yabancı videoları izledim, üretimde oluşan ufak hatalar CVT şanzımanda zamanla sıkıntılara sebep olabiliyor gibi, Jatco nun şanzımanlarını hiç sevmiyorlar, bozuluyor diyorlar halbuki Jatco Japon menşeili bir aktarma ünitesi üreticisi, subaru toyota nissan mazda vs. vs. alayının şanzımanı aisin yada jatco yada zf gibi markaların üretimidir diyorlar ama honda kendisi üretiyor ve en iyisidir diyorlar,
Civic 10. nesilde hangi marka şanzıman var bilmiyorum bakmak lazım,
CVT şanzımanda en ufak bir kayış kaçırması durumu daha sonra kısa süre içinde kayışın parçalanmasına kasnakların eğilip mahvolmasına sebep oluyor, kayış kaçırmazsa, bakım ve kulanımda dikkat edilirse belki 600-700000km de en fazla takırtı sesi yapmaya ve titreme yapmaya başlar ve o zaman revizyon kurtarabilir halde şanzıman indirilip çok daha kolay tamir de edilebilir belki.
daha önceden öbür konuda yazmıştım sanırım, biraz değiştirerek şöyle yazayım ilk kalkıştan önce D ye yada R ye taktığınızda ayağınız bir süre frende olursa şanzıman harekete başlamadan önce iyice yağlanır ve aşınma bozulma riski minimuma iner, birde ilk harekette veya durduğunuz yerden harekete geçerken her zaman ilk önce gaza az basarak tekerlekler dönmeye başladıktan bir süre sonra gazı kökleyeceksiniz tabi buna ihtiyacınız varsa eğer yoksa sakin sürün, bakımları da düzgün yaptırırsanız zor bozulur gibime geliyor,
gaza ani bastığınızda tork konvertör yani bizdeki CVT otomatik şanzımanın kavrama sistemi gücü şanzımana iletmeden önce dolduruşa yani enerji depolamaya başlıyor devrini yakalayınca da bam diye kayışların olduğu bölüme gücü iletiyor, hani gaza ani bastığınızda devir birden arttıktan bir süre sonra araç hızlanıyor ya... işte ondan bahsediyorum o hareketi ne kadar az yaparsanız o kadar iyi, bu hareketi yapmadan da çok iyi hızlanma süreleri ve top speed değerlerini yakalamanız mümkün.
70-80km hızla giderkende artık vitesi R ye P ye falan takmayın N ye da takmayın N ye alırsanız şanzımanın yağlaması kesiliyor, tork konvertörün bir görevi yağı sıkıştırarak kavrama yapması bir diğer görevi de yağ basıncı üreterek şanzımanın bazı bölümlerini yağlamasıdır. Hızla ilerlerken R ye yada P ye takarsanız bazı araçlarda kendini korumaya alır vites geçmez derler ama bunu kimse denemek istemez zaten, bu hareket şanzımanı anında bozar.