Civic FB7 Dik yokuşta VSA devreye girmesi?

S

Silinen üye 20336

Guest
Servise gitsem sizin kadar ilgilenmezler :) Yokuşa düşük hızla girdiysem yokuş bitene kadar yapıyor ve fakat güzergahımdaki yokuşlar kısa, genellikle 20-30 metre civarı. Gaza yüklenmedim hiç ama gördüğüm kadarıyla hızlanacak gibi duruyor zira çekişi düşmüyor, yavaşlama olmuyor aksine bir miktar hızlanıyor ve yokuş bitiyor. Araç 26 bin olmak üzere, dolayısıyla lastikler iyi durumda ve markası bridgestone.
EyvaALLAH hocam. Sağolun... ??

@Ltf hocamın da dediği gibi CVT’nin güç ihtiyacına, mevcut devir ve hıza göre pozisyon almasıya ilgili gibi görünüyor.

Manuele göre düşünürsek yokuş yukarı vites düşürüyoruz biraz hızlanıyoruz ve tam bir üst vitese geçince mevcut yol eğimi, aracın gücü ve aktarmanın pozisyonu nedeniyle bir üst viteste araç ilerleyemiyor ve tekrar alt vitese geçiyor gibi...

Servise sorun desem muhtemelen matbu bir cevap alacaksınız maalesef:(
Sorun yok bence ama isterseniz aynı araçtan olan bir üyemizle yaşadığınız yerde temas kurabilirseniz onun aracında da deneyebilirsiniz...
 
Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
32
Tepki puanı
17
Konum
İstanbul
Aracınız
Honda Jazz
Biraz yükleneyim o halde yakıt tüketimine etkilerini anlamaya ve şanzımanı tanımaya çalıştığım için yüklenmiyordum. Yakıt tüketimi de şaşırttı beni maşallah diyeyim
 
Katılım
9 Tem 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
14
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2014
Merhaba arkadaşlar, yeni bir VSA sorusuyla vaktinizi alacağım ancak, dün sabah arabayı çalıştırdığımda VSA ışığı yanık kaldı, yaklaşık yarım saat süren bir kullanımdan sonra stop ettim arabayı.(Işık sürekli yanık durumdaydı.) Aradan 2-3 saat geçtikten sonra tekrar çalıştırdım. Işık yanmadı. Bu sabahta ışık yanmadan normal bir şekilde çalıştı. Var mı bilgisi olan?
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Merhaba arkadaşlar, yeni bir VSA sorusuyla vaktinizi alacağım ancak, dün sabah arabayı çalıştırdığımda VSA ışığı yanık kaldı, yaklaşık yarım saat süren bir kullanımdan sonra stop ettim arabayı.(Işık sürekli yanık durumdaydı.) Aradan 2-3 saat geçtikten sonra tekrar çalıştırdım. Işık yanmadı. Bu sabahta ışık yanmadan normal bir şekilde çalıştı. Var mı bilgisi olan?
Merhaba hocam;
Ortamda kar, çamur var mıydı? Abs sensörleri kirlenir yada buzlanırsa olabilir bu tip şeyler.
 
Katılım
9 Tem 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
14
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2014
Merhaba hocam;
Ortamda kar, çamur var mıydı? Abs sensörleri kirlenir yada buzlanırsa olabilir bu tip şeyler.
Merhaba hocam öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. İstanbul'da yaşıyorum. Kar yoktu ama bir gün öncesinden çamur olma ihtimali mevcut.Ama bir gün önce kullanımda hiç bir şekilde ikaz ışığı yanmadı. Acaba sabah soğuk havanın etkisi olabilir mi ?
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Merhaba hocam öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. İstanbul'da yaşıyorum. Kar yoktu ama bir gün öncesinden çamur olma ihtimali mevcut.Ama bir gün önce kullanımda hiç bir şekilde ikaz ışığı yanmadı. Acaba sabah soğuk havanın etkisi olabilir mi ?
Rica ederim. ☺️
Ne kadar çamurlu bir ortama girdiğinizi bilmiyorum. Ancak çamura girer girmez sensörleri kirletmemiş olabilir. Daha yukarıda bir yerlere sıçramış ve araç park edildikten sonra çamurlu kısım akarken sensörü kirletmiş olabilir mesela... Ertesi gün hava yağışlı mıydı bilmiyorum ama eğer öyleyse tekerleklerden sıçrayan sular sensörün olduğu yerin temizlenmesini sağlamış olabilir. Yada gece hava sıfırın altına düştüyse akışa geçen çamurlu kısım donup kalmış bu yüzden de göstergede vsa ikazı görmüş olabilirsiniz ve gündüz hava sıcaklığı artınca kirlilik yapan malzeme sensörden uzaklaşmıştır diye geldi aklıma.

Aracın altına ön düzen parçalarına, tekerlek iç kısımlarına ve arka aks bağlantılarına hatta aracın altına komple su tutmakta fayda var çamurlu milli yerlere girdikten sonra. Aks körüklerinin ve aracın altındaki lastik aksamların ömrüne olumlu etkisi olur hocam temiz tutmanın. Tabi basınçlı suyla zarar verme ihtimali de olduğu için çok yakın tutmamak gerekir. Tekerlekleri tam sağ yapıp iki ön tekerin arkalarını sonra da tam sol yapıp yine iki ön tekerin arkalarını temizleyebilirsiniz.
 
Katılım
9 Tem 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
14
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2014
Rica ederim. ☺
Ne kadar çamurlu bir ortama girdiğinizi bilmiyorum. Ancak çamura girer girmez sensörleri kirletmemiş olabilir. Daha yukarıda bir yerlere sıçramış ve araç park edildikten sonra çamurlu kısım akarken sensörü kirletmiş olabilir mesela... Ertesi gün hava yağışlı mıydı bilmiyorum ama eğer öyleyse tekerleklerden sıçrayan sular sensörün olduğu yerin temizlenmesini sağlamış olabilir. Yada gece hava sıfırın altına düştüyse akışa geçen çamurlu kısım donup kalmış bu yüzden de göstergede vsa ikazı görmüş olabilirsiniz ve gündüz hava sıcaklığı artınca kirlilik yapan malzeme sensörden uzaklaşmıştır diye geldi aklıma.

Aracın altına ön düzen parçalarına, tekerlek iç kısımlarına ve arka aks bağlantılarına hatta aracın altına komple su tutmakta fayda var çamurlu milli yerlere girdikten sonra. Aks körüklerinin ve aracın altındaki lastik aksamların ömrüne olumlu etkisi olur hocam temiz tutmanın. Tabi basınçlı suyla zarar verme ihtimali de olduğu için çok yakın tutmamak gerekir. Tekerlekleri tam sağ yapıp iki ön tekerin arkalarını sonra da tam sol yapıp yine iki ön tekerin arkalarını temizleyebilirsiniz.
Eyvallah hocam çok teşekkür ederim. Bugünde ışık yanmadı. Muhtemelen dediğiniz gibi bir durum söz konusu oldu o gün. İnşallah devamında bir şey gelmez :)
 
Geri
Üst