Hangi arabayı alırsanız alın, üretimden kaynaklı bir hata olmadığı sürece kitabına uygun kullanır, bakımlarını zamanında ve doğru yaparsanız çok uzun süreler sorunsuz kullanırsınız. Bu firmalar bu araçları "aa dün akşam aklıma süper bir araba yapmak geldi" deyip 1 günde yapmıyorlar. Ar-ge'si seneler sürüyor, testleri milyonlarca kilometre oluyor. Tüm bu süreç başarıyla sonuçlandığında piyasaya sürülüyor.
bu doğrudur,
çift kavrama şanzımanı ısınma sorunu yaratan Hyundai DCT şanzımanlı modellerde sıkışık trafikte manuel e alıp birinci viteste gidilmesi önerilir, gaza basıldığında hemen ikinci vitese geçmeye çalıştığı için sürekli dur kalk yapıldığında kavraması yanıyor.
Opel lerin birçok modelinde Opel in benzinli motorları lpg ile subap bozar, o arabaya lpg takmazsanız uzun yıllar bir problem çıkartmaz,
Opel in tavan boyası yanığı meşhurdur, kapalı garajda güneşten korursanız bir problem olmayacaktır.
Elektrikli direksiyon ile kız arkadaşınıza park etmeyi öğretmeye kalktığınızda EPS uyarı lambası elektrikli direksiyonu olan birçok otomobilde yanar ve direksiyon taş gibi sertleşir bir kereliğine gördüğünüz bu uyarı lambası başınıza o anda çorap örebilir.
Honda nın CVT şanzımanını rampa yukarı D de iken geri kaçırıp ardından gaza sonuna kadar abanmazsanız ve bakımları zamanında uygun şekilde yaparsanız kayış kopartmayacaktır.
eskiden Renault broadway ve spring modellerinin C sütünunun alt kısmı içeri göçerdi sebebi bagajda gereğinden fazla ağırlık taşınmasıdır.
pekçok araç yangını ve elektrik kontağı sonucu olan problemlerin sebebi otomobile sonradan eklenen elektrikli donanımlardır, ilave kabin aydınlatma, renkli fitilli dashboard ışıkları, müzik sistemi, air süspansiyon vs. gibi.
Çin malı dandik ötesi bir çim biçme makinem var altı senedir tek marşta çalışıyor her sene yağını değiştiriyorum kuru ve temiz ortamda muhafaza ediyorum, amcamda Honda marka çim biçme makinesi vardı ve üç yıl sonunda motoru kol çıkartmıştı bakımsızlık ve kötü kullanımdan.
Sorunsuz ve kaliteli bir otomobil veya motor mantığı elbette vardır, öte yandan sorunlu ve sıkıntılı olan otomobiller bile aşırı özen gösterilerek ve bazı fedakarlıklar yapılarak çok daha verimli şekilde uzun yıllar kullanılabilir, sorunsuz olanların toleransları elbette bir miktar hor kullanmaya karşı daha müsaittir sıkıntı çıkarsa da daha geç sıkıntı yaratır ama kul yapısı hiçbir zaman ölümsüz ve mükemmel olmaz.