Civic FC5 CVT şanzuman nasıl kullanılır?

Uzun süre cvt şanzumanda kalması sorunu dgs gibi sorun yaratmaz ancak cvt de yağ sıcaklığı artarsa n konumuna aracı alır arıza lambası yanar uyarılar yanar araç boşa gecer siz araca gaz versenizde gitmez


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Sorun park ederken oluşan D ya R de el freni hangi aralıkta çekmek. Mesela R de iken çekip P almak mı? Ya da D iken El frenini çekip P almak mı?
En mantıklısı sanırım N ye alıp el frenini çekip P almak gibi geliyor. Şanzumana yük binmemesi adına...
Saygılar
 
Önceden dsg kullanmış biri olarak uzun süre D konumunda kalması sağlıksız derdi herkes, cvt'de beklemesinin bir mahsuru yok mu?

3 Yıl DSG kullandım. Hiçbir zaman N ye almadım aracı. Durduğunuz zaman frene tam basarsanız ne araç gitmek isteyecektir ne kararsız kalacaktır ne motor ne de şanzıman zarar görecektir. :)
Frene tam basmaz iseniz araba tabiki de gitmek isteyecektir.
Bende ilk defa CVT kullanacağım. DSG kullanımına dikkat ettiğim gibi CVT yede dikkat edeceğim. Çalışma mekanizmaları çok farklı ama yukarıda yönetici arkadaşların belirttiği gibi bazı temel kurallar şanzımanın sağlığı açısından gerekli.
 
Sorun park ederken oluşan D ya R de el freni hangi aralıkta çekmek. Mesela R de iken çekip P almak mı? Ya da D iken El frenini çekip P almak mı?
En mantıklısı sanırım N ye alıp el frenini çekip P almak gibi geliyor. Şanzumana yük binmemesi adına...
Saygılar

Yukarıda admin arkadaşımız çok açıklayıcı anlatmış ama bende söyleyeyim.
Durdunuz aracı park edeceksiniz, ayağınız frende iken vitesi D konumundan N konumuna getiriyorsunuz. Daha sonra el frenini çekip (el frenini çekip vitesi N ye almadan önce bir defa ayak freninden ayağınızı kaldırın) ayak frenine basıp vitesi N konumundan P konumuna getiriyorsunuz. Daha sonra STOP ediyorsunuz.
Bunu yapmanın amacı aracın ağırlığını şanzımana değil el frenine bindirmek. Böylelikle şanzımanın ömrüne ömür katmış oluyorsunuz.
 
Son düzenleme:
El frenini N konumundayken cektikten sonra ayaginizi fren pedalina bir daha atmaniza gerek yok. N konumundan P konumuna fren pedalsiz gecis yapabilirsiniz.
Yukarıda admin arkadaşımız çok açıklayıcı anlatmış ama bende söyleyeyim.
Durdunuz aracı park edeceksiniz, ayağınız frende iken vitesi D konumundan N konumuna getiriyorsunuz. Daha sonra el frenini çekip (el frenini çekip vitesi N ye almadan önce bir defa ayak freninden ayağınızı kaldırın) ayak frenine basıp vitesi N konumundan P konumuna getiriyorsunuz. Daha sonra STOP ediyorsunuz.
Bunu yapmanın amacı aracın ağırlığını şanzımana değil el frenine bindirmek. Böylelikle şanzımanın ömrüne ömür katmış oluyorsunuz.

ES7 2004
FB7 2013
FC5 2017

ARTIK TUCSON 2015 :)
 
Geri
Üst