Dizel civic'te son dakika!

Katılım
9 Şub 2018
Mesajlar
143
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
Yeni sedan kasada yer alan motorun aynısını hatchback aracımda kullanan birisi olarak diyebilirmki start stop açık şekilde( opsiyonel kapatılıyor ve start stopun amacı az yakıt yakmak değil havaya fazla zararlı gaz vermemek , açık haliyle şehir içi İstanbul trafiğinde yakıt tüketimleri artıyor.) kullanmak üzere ve gerektiğinde sert süren birisi olarak diyebilirimki şuanki havalarda ortalama 5,9 tl yakıt tüketimi var bende ekonomik kullanan arkadaşlar bu değeri daha da düşürebilir. Bu yakıtın içine klimanın da otomatik modda çalıştığını belirtmek isterim. Bu motorla diyebileceğim şeyler ise Torku piyasadaki bir çok dizelden daha iyi ama yakıtları onlara oranla daha iyi. Şehir içi kullanımda sert sürüşler için yavaşlama ve hızlanmada sık vites değişimi gerektiği için sıkıcı bu nedenle otomatik vitesi çok arıyor insan ama uzun yol ve hızlı mesafede araç müthiş oluyor düşününki econ modunda en az yakıt yaktığı hız değeri aralığı 125 km ile 135 km arası yaz aylarında yüklü şekilde klima açık 140 ve üstü basmak kaydı rahatlıkla 5 litre tüketim elde edilir. Ama şunu söyleyebilirimki daha önce premium 2010 otomatik civic kullanan birisi olarak o aracın sürüş zevk-i ve konforunu hissedemedim. Otomatik 9 ileri 160 kılık motorun bu aracın şehir içi sürüş konforuna önemli katkısı olacağını düşünerek ben şahsen 4 gözle temmuz ayını bekliyorum. Çünkü Torku yüksek dizel araçlarda ilk viteslerde manuel kontrol yoruyor tabiri caiz ise araya vites istiyor devir aralığını dengelemek için ama rampa uzun yol gibi basabileceğinşz mesafelerde bu sorun ortadan kalkıyor. Özetle güçlü ve şehir içi sürmeden çöm uzun yola hitap eden bir motor diyebilirim bu sorununda uzun vites aralığı olan otomatik vitesle çözülebileceğini düşünüyordum ve bu beklentinin doğru olup olmadığını da temmuz ayında çıkacağı ifade edilen otomatik viteste denemeyi düşünüyorum. Fiyat konusunda gelince dizel benzin fiyat farkı ne olursa olsun eğer aracın ikinci eli var ise bu farkın aynı oranda korunacağını düşünenlerdenim.
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
341
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Keşke Renault gibi otomatik viteste iki motor güç seçeneği olsa. 160 PS araç her türlü yakar. 120 de kalsa ve sadece otomatik vites eklense de hem ekonomi sağlayıp hem de konforu bulsak.

ONEPLUS A5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
9 Şub 2018
Mesajlar
143
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
Keşke Renault gibi otomatik viteste iki motor güç seçeneği olsa. 160 PS araç her türlü yakar. 120 de kalsa ve sadece otomatik vites eklense de hem ekonomi sağlayıp hem de konforu bulsak.

ONEPLUS A5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Şuanki manuel motoru yazılımla crv lerdekine eşdeğer gücü getirdiğinde mevcuda göre %14 ekonomi sağlandığı iddia ediliyor. 160 beygirlik 9 ileri şanzımanlı motorun dizel Megane 136 lık veya Opel kia 136 motorlara benzer veya onlardan daha az yakacağını düşünüyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
286
Tepki puanı
58
Konum
Ordu
Aracınız
Civic FC5 2018
Opel Astra Sedan ın dizel otomatik full olanının 165000 tl olduğu yerde Civic Dizel Otomatik Exe de 150000 Bandında gelirse çok satacağını düşünüyorum. Megane alacak olsanız oda bu fiyat aralığında..Kaldı ki civic 2. elde kaybettirmiyor filo satışı olmadığı için. Tabi benzine göre aradaki fark çok açık ama parası olan kesinlikle zarar etmez. Dizel otomatik civic e o parayı verenin aklına şaşarım demiş bazı arkadaşlar ben kesinlikle katılmıyorum. Manuel dizel aldım bu ay başında o torku hissettikten sonra kesinlikle şahsi fikrim atmosferik arabaya binmem bi daha. Otomatik fiyat bandına çıkabilecek olsam hiç düşünmez onu bekler alırdım. Sonuçta dizel aracı satarken değeri nispetinde satıyorsunuz. Binerken tasarruf etmiş oluyorsunuz. Bu iş tamamen alım gücü ve zevk meselesi...
 
Geri
Üst