Civic FB7 Çözümlenemeyen problem?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ecofb7
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
21 Ocak 2025
Mesajlar
25
Tepki puanı
4
Konum
Nevşehir
Ad Soyad
Hakan AÇIKGÖZ
Yaş
41
Aracınız
Civic FB7 2015
Arkadaşlar merhaba 2015 fb7 aracımda anlık tekleme sorunu çözmek için BRC servisinde işlem yaptırdım araç çok daha kötü oldu seyir halinde aşırı silkeleme problemi başladı hem benzinde hem gazda aynı sıkıntı var tüm arıza ışıklarını yaktı seyir halindeyken stop ediyor araç 4 gündür sanayide arızayı birtürlü bulamadık BRC servisine gitmeden önce supap ayarı yaptırdım bujileri değiştirdim bobinlere baktırdım .
Bugün de manifold mutlak basınç sensörü yüksek voltaj diye bir arıza gösterdi
yardımcı olursanız çok sevinirim
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Ağu 2021
Mesajlar
151
Çözümler
1
Tepki puanı
114
Konum
Kocaeli
Ad Soyad
Burak
Yaş
30
Aracınız
Civic FD6 2011
ChatGPT'nin cevabı hocam, yapay zeka sayesinde çoğu arızamı çözdüm tavsiye ederim :)

🔧


  • Araç: 2015 model Honda Civic FB7
  • Yapılanlar: Supap ayarı, buji değişimi, bobin kontrolü, BRC servisi müdahalesi (muhtemelen yazılım veya enjektörle ilgili bir işlem)
  • Belirtiler:
    • Anlık tekleme > Şimdi şiddetli silkeleme
    • Benzinde de gazda da aynı sıkıntı
    • Tüm arıza ışıkları yanıyor
    • Seyir halindeyken stop ediyor
    • Bugün gelen yeni hata: Manifold Mutlak Basınç Sensörü (MAP) yüksek voltaj arızası



🧩 Muhtemel Nedenler:​


1.​


Bu sensör motorun hava yakıt karışımını kontrol etmede çok kritik. Arızalı ya da yanlış ölçüm yapıyorsa:


  • Karışım çok fakir/zengin olabilir
  • Rölanti bozulur
  • Silkeleme, stop etme olur
  • Benzin ve LPG’de aynı belirti olur

👉 MAP sensörünün fişi, kablosu, kendisi mutlaka kontrol edilmeli. Voltaj değeri OBD cihazıyla gözlenmeli.




2.​


  • Eğer LPG yazılımına müdahale edildiyse ya da kalibrasyon yanlış yapıldıysa, bu durum hem LPG’yi hem benzini etkileyebilir. Özellikle enjeksiyon süreleri çakışırsa benzin devresi de etkilenebilir.
  • BRC enjektör kabloları ECU’ya paralel bağlandığı için, yazılım hataları tüm sistemin çalışmasını bozabilir.



3.​


  • Tüm arıza ışıklarının yanması ve stop etmesi, şase bağlantısı, ECU soketi veya kablolarda temassızlık ihtimalini düşündürüyor.



🔍 Ne Yapılabilir?​


  1. MAP sensörü fişini çıkarıp tekrar takın, oksitlenme veya su alma var mı bakın. Gerekirse yeni sensörle deneyin.
  2. Araç ECU’suna bağlı kablo tesisatını kontrol ettirin. Özellikle LPG montajı sonrası yapılan bağlantılar.
  3. BRC sistemini tamamen devre dışı bırakıp sadece benzinde sürüş deneyin. (Sigorta çekilerek veya soket sökülerek)
  4. OBD ile canlı veriler izlenmeli: MAP sensörü voltajı, oksijen sensörü (lambda), yakıt trimleri incelenmeli.



🧠 Ekstra Tavsiyeler:​


  • Arıza lambalarının tam kodlarını alabilirsen buradan yorumlayabilirim.
  • Sanayide Honda’ya özel cihaz olan HDS varsa ona bağlat, genel OBD cihazı bazen eksik bilgi verir.
  • BRC’nin müdahalesinden sonra bu hale geldiyse, yazılım geri alınabiliyor mu sorulmalı.



İstersen MAP sensörünün OBD verilerini ya da aldığın hata kodlarını buraya yaz, daha net teşhis koyabilirim. Yardımcı olmaya hazırım.
 
Geri
Üst