CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Cvt metalize gergin kayış yardımıyla iki kasnak misali çalışan teknolojik ve son yıllarda birçok araçta kullanılan ama tork konvertörüde bulunan bir sistemdir, tam otomatik değildir. Fb7 ve fd6 gibi kasalarda ve buna muadil o dönemki bazı araçlarda kullanılan ise tork konvertörü, yağ basınçlı tam otomatik klasik bilindik dede misali tam otomatiktir.
Aynı cvt corolla, elentra tarzı araçlarda da kullanılıyor ama onlarda ses yok bildiğim kadarıyla.
Arıza yapmama garantisi hiçbir üründe garanti olmayıp satış miktarı ve oranına göre belli olur.
Hatam varsa affola, bilen arkadaşlar düzeltsin.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
cvt şanzuman baskı balatası olan yarı otomatik (dsg, edc, power shift vb.) şanzumanlı araçlarla karıştırıldığı için tam otomatik diye tabir edilen yazdım hocam.
 
Manuel vites arabalarda da şanzıman arızası oluyor.Otomatiklerde şanzıman arızasının fazla görülmesi satılan arabaların yüzde doksanının otomatik olmasından kaynaklı.
Biz arıza oranından bahsetmiyoruz ki. Arızanın büyüklüğü ve çıkardığı masraftan bahsediyoruz. En başından, zincir koptuğu zaman 70bin lira masraf çıkma ihtimalini (şanzıman tamir olmuyo değişecek) bilseydiniz alır mıydınız cvt şanzıman?

Her markada her modelde her parçada arıza olabilir ama arıza var arıza var şimdi.
 
Zcustun haklısın belki de almazdım.Ama şimdi durumu öğrendiğimize göre,öğrenmemizi sağlayan arkadaşa minnet duyarak teşekkür edelim.Arabamızın garantisini bozmamaya bakalım ve arabalarımızı hor kullanmayalım derim.Ayrıca arabalarımızın değerini bilelim yani.70 bin TL değerinde şanzımanı olan arabalarımız var derim.
 
Hangi arabayı alırsanız alın, üretimden kaynaklı bir hata olmadığı sürece kitabına uygun kullanır, bakımlarını zamanında ve doğru yaparsanız çok uzun süreler sorunsuz kullanırsınız. Bu firmalar bu araçları "aa dün akşam aklıma süper bir araba yapmak geldi" deyip 1 günde yapmıyorlar. Ar-ge'si seneler sürüyor, testleri milyonlarca kilometre oluyor. Tüm bu süreç başarıyla sonuçlandığında piyasaya sürülüyor.
 
Arkadaşlar cvt ye tam otomatik değildir diyemeyiz hatta tam otomatik sanzimanlardan daha da otomatiktir. Vites geçişi yoktur tam otomatik olmayan sanzimanlar debriyaj sistemi kuru kavrama bildiğimiz debryajin robotik olarak kullanılması ile yapılır bariz geçiş hissedilir konforsuzdur.
 
Aksine tam otomatik şanzımana geçen markalarda var hocam opel citroen peugeot şu an tam otomatik tork konvertörlü şanzıman kullanıyorlar ve 1.6 dizelleri gayet mantıklı görünüyor.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam kopmayan bozulmayan yapsa nasıl satacak yedek parçayı bunlar belli hesap lar altında üretılıyor artık ürünün ömrü 10 sene yazar artık 10 seneye göre üretiliyor ürünler sadece Honda deıl hepsi öyle

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Hangi arabayı alırsanız alın, üretimden kaynaklı bir hata olmadığı sürece kitabına uygun kullanır, bakımlarını zamanında ve doğru yaparsanız çok uzun süreler sorunsuz kullanırsınız. Bu firmalar bu araçları "aa dün akşam aklıma süper bir araba yapmak geldi" deyip 1 günde yapmıyorlar. Ar-ge'si seneler sürüyor, testleri milyonlarca kilometre oluyor. Tüm bu süreç başarıyla sonuçlandığında piyasaya sürülüyor.
Çok haklısınız hocam mekanik parçaların bakımları zamanında ve olması gerektiği gibi yapıldıktan sonra sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum ki aksi durumlarda da garanti bu yüzden var zaten. Şahsen bu gibi durumlar ve sanayideki sahte ürünleri orjinal diye satan dükkanlar yüzünden yetkili servise gidiyorum. Baskı balatasını zamanında değiştirmeyen arkadaşımın başına geldiği gibi düz vites civic bile yolda bırakıyor bakımı yapılmadığı zaman. Plazada Fc5'i alırken Çamkıran filo kiralamada birilerine ceza konusu vardı ayrıntısını sorduğumda bir kaç bakım yağ değişimine getirilmemiş araç demişlerdi. Bir kesim aracına gözü gibi bakarken bir kesim aracına hiç bakmıyor ya da kiralık araç, bozulursa bozulur diyor sonrasında bu araçlar satılıyor ve alan kullanıcılara buyük masraflar çıkabiliyor. Otomatik vites mecburiyeti olmayan arkadaşlar istedikleri yerde istedikleri gibi uygun fiyatlara bakımlarını yaptırabilirler o açıdan şanslılar gerçekten.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Hangi arabayı alırsanız alın, üretimden kaynaklı bir hata olmadığı sürece kitabına uygun kullanır, bakımlarını zamanında ve doğru yaparsanız çok uzun süreler sorunsuz kullanırsınız. Bu firmalar bu araçları "aa dün akşam aklıma süper bir araba yapmak geldi" deyip 1 günde yapmıyorlar. Ar-ge'si seneler sürüyor, testleri milyonlarca kilometre oluyor. Tüm bu süreç başarıyla sonuçlandığında piyasaya sürülüyor.
bu doğrudur,

çift kavrama şanzımanı ısınma sorunu yaratan Hyundai DCT şanzımanlı modellerde sıkışık trafikte manuel e alıp birinci viteste gidilmesi önerilir, gaza basıldığında hemen ikinci vitese geçmeye çalıştığı için sürekli dur kalk yapıldığında kavraması yanıyor.

Opel lerin birçok modelinde Opel in benzinli motorları lpg ile subap bozar, o arabaya lpg takmazsanız uzun yıllar bir problem çıkartmaz,

Opel in tavan boyası yanığı meşhurdur, kapalı garajda güneşten korursanız bir problem olmayacaktır.

Elektrikli direksiyon ile kız arkadaşınıza park etmeyi öğretmeye kalktığınızda EPS uyarı lambası elektrikli direksiyonu olan birçok otomobilde yanar ve direksiyon taş gibi sertleşir bir kereliğine gördüğünüz bu uyarı lambası başınıza o anda çorap örebilir.

Honda nın CVT şanzımanını rampa yukarı D de iken geri kaçırıp ardından gaza sonuna kadar abanmazsanız ve bakımları zamanında uygun şekilde yaparsanız kayış kopartmayacaktır.

eskiden Renault broadway ve spring modellerinin C sütünunun alt kısmı içeri göçerdi sebebi bagajda gereğinden fazla ağırlık taşınmasıdır.

pekçok araç yangını ve elektrik kontağı sonucu olan problemlerin sebebi otomobile sonradan eklenen elektrikli donanımlardır, ilave kabin aydınlatma, renkli fitilli dashboard ışıkları, müzik sistemi, air süspansiyon vs. gibi.

Çin malı dandik ötesi bir çim biçme makinem var altı senedir tek marşta çalışıyor her sene yağını değiştiriyorum kuru ve temiz ortamda muhafaza ediyorum, amcamda Honda marka çim biçme makinesi vardı ve üç yıl sonunda motoru kol çıkartmıştı bakımsızlık ve kötü kullanımdan.

Sorunsuz ve kaliteli bir otomobil veya motor mantığı elbette vardır, öte yandan sorunlu ve sıkıntılı olan otomobiller bile aşırı özen gösterilerek ve bazı fedakarlıklar yapılarak çok daha verimli şekilde uzun yıllar kullanılabilir, sorunsuz olanların toleransları elbette bir miktar hor kullanmaya karşı daha müsaittir sıkıntı çıkarsa da daha geç sıkıntı yaratır ama kul yapısı hiçbir zaman ölümsüz ve mükemmel olmaz.
 
Geri
Üst