Dizel Civic i sattim.Kafam karisik.Hangi Civic?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Ali Er
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Ali Er

0
Katılım
4 Nis 2018
Mesajlar
186
Tepki puanı
70
Konum
Burdur
0 2008 City den buyuk bir hevesle 0 2018 manuel dizel Civic e gecis yapmistim.City de yetersiz motor gucu en buyuk sikintimdi.Ayni zamanda 100 den sonraki ses de rahatsiz ediciydi.Burdur'da kisin sehirici 2km git 2 km gel yaparken 11 lt yakarken bir de hic bilmedigim 7000 km lerde dpf uyarisi almaya basladim.Bu nedenle aractan sogudum.Daha bu hafta yaklasik 30 bin zararina ! 155 e verdim.Aracin 0 i muhtemelen 210 civari olacakti.Simdi kafa karisikligim sunlar;
Bu aracin en cok tutulan modeli anladigim kadari ile benzin lpg lileri.
Fakat 20 000 km ye kadar olan ilanlara bakiyorum 0 a esit ve fazla fiyattalar.Bu durumda 0 almak mantikli gorunuyor.
Ben arabayi performansli kullaniyorum dizel de bu cok iyiydi.
Bayide test edecem ama oralar hep duz yol.
Sorularım;
1-0 Benzin lpg li mi alsam 0 1.5 turbolu mu alsam?
Lpg li olan sehirici 4-5 bin km lpg ye gecmeyecek anladigim, sehirlerarasi 4 - 5 bin km hesapli olacak.Ancak sollamalarda falan yeterli olur mu?
2-Seneye malumunuz yeni kasayla beraber dizel kalkiyor hibrit geliyor.Acaba benzinli ve lpg li tipler de devam eder mi yoksa arabayi olaki degistirmek istersem aldigimla mi kalirim.Yani dizeldeki gibi buyuk zarar eder miyim?
3-Tabi bir de fabrikasi kapandi.Muhtemelen yeni kasa disardan gelecek.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,957
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Ne istiyorsunuz araçtan performans- yakıt ekonomisi? Önce bunu bir kafanızda oturtun sonra bakın bakalım millet bu araçları niye tercih ediyor diye. Ona göre seçiminizi yapabilirsiniz.

Lpg ile sollama yapmanın sıkıntı yarattığı zamanlarda araçlarda karbüratör vardı. Şu anda araçların performansları gayet iyi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,156
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
çok fazla kriteriniz var bunların bazılarını mutlaka elemelisiniz aksi taktirde size uygun bir Civic yok:)

100km den sonra sesten şikayet etmişsiniz bu durumda sessizlik konforu arıyorsunuz

Lpg li modellerde yönelmeyi düşünmüşsünüz çünki düşük yakıt tüketimi beklentiniz var

performans severim diyorsunuz ama 2018 yılında 1.5 turbo yerine dizel tercih etmişsiniz.

DPF tıkanması sizi araçtan soğutmuş dolayısı ile güvenilirlik ve dayanıklılık beklentiniz de yüksek.

aracınızı sattığınızda zarar ettiğinizi beyan etmişsiniz yani ikinci el değeri yüksek kalabilen bir model tercih etme beklentiniz var.

bir sonraki sene çıkacak modellerde gelecek olan hybrid ve dizel seçeneğinin kaldırılması gibi şeyleri düşünüyorsunuz bu da elinizdeki modelin modasını kaybetme korkusu

:) yanlış anlamayın lütfen:) burada 6-7 tane çok kritik beklentiniz var bunlardan en az iki üç tanesini elemezseniz gerçekten hepsini karşılayacak bir Honda modeli yok:) var diyen yalan söyler:)

performans istiyorsanız yakıtı bakım masrafını ve ikinci el değerini unutun:) ama 1.5 turbo bastıkça gider:) çok fazla olmasa da benzini azcık içer, bakım masrafı 0w-20 type 2 den ve yüksek hızda yapılan frenlemelerden ötürü birazcık yüksek olur, birde 1.5 turbo ile otomatik CVT tercih edilir ise bakım gideri hepten yüksek olur, genelde ekonomik otomobiller tercih eden yurdum insanına bunun ikinci el alıcısını bulup ta satmak zordur. Ben tercihimi bu şekilde yaptım. Pişman değilim aşırı memnunum. Ama zevkler farklıdır:)

Lpg li model ve performans hiçbir zaman yan yana gelmez. ne kağıt üzerinde ne de reelde, 1.6 125hp eco Civic in 0-100 değerleri ve 100-200km hızlanması ile 1.5 turbo arasında dağlar kadar fark var. Ama satıyorum dediğinizde gider. Yakıtı da az yakacaktır. Dizelden sonra sağır gelir, dizele veya güçlü motora alışkanlıktan ötürü lpg li arabaya geçilidiğinde gaz pedalını aç kapa anahtar gibi kullandırır:)

tek marşta 8-15km arası gibi kısa mesafe yol yapanlar için Honda nın dizeli pek iyi bir seçenek olmadı. DPF şikayeti biraz fazla. Dizel her zaman bakım masrafı yüksek bir motordur. Ancak 2018 Honda I-DTEC piyasadaki en sessiz ve en titreşimsiz dizel motor ben şahidim buna.

Bütün uzakdoğu araçları deli gibi rüzgar ve yol sesi alır:) ama mekaniği sağlamdır. Yolda sessiz gidiyor homurtusu gürültüsü yok diye bazı Avrupa menşeili C ve D segmenti modellere yönelmek üzerimize eskiden gömlek gibi oturan Japon arabasından sonra yavan sürüş hissi ve ufak tefek mekanik sorunları yaşamakla pek iyi gelmez.:)

Tercih edeceğiniz modeli çok merak ediyorum takipçisi olacağım:) inşallah gönlünüzden geçen sizin olur.
 
Katılım
25 Ara 2018
Mesajlar
61
Tepki puanı
72
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
çok fazla kriteriniz var bunların bazılarını mutlaka elemelisiniz aksi taktirde size uygun bir Civic yok:)

100km den sonra sesten şikayet etmişsiniz bu durumda sessizlik konforu arıyorsunuz

Lpg li modellerde yönelmeyi düşünmüşsünüz çünki düşük yakıt tüketimi beklentiniz var

performans severim diyorsunuz ama 2018 yılında 1.5 turbo yerine dizel tercih etmişsiniz.

DPF tıkanması sizi araçtan soğutmuş dolayısı ile güvenilirlik ve dayanıklılık beklentiniz de yüksek.

aracınızı sattığınızda zarar ettiğinizi beyan etmişsiniz yani ikinci el değeri yüksek kalabilen bir model tercih etme beklentiniz var.

bir sonraki sene çıkacak modellerde gelecek olan hybrid ve dizel seçeneğinin kaldırılması gibi şeyleri düşünüyorsunuz bu da elinizdeki modelin modasını kaybetme korkusu

:) yanlış anlamayın lütfen:) burada 6-7 tane çok kritik beklentiniz var bunlardan en az iki üç tanesini elemezseniz gerçekten hepsini karşılayacak bir Honda modeli yok:) var diyen yalan söyler:)

performans istiyorsanız yakıtı bakım masrafını ve ikinci el değerini unutun:) ama 1.5 turbo bastıkça gider:) çok fazla olmasa da benzini azcık içer, bakım masrafı 0w-20 type 2 den ve yüksek hızda yapılan frenlemelerden ötürü birazcık yüksek olur, birde 1.5 turbo ile otomatik CVT tercih edilir ise bakım gideri hepten yüksek olur, genelde ekonomik otomobiller tercih eden yurdum insanına bunun ikinci el alıcısını bulup ta satmak zordur. Ben tercihimi bu şekilde yaptım. Pişman değilim aşırı memnunum. Ama zevkler farklıdır:)

Lpg li model ve performans hiçbir zaman yan yana gelmez. ne kağıt üzerinde ne de reelde, 1.6 125hp eco Civic in 0-100 değerleri ve 100-200km hızlanması ile 1.5 turbo arasında dağlar kadar fark var. Ama satıyorum dediğinizde gider. Yakıtı da az yakacaktır. Dizelden sonra sağır gelir, dizele veya güçlü motora alışkanlıktan ötürü lpg li arabaya geçilidiğinde gaz pedalını aç kapa anahtar gibi kullandırır:)

tek marşta 8-15km arası gibi kısa mesafe yol yapanlar için Honda nın dizeli pek iyi bir seçenek olmadı. DPF şikayeti biraz fazla. Dizel her zaman bakım masrafı yüksek bir motordur. Ancak 2018 Honda I-DTEC piyasadaki en sessiz ve en titreşimsiz dizel motor ben şahidim buna.

Bütün uzakdoğu araçları deli gibi rüzgar ve yol sesi alır:) ama mekaniği sağlamdır. Yolda sessiz gidiyor homurtusu gürültüsü yok diye bazı Avrupa menşeili C ve D segmenti modellere yönelmek üzerimize eskiden gömlek gibi oturan Japon arabasından sonra yavan sürüş hissi ve ufak tefek mekanik sorunları yaşamakla pek iyi gelmez.:)

Tercih edeceğiniz modeli çok merak ediyorum takipçisi olacağım:) inşallah gönlünüzden geçen sizin olur.

Konudan bağımsız olarak; analiziniz müthiş.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

DMR

Özel Üye
Katılım
13 Ara 2019
Mesajlar
221
Tepki puanı
169
Konum
Ankara
Ad Soyad
Alper D
Yaş
34
Aracınız
Civic FC5 2020
Ben ovtaviadan civice gectim,ruzgar sesi bariz daha civicte.Yol sesi civicte fazla ama oyle kafa yormuyor birde bmw serisi haric boyle guzel yol tutan model bence piyasada yok.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ugr60

0
Katılım
9 Şub 2017
Mesajlar
695
Tepki puanı
443
Yaş
37
Konum
Tokat
0 2008 City den buyuk bir hevesle 0 2018 manuel dizel Civic e gecis yapmistim.City de yetersiz motor gucu en buyuk sikintimdi.Ayni zamanda 100 den sonraki ses de rahatsiz ediciydi.Burdur'da kisin sehirici 2km git 2 km gel yaparken 11 lt yakarken bir de hic bilmedigim 7000 km lerde dpf uyarisi almaya basladim.Bu nedenle aractan sogudum.Daha bu hafta yaklasik 30 bin zararina ! 155 e verdim.Aracin 0 i muhtemelen 210 civari olacakti.Simdi kafa karisikligim sunlar;
Bu aracin en cok tutulan modeli anladigim kadari ile benzin lpg lileri.
Fakat 20 000 km ye kadar olan ilanlara bakiyorum 0 a esit ve fazla fiyattalar.Bu durumda 0 almak mantikli gorunuyor.
Ben arabayi performansli kullaniyorum dizel de bu cok iyiydi.
Bayide test edecem ama oralar hep duz yol.
Sorularım;
1-0 Benzin lpg li mi alsam 0 1.5 turbolu mu alsam?
Lpg li olan sehirici 4-5 bin km lpg ye gecmeyecek anladigim, sehirlerarasi 4 - 5 bin km hesapli olacak.Ancak sollamalarda falan yeterli olur mu?
2-Seneye malumunuz yeni kasayla beraber dizel kalkiyor hibrit geliyor.Acaba benzinli ve lpg li tipler de devam eder mi yoksa arabayi olaki degistirmek istersem aldigimla mi kalirim.Yani dizeldeki gibi buyuk zarar eder miyim?
3-Tabi bir de fabrikasi kapandi.Muhtemelen yeni kasa disardan gelecek.
Hocam aynı araçtan bende de var 2018 Dizel manuel 32500 km deyim bugüne kadar hiç dpf hatası almadım. Bende satışa koydum aracımı ama satış amacım memmuniyetsizlik değil çok memnunum ama yüksek bi araç bana daha kullanışlı. Aldım alalı köye sürmedim altı vs değmesin diye babamın arabasıyla gidiyorum. Nasipse satıp vitara 1.4 4×4 almak istiyorum. Ama siz çok düşüğünden vermişsiniz soğuduğunuz için mi bu fiyattan verdiniz normal piyasası ney bu aracın ?

LG-H850 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ali Er

0
Katılım
4 Nis 2018
Mesajlar
186
Tepki puanı
70
Konum
Burdur
çok fazla kriteriniz var bunların bazılarını mutlaka elemelisiniz aksi taktirde size uygun bir Civic yok:)

100km den sonra sesten şikayet etmişsiniz bu durumda sessizlik konforu arıyorsunuz

Lpg li modellerde yönelmeyi düşünmüşsünüz çünki düşük yakıt tüketimi beklentiniz var

performans severim diyorsunuz ama 2018 yılında 1.5 turbo yerine dizel tercih etmişsiniz.

DPF tıkanması sizi araçtan soğutmuş dolayısı ile güvenilirlik ve dayanıklılık beklentiniz de yüksek.

aracınızı sattığınızda zarar ettiğinizi beyan etmişsiniz yani ikinci el değeri yüksek kalabilen bir model tercih etme beklentiniz var.

bir sonraki sene çıkacak modellerde gelecek olan hybrid ve dizel seçeneğinin kaldırılması gibi şeyleri düşünüyorsunuz bu da elinizdeki modelin modasını kaybetme korkusu

:) yanlış anlamayın lütfen:) burada 6-7 tane çok kritik beklentiniz var bunlardan en az iki üç tanesini elemezseniz gerçekten hepsini karşılayacak bir Honda modeli yok:) var diyen yalan söyler:)

performans istiyorsanız yakıtı bakım masrafını ve ikinci el değerini unutun:) ama 1.5 turbo bastıkça gider:) çok fazla olmasa da benzini azcık içer, bakım masrafı 0w-20 type 2 den ve yüksek hızda yapılan frenlemelerden ötürü birazcık yüksek olur, birde 1.5 turbo ile otomatik CVT tercih edilir ise bakım gideri hepten yüksek olur, genelde ekonomik otomobiller tercih eden yurdum insanına bunun ikinci el alıcısını bulup ta satmak zordur. Ben tercihimi bu şekilde yaptım. Pişman değilim aşırı memnunum. Ama zevkler farklıdır:)

Lpg li model ve performans hiçbir zaman yan yana gelmez. ne kağıt üzerinde ne de reelde, 1.6 125hp eco Civic in 0-100 değerleri ve 100-200km hızlanması ile 1.5 turbo arasında dağlar kadar fark var. Ama satıyorum dediğinizde gider. Yakıtı da az yakacaktır. Dizelden sonra sağır gelir, dizele veya güçlü motora alışkanlıktan ötürü lpg li arabaya geçilidiğinde gaz pedalını aç kapa anahtar gibi kullandırır:)

tek marşta 8-15km arası gibi kısa mesafe yol yapanlar için Honda nın dizeli pek iyi bir seçenek olmadı. DPF şikayeti biraz fazla. Dizel her zaman bakım masrafı yüksek bir motordur. Ancak 2018 Honda I-DTEC piyasadaki en sessiz ve en titreşimsiz dizel motor ben şahidim buna.

Bütün uzakdoğu araçları deli gibi rüzgar ve yol sesi alır:) ama mekaniği sağlamdır. Yolda sessiz gidiyor homurtusu gürültüsü yok diye bazı Avrupa menşeili C ve D segmenti modellere yönelmek üzerimize eskiden gömlek gibi oturan Japon arabasından sonra yavan sürüş hissi ve ufak tefek mekanik sorunları yaşamakla pek iyi gelmez.:)

Tercih edeceğiniz modeli çok merak ediyorum takipçisi olacağım:) inşallah gönlünüzden geçen sizin olur.
Cok cok tesekkur ederim verdiginiz bilgilerden oturu.

LG-H815 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ali Er

0
Katılım
4 Nis 2018
Mesajlar
186
Tepki puanı
70
Konum
Burdur
Hocam aynı araçtan bende de var 2018 Dizel manuel 32500 km deyim bugüne kadar hiç dpf hatası almadım. Bende satışa koydum aracımı ama satış amacım memmuniyetsizlik değil çok memnunum ama yüksek bi araç bana daha kullanışlı. Aldım alalı köye sürmedim altı vs değmesin diye babamın arabasıyla gidiyorum. Nasipse satıp vitara 1.4 4×4 almak istiyorum. Ama siz çok düşüğünden vermişsiniz soğuduğunuz için mi bu fiyattan verdiniz normal piyasası ney bu aracın ?

LG-H850 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bana gore gideri normalde 170 civari.

LG-H815 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
119
Tepki puanı
69
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Dpf hatası kısa mesafe kullanımlarında daha çok görülür.( Siz 2 km gidiş 2 km dönüş kullanıyorum demişsiniz.)

Çoğunlukla kısa mesafe kullandığınız için lpg li almanıza gerek yok

Benzinli civic te uzun mesafe kullanımlarda bence yakıt sarfiyatı gücüne göre düşük (5.5 lt seviyelerinde).

Lpg liye vereceğiniz ekstra paranın altında çok üst seviyelerde yalıtım yapabilirsiniz.

Lpg li araçların piyasası daha iyi fakat Honda nın her aracının piyasası iyidir.




SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,073
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Bu dpf gercekten bela bir şey dizele gerek yok 5.40 benzin 5.75 mazot nerde mazotlunun avantajı .?. dizelin devri kapandı.
İlerleyen zamanlarda piyasanın daha çok altına satılacak bu araclar bence piyasa da hala aktif iken dizeli çıkartın aradan ..
BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst