1xbet

Civic FC5 ÇÖZÜLEMEYEN HARARET PROBLEMİ!

Katılım
30 Tem 2024
Mesajlar
20
Çözümler
1
Tepki puanı
6
Konum
Karabük
Ad Soyad
Muhammet Duras
Yaş
23
Aracınız
Civic FC5 2017
Herkese merhaba.


Aracım 2017 model Honda Civic FC5 Eco Elegance. Araç düz yolda giderken istediğin kadar gaz versen de hiçbir sorun çıkarmadan rahat bir şekilde ilerliyor. Ancak rampada hararet yükselme problemi yaşıyorum.





Bu konuyla ilgili daha önce başlık açmıştım. Değiştirdiğim parçalardan sonra bir süreliğine sorunun düzeldiğini gözlemledim fakat şu anda problem tekrar ortaya çıktı. Hâlâ aynı şekilde, araç rampada iken gerek benzinde gerekse LPG’de hararet yükseltmeye devam ediyor.





Bu kapsamda orijinal termostat, orijinal motor hararet müşürü ve devirdaim pompası değiştirildi. Fan kontrolleri ve fan testi yapıldı; herhangi bir sorun gözlemlenmedi. Buna rağmen araç rampada hararet yükseltiyor.





Fotoğraflarda eklediğim seviyeye kadar hararet çıkıyor. Gazdan ayağını çektiğinde veya araç düzlüğe çıktığında ya da bayır aşağı giderken hararet yeniden düşüyor.





Bu sorunun kaynağı nedir? Gerçekten çok canımı sıkıyor. Aşırı derecede kafama takıyorum ve çözemedikçe daha çok sinirleniyorum.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_6283.png
    IMG_6283.png
    799.9 KB · Görüntüleme: 23
  • IMG_6282.jpeg
    IMG_6282.jpeg
    273.2 KB · Görüntüleme: 23
Katılım
30 Tem 2024
Mesajlar
20
Çözümler
1
Tepki puanı
6
Konum
Karabük
Ad Soyad
Muhammet Duras
Yaş
23
Aracınız
Civic FC5 2017

Civic FC5 - Bulunamayan hararet sorunu? | CivicTR Forum
Geçmiş olsun, hocam şu başlıktaki araçda da benzer sorun vardı burada sorun çözülmüş belki bakarsanız size de fikir verir
“Hocam, bu formu daha önce inceledim. Bugün aracımın radyatörü söküldü. Radyatörde herhangi bir sorun gözlemlenmedi ve gayet temiz olduğu görüldü. Radyatör tekrar takıldı; aracın kendi orijinal radyatörüdür ve antifriz ile dolduruldu. Daha sonra araç, contanın yanık olup olmadığının anlaşılması için hunili testten geçirildi. Ancak bu testte de contanın yanık olmadığı gözlemlendi. Şimdilik kesin bir şey söyleyemiyorum, aracı bir süre daha deneyeceğim. Umarım tekrar aynı arızayı yapmaz. Ek olarak araç bilgisayara bağlandı ve değerler normal görüldü fan ve sıcaklık değerleri.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,441
Çözümler
9
Tepki puanı
13,321
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
“Hocam, bu formu daha önce inceledim. Bugün aracımın radyatörü söküldü. Radyatörde herhangi bir sorun gözlemlenmedi ve gayet temiz olduğu görüldü. Radyatör tekrar takıldı; aracın kendi orijinal radyatörüdür ve antifriz ile dolduruldu. Daha sonra araç, contanın yanık olup olmadığının anlaşılması için hunili testten geçirildi. Ancak bu testte de contanın yanık olmadığı gözlemlendi. Şimdilik kesin bir şey söyleyemiyorum, aracı bir süre daha deneyeceğim. Umarım tekrar aynı arızayı yapmaz. Ek olarak araç bilgisayara bağlandı ve değerler normal görüldü fan ve sıcaklık değerleri.
Merhaba, size tavsiyem küçük Bluetoothtan bağlanan ELM OBD cihazlarından alın. Torque Pro programını da cep telefonunuza kurup aracın hararet seviyesini direk OBD üzerinden takip edin.

Anlatımınızdan dikkatimi çeken nokta size testte 104 derecede fan aktif oluyor denmiş ancak FD6 ve FB7 kasa R16 motorlarda en geç 101 derecede fan açar, kendi aracımda aktif olarak gözlemlediğim durum bu. Hatta 82'lik termostatlı olan modellerde 98 derecede fan açar.
Siz ise 104 derecede fan açtığını belirtiyorsunuz, sınırın bence üzerinde.

Ek olarak bu belirttiğiniz orjinal parçaları servisten mi temin ettiniz yoksa dışardan mı aldınız. Aslında TAMA marka 82'lik termostatı kullananlarda pek şikayetçi değil ama bu da önemli.
 
Katılım
30 Tem 2024
Mesajlar
20
Çözümler
1
Tepki puanı
6
Konum
Karabük
Ad Soyad
Muhammet Duras
Yaş
23
Aracınız
Civic FC5 2017
Merhaba, size tavsiyem küçük Bluetoothtan bağlanan ELM OBD cihazlarından alın. Torque Pro programını da cep telefonunuza kurup aracın hararet seviyesini direk OBD üzerinden takip edin.

Anlatımınızdan dikkatimi çeken nokta size testte 104 derecede fan aktif oluyor denmiş ancak FD6 ve FB7 kasa R16 motorlarda en geç 101 derecede fan açar, kendi aracımda aktif olarak gözlemlediğim durum bu. Hatta 82'lik termostatlı olan modellerde 98 derecede fan açar.
Siz ise 104 derecede fan açtığını belirtiyorsunuz, sınırın bence üzerinde.

Ek olarak bu belirttiğiniz orjinal parçaları servisten mi temin ettiniz yoksa dışardan mı aldınız. Aslında TAMA marka 82'lik termostatı kullananlarda pek şikayetçi değil ama bu da önemli.
Parçalar orijinal servisten temin edildi bununla beraber fan açma ve kapama derecelerini iki ayrı usta kontrol etti ikisi de bu derecelerin normal olduğunu belirtti. Ec1 sıcaklık 103’te fan açıyor soğutma işlemi ile 97 98’e düşüyor ve fan devreden çıkıyor kapanıyor.
 
Geri
Üst