Akif bey'in yorumlarına katılıyorum.
Oldukça açıklayıcı ve yalın bir şekilde özetlemiş...
Bilinçli tüketici olmakta fayda var. Mikro işletmeler için temel prensip daha çok para kazanma arzusudur. Kötü bir art niyet sebebiyle değildir , gelecek kaygısı ve iflas etmemek içindir.
28 yaşındayım , 2013 yılından bu yana otomobil sahibi olmuşumdur. Her türlü otomobil işleri yapan çevreye de girme zorunluluğum doğdu.
Bir defasın da Hyundai marka aracımın immobilizer anteni bozulduğu için sanayi de elektronik işleri üzerine oldukça tanınmış servis ile temasa geçmiştim. Kendileri ECU'nun arıza yaptığının , yolda bırakabileceğini ve 500 lira masrafı olduğunu söylemişti.. Daha sonrasında internette biraz araştırarak 50 liralık basit bir parçadan kaynaklandığını öğrendim. Yetkili servisten mevcut parçayı temin edip , telaşa kapılmadan bu problemden kurtulmuştum.
Dolar kuru 3.5-4 lira lira seviyesindeyken bile hayatımın her alanında bir hizmet , ürün yada ödemem gereken işçilik söz konusu olduğunda 3-4 farklı kanal ile temasa geçerek en uygun çözümü aramayı alışkanlık haline getirmiştim.
Mesela bütçem çerçevesin de sıfır km bir araç almak niyetindeydim o zamanlar.. 2015 yılında Hyundai i10'a karar vermiştim.
Cam filmi sevmeyen birisiyim aslında , fakat i10'un klima sistemi çok verimsizdir. Rengi de siyah olduğu için yaz aylarında hamam gibi oluyordu.
Kaliteli bir film için en uygun fiyatı yetkili servis teklif etmişti. 280 lira ödemiştim , 3M markası için. Bölge bayiliği yapan firmalar , aynı işleme 350 istiyordu...
Servis randevusu üzerine işlemi yapmak için gelen personel de bana 350 lira teklif eden esnaf arkadaştı.