Yeni sedan kasada yer alan motorun aynısını hatchback aracımda kullanan birisi olarak diyebilirmki start stop açık şekilde( opsiyonel kapatılıyor ve start stopun amacı az yakıt yakmak değil havaya fazla zararlı gaz vermemek , açık haliyle şehir içi İstanbul trafiğinde yakıt tüketimleri artıyor.) kullanmak üzere ve gerektiğinde sert süren birisi olarak diyebilirimki şuanki havalarda ortalama 5,9 tl yakıt tüketimi var bende ekonomik kullanan arkadaşlar bu değeri daha da düşürebilir. Bu yakıtın içine klimanın da otomatik modda çalıştığını belirtmek isterim. Bu motorla diyebileceğim şeyler ise Torku piyasadaki bir çok dizelden daha iyi ama yakıtları onlara oranla daha iyi. Şehir içi kullanımda sert sürüşler için yavaşlama ve hızlanmada sık vites değişimi gerektiği için sıkıcı bu nedenle otomatik vitesi çok arıyor insan ama uzun yol ve hızlı mesafede araç müthiş oluyor düşününki econ modunda en az yakıt yaktığı hız değeri aralığı 125 km ile 135 km arası yaz aylarında yüklü şekilde klima açık 140 ve üstü basmak kaydı rahatlıkla 5 litre tüketim elde edilir. Ama şunu söyleyebilirimki daha önce premium 2010 otomatik civic kullanan birisi olarak o aracın sürüş zevk-i ve konforunu hissedemedim. Otomatik 9 ileri 160 kılık motorun bu aracın şehir içi sürüş konforuna önemli katkısı olacağını düşünerek ben şahsen 4 gözle temmuz ayını bekliyorum. Çünkü Torku yüksek dizel araçlarda ilk viteslerde manuel kontrol yoruyor tabiri caiz ise araya vites istiyor devir aralığını dengelemek için ama rampa uzun yol gibi basabileceğinşz mesafelerde bu sorun ortadan kalkıyor. Özetle güçlü ve şehir içi sürmeden çöm uzun yola hitap eden bir motor diyebilirim bu sorununda uzun vites aralığı olan otomatik vitesle çözülebileceğini düşünüyordum ve bu beklentinin doğru olup olmadığını da temmuz ayında çıkacağı ifade edilen otomatik viteste denemeyi düşünüyorum. Fiyat konusunda gelince dizel benzin fiyat farkı ne olursa olsun eğer aracın ikinci eli var ise bu farkın aynı oranda korunacağını düşünenlerdenim.