CVT otomatik şanzumanın şakaları devam ediyor...
Ben dahil, eminim benim gibi bir çoğumuz... Şanzumanın hallerini anlayana kadar biraz uğraştık. Değişik bir ayak kalibrasyonu var, ne manuel gibi, ne de diğer AT ler gibi.. Anladıktan sonra kolay ama ilk zamanlarda kesinlikle "tuhaf"

Ben ilk CVT tecrübemi videoya kaydetseydim, arada açar izler ve çok eğlenirdim..Devir 7binlere vurmuş..Ben bu "araba hızlanmıyor mu ne? Vites de geçmedi.. ondan mıdır?" falan diyorum
Halbuki alakası yok, gayet sorunsuz çalışan, güzel bir sistem. Kendine has handikapları var sadece. Devirdeki dalgalanma da bunlardan biri. Arkadaşların bazıları belirtmiş zaten: Bu ekonomi ışığını "yeşil" tutmaya çalıştığınızda başımıza geliyor. ECON devrede ise, dalgalanma daha belirginleşiyor. Gazı zengin tutacağız o kadar
Ben bu noktada bir tespit yaptım aslında, paylaşmak isterim: Şöyle ki, hafif yokuş çıkıyoruz, devirde dalgalanma olmasın diye gaza hafifçe basıyoruz. Malum motor cevap veriyor ve dalganma bandının üstünde seyrediyoruz. Bu esnada.. Gaza basınca motorun sesi...aracın seyri, sanki Manuel vitesli arabada "debriyaj sıyırtma" durumu vardır ya, ona benziyor. Yani debriyajı tam bırakmadan motorun yüksek devir çevirmesi bilirsiniz...Yeni başlayanlar da bunu yanlış kullanım sanıyorlar, normal olarak.. Bilemeyen bilemiyor tabi bu CVT

Konuyu merak eden arkadaşların öğrenmesi geren de şu: Bu sistemde geleneksel "debriyaj ve kavrama" yok. Dolayısıyla "debriyaj sıyırma, baskı- balata yeme" durumları da yok; Gazı hafifçe verip, tatlı tatlı çıkacaksınız rampanızı
