon yok, ve konsol tasarımı civic in yanına bile yaklaşamaz
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
29
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
Benzinli egealarin da motor da kronik sorunlu modelleri var ,1.6 Benzinli olanları sorunsuz sanıyorum, ama yine de bence civic egea dan her anlamda 1 gömlek üstündür, ayrıca egea sedanı tam olarak C segmenti dahi saymiyorlar. B+ gibi kabul edenler var.
Egeanin Arka frenleri dahi kampana, bağımsız süspansiyon yok, ve konsol tasarımı civic in yanına bile yaklaşamaz
teşekkür ederim. dizel otomatik (1.6) sedan düşünüyordum. tercih önceliğim yeni aracın masraf çıkarma ihtimalinin az olması. 2016 da 1,5 yaşında peugeot 301 HDI almıştım, o dönemde 2005-6 otomatik corollalar ile yakın fiyatta idi. 301 B segmenti ama Civicten iç hacim olarak da bagaj olarak da çok genişti. (artısı da ancak o kadardı diyebilirim :)
yeni olduğu için 7 senede rutin dışında masraf yapmadım gibi ve 190 binde sattım. otomobile ulaşım vasıtası olarak bakan biriyim. beyaz eşya gibidir gözümde o yüzden buzdolabının arızalanması gibi dert olur sanayiye gitmek benim için. 40 binde bir şanzıman bakımı, filtresi, yılda bir ( vaya 10 binde bir) lpg bakımı, 10 bin veya 20 bin diyen var supap ayarı felan derken ve forumda bu kadar kronik okuyunca yanlış mı yaptık demedim değil. japon demek az sorun demektir diye düşünüyorum.
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
29
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
CivicTR ailesine hoşgeldiniz.
Aracınız Fc5 kasadan çok daha iyi oturmuş tecrübe edilmiş elektronik, mekanik ve kaportaya sahiptir. Boya olarak beyaz renkte problem görülüyor. Yıkamaya dikkat edilmelidir. Diğer yönlerde tork konvertörlü şanzımanı orijinal yağ kullanımı ile uzun yıllar kullanırsınız. Benim fikrim Egea'dan daha iyi bir tercihtir. Dream olması bazen donanım eksikliğini hissetirebilir.
Kronik olabilecek etkenler: hava filtre hortumu yırtılması, amortisör üst kule bilyaları, vtec teklemesi, benzin seviyesinin düşmesi, yanal rüzgarladan etkilenme vs. sayılabilir.
Kilometre doğru ise az kullanılmış güzel bir araç satın almışsınız kıymetini bilin.
ilginize teşekkür ederim.
beyaz renkteki problem nedir? yıkarken neye dikkat etmeliyim?

arabada donanıma çok meraklı değilim. biraz da olmayan şey bozulmaz felsefesinden yanayım. kronik olarak ilaveden bir de gergi bilyası bozması dedi, şanzıman bakımını yaptırdığım servis. önce ses yapar sonra ses rahatsız edecek derecede artar dedi.

63 binde şanzıman yağı y.serviste değişmişti. filtre değişmemişti. 104 binde aldım ve direkt özel honda servisinde şanzıman yağını ( honda atf dw1) ve filtresini değiştirttim. supap ayarı ve lpg bakımı yaptırdım.

yalnız şöyle bir sorunum var. düşük hızda ve devirde 1200-1500 devir arası giderken 35 km/h ile 40 arasında bir de 50-55 arasında bariz olmaz üzere gaz kesmesi yapıyor. benzinde belli belirsiz ama lpg de çok bariz. üst devirlerdeki vtec açma kroniğine benzemiyor. lpg bakımı ayarı yaptırdım ( 3 kez farklı yerde ve farklı sayılarda bilgisayarla sürüş anında da) ancak denemede denk gelmese de sonrasında gene tekrarladı. artık lpg den olduğunu düşünmüyorum. ateşleme, buji ( geçen yaz değişmiş) veya bobin aksamında olabilir diye düşünüyorum.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,708
Çözümler
7
Tepki puanı
8,764
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
ilginize teşekkür ederim.
beyaz renkteki problem nedir? yıkarken neye dikkat etmeliyim?

arabada donanıma çok meraklı değilim. biraz da olmayan şey bozulmaz felsefesinden yanayım. kronik olarak ilaveden bir de gergi bilyası bozması dedi, şanzıman bakımını yaptırdığım servis. önce ses yapar sonra ses rahatsız edecek derecede artar dedi.

63 binde şanzıman yağı y.serviste değişmişti. filtre değişmemişti. 104 binde aldım ve direkt özel honda servisinde şanzıman yağını ( honda atf dw1) ve filtresini değiştirttim. supap ayarı ve lpg bakımı yaptırdım.

yalnız şöyle bir sorunum var. düşük hızda ve devirde 1200-1500 devir arası giderken 35 km/h ile 40 arasında bir de 50-55 arasında bariz olmaz üzere gaz kesmesi yapıyor. benzinde belli belirsiz ama lpg de çok bariz. üst devirlerdeki vtec açma kroniğine benzemiyor. lpg bakımı ayarı yaptırdım ( 3 kez farklı yerde ve farklı sayılarda bilgisayarla sürüş anında da) ancak denemede denk gelmese de sonrasında gene tekrarladı. artık lpg den olduğunu düşünmüyorum. ateşleme, buji ( geçen yaz değişmiş) veya bobin aksamında olabilir diye düşünüyorum.
Rica ederim.
- Boya olarak ön cam ve arka cam çerçeve kısmı özellikle dikkat edin. İlgili konu fotoğraf ile beraber forumda var. Petrol istasyonlarındaki yıkama tabancaları çok kuvvetli su püskürtür. Başka bir eleman yıkar ise uzaktan su tutmalı. En iyisi kendiniz yıkamaya özen gösterin.
- Donanım olarak çok özellik aramıyorsanız sıkıntı çekmezsiniz. Az donanım daha az sıkıntı demektir.
- Gergi bilyası devamlı değişen bir parça değildir. Zamanla ömrü dolar ses yapar. Kaliteli parça takılmalı. Kayış numarasına dikkat edilmelidir.
- Şanzıman yağını iyi takip etmişsiniz.
- Sürüş ile ilgili anlattığınız durum halk arasında vtec teklemesi denir. Benzinde çok az LPG'de biraz daha fazla hissedilir. Aracınız 4 zamanlı vtc sistemi var. Düşük hızlarda bile ekonomiyi sağlamak adına Subap ayarlarını değiştiriyor. Bunu minimuma indirmek için: Egr temizliği, ardından ECU'ya reset atılır. Ardından 50 kilometre benzinde araç kullanılır. Yakıt haritası düzene oturur. Bunun üzerine işin ehli bir usta ile Afr ayarı yapılır. (Rölanti, açık sistem ve kapalı sistem olarak.) Dizel araçtan LPG'li bir araca geçtiğiniz için alışmanız zaman alır. Bujiler uzun ömürlüdür. Şüpheleniyorsanız çıkarıp göz ile kontrol edilir. Bobinlerde problem olursa arıza lambanız yanar. Problemli bujiler sürüş esnasında bariz silkeleme yapar. Bilhassa düşük devirlerde.
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
29
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
Rica ederim.
- Boya olarak ön cam ve arka cam çerçeve kısmı özellikle dikkat edin. İlgili konu fotoğraf ile beraber forumda var. Petrol istasyonlarındaki yıkama tabancaları çok kuvvetli su püskürtür. Başka bir eleman yıkar ise uzaktan su tutmalı. En iyisi kendiniz yıkamaya özen gösterin.
- Donanım olarak çok özellik aramıyorsanız sıkıntı çekmezsiniz. Az donanım daha az sıkıntı demektir.
- Gergi bilyası devamlı değişen bir parça değildir. Zamanla ömrü dolar ses yapar. Kaliteli parça takılmalı. Kayış numarasına dikkat edilmelidir.
- Şanzıman yağını iyi takip etmişsiniz.
- Sürüş ile ilgili anlattığınız durum halk arasında vtec teklemesi denir. Benzinde çok az LPG'de biraz daha fazla hissedilir. Aracınız 4 zamanlı vtc sistemi var. Düşük hızlarda bile ekonomiyi sağlamak adına Subap ayarlarını değiştiriyor. Bunu minimuma indirmek için: Egr temizliği, ardından ECU'ya reset atılır. Ardından 50 kilometre benzinde araç kullanılır. Yakıt haritası düzene oturur. Bunun üzerine işin ehli bir usta ile Afr ayarı yapılır. (Rölanti, açık sistem ve kapalı sistem olarak.) Dizel araçtan LPG'li bir araca geçtiğiniz için alışmanız zaman alır. Bujiler uzun ömürlüdür. Şüpheleniyorsanız çıkarıp göz ile kontrol edilir. Bobinlerde problem olursa arıza lambanız yanar. Problemli bujiler sürüş esnasında bariz silkeleme yapar. Bilhassa düşük devirlerde.
vtec teklemesi düşük hızlardan ziyade yüksek hızlardaki teklema olarak biliyordum.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,950
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
10.yılında aracından üzülerek ayrılmış bir FB7 kullanıcısı olarak en dayanıklı araçlardan, hatta Civic serileri içinde en dayanıklı modellerden birini almış olduğunuzu bilin.
Ancak FB7lerde kaçınılmaz olarak yaşlanmaya bağlı parça değişimlerine zamanla ihtiyaç duyacaktır, forumda bu konuda cidden bir hazine mevcut. Bu konuda en basit örneği teker bilyalarını örnek verebilirim, bu parça nerdeyse bütün otomobillerde zamanla aşınma ve yağ kaybına bağlı ses yapmaya başlar, bu husustan km yükseldikçe Honda olsa dahi kaçamazsınız. Tabi bazı kullanıcılar oluşan sesten rahatsız olur, bazıları ise umursamaz aynen kullanmaya devam eder.

Bu konuyu mutlaka inceleyin,

Sorularınız olursa maddeler halinde sorarsanız daha verimli olur.
Anladığım kadarıyla VTEC teklemesinden şikayetçisiniz, açıkçası bu durumu saolsun Honda Türkiye!!!! yıllardır sorun olarak görmediği için çözüm üretme gereksinimi duymadı. Birçok platformda bu husus dile getirilmesine rağmen kaba tabirle hiç umurlarında olmadı, bu husus uzun uzun tartışılır ama daha fazla bahsetmeyeceğim, Honda Türkiye bu konuda sınıfta kaldı diyebilirim.

R16 motorlardaki VTEC sistemi ekonomi ve performans ayarlamalarına sahip olarak 4 kademeli bir sistem olarak düşünebilirsiniz, 1500 devir civarında ekonomi amaçlı ayarlama yapılırken 3500de maximum tork için, 5000 devir sonrasında da max performans moduna göre zamanlama düzenlenir. Mesela aracı kullanırken dikkat edin, araç 3500 devirden itibaren sanki ek bir güç geliyor gibi bir kullanıma sahip olur, bunu nedeni VTEC zamanlama değişikliğidir.

Sizin bahsettiğiniz teklemeler özetle 2. ve 3. viteslerde devir 2000nin altında ve gaz pedalına basma oranı düşükse VTEC sisteminin ilk aktivasyon bariz hissedilir hale gelmesi diyebilirim, normalde yüksek oktanlı benzinde hissedilmeyen bu durum 95 oktan benzinde hafif hissedilir, LPGde ise ayar ve enjektör giriş yerine göre ciddi hissedilir hale gelir. Bu hususla ilgili en basit çözüm aracı yüksek oktanlı benzinle kullanmaktır. LPGde bu sorunu azalmanın yolu ise LPG enjektör girişlerinin benzin enjektör girişine en yakın noktadan bağlanması, LPG regülatörden enjektöre giden hortumun en kısa halinde kullanılması ve iyi bir yol LPG ayarı diyebilirim. Ama bu düzenlemelerin aslında LPG ilk monte edilirken yapılması gerekmektedir, sonradan yapılan düzenlemelerde çoğunlukla istenilen sonuç alınamamaktadır.
 
Geri
Üst