Dizel fc5 fan sorunu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Ugr60
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Ugr60

0
Katılım
9 Şub 2017
Mesajlar
695
Tepki puanı
443
Yaş
37
Konum
Tokat
Arkadaşlar yakıtı değiştirdim total exellium aldım ve dediğiniz gibi 10-15 dk lık bi sürüş yaptım yüksek devirde şimdilik fan açma sorunu ortadan kalkmış gibi görünüyor. İşin garibi dün konu ile ilgili 3 servisi arayıp motor ustalarıyla görüştüm biride kalkıp demediki dpf temizlemeye çalışıyor aracı bi süre kullanın diye. Hepsi farklı farklı şeyler söyledi. Birde ek olarak hep shell yakıt kullanan birisi olarak total aldım dün gerçekten harika yakıt. Aracın sesi değişti daha sessiz ve titreşimsiz çalışıyor ve bu farkedilir düzeyde .. Çekişi vs daha güzel

LG-H850 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Mar 2018
Mesajlar
622
Çözümler
1
Tepki puanı
90
Yaş
46
Konum
istanbul
hocam benimde dizel, güzel aydınlatıcı bir konu olmuş. başıma gelirse bu şekilde hareket ederim. kaç km desin şuan, hep kısa sürüşler mi yapıyorsun. aman dikkat et bu dpf ile ilgili, forumda başı ağrıyan bir arkadaş vardı. pahalı da bişey. birde yakıt olarak shell, opet birde puanlardan dolayı Po kullanıyordum tavsiyene göre Total deneyeceğim

6055P cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ugr60

0
Katılım
9 Şub 2017
Mesajlar
695
Tepki puanı
443
Yaş
37
Konum
Tokat
Hocam ben 13 binde aldım aracı şuan 15400km de. Yeni oldu bu sorun genelde şehir içi kullanıyorum ve aslında devirli kullanan biriyim ama ekonomi olsun diye sakin kullandım bunu hep. Önceki aracım blue dizeldi euro5 motor crdi idi onda hiç sorun yaşamamıştım sıfırdan alıp 54000km de sattım yakıt hep shell aldım. Şimdi bu araç euro6 olunca işler dpf açısından daha sıkıntılı hal alıyor. Yakıt ve yağ bu motorlar için çok önemli. Bu sorunu yaşadığımda fan hemen dikkatimi çekti facedeki civic gurubundan biriside aynı sorunu yaşamış onun söylemlerini uyguladım hakikatende araç düzeldi hemen. Yakıtta total kullanmanızı enazından bi denemenizi tavsiye ederim po nun dizelini ise kesinlikle almayın . bu sorunu yaşayan o arkadaş ben %80 total ara sıra ise shell ve opet alıyorum sürekli aynı yakıtı alma ara sıra değişik al ve devirli kullan bırak bağırsın motor vitesleri enaz 2000devirde değiştir ben bu şekilde sorunsuz kullanıyorum artık diyor. Velhasıl biraz dikkat istiyor bu euro 6 motorlar.

LG-H850 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

mkkadi

0
Katılım
12 Eyl 2018
Mesajlar
79
Tepki puanı
38
Konum
İstanbul
Öncelikle bu bir sorun değil. Dün gece çok az bilgi vermenize rağmen dpf olduğunu söyledim. Bu normal bir şey. Aracınız periyodik olarak en fazla 1000 kmde bir bu temizliği yapıyor. Sizin aracınız da bunu yapmaya başlamış ama siz bitirmeden aracı stop ettiğiniz için yarıda kalmış. Aracı uzun süreli kullandığınız döneme denk gelse muhtemelen fark etmeden yapacaktı.

DPF temizliği yaptığını aracınız rolantide iken rolanti devri yüksek, fan olmaması gerektiği gibi çalışıyor ve aracinizdan beyaz duman çıkıyorsa anlayabilirsiniz. DPFte sensörler var. Bu bahsettiğim periyodik çalışmaların dışında bu sensörler doluluk ölçer. Belirlenen noktaya gelince ışık yakar. Bu kullanıcıya şunu demek oluyor. Aracınızın dpf temizliğini yapmak için senin yardımına ihtiyaç var. Aracı belli bir km suratın üzerinde belirli bir süre kullanınca sorun ortadan kalkıyor.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ugr60

0
Katılım
9 Şub 2017
Mesajlar
695
Tepki puanı
443
Yaş
37
Konum
Tokat
Haklısınız aslında sorun değil. benim sorundan kastettiğim önceki araçlarımla karşılaştırınca bu fan olayını bi sorun var diye yorumlamıştım dpf temizlik işlemini böyle yaptığını bilmiyordum. Önceki aracımda dizeldi ama onda böyle bir dpf temizleme olayı hiç olmadı dpf ile ilgili hiçbirşey yaşamadım. Sayenizde öğrendim birdaha böyle birşey olursa olaya bilinçli yaklaşıp motoru durdurmadan bi süre kullanırım.

LG-H850 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,271
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Ara sıra gazlayin, kısa mesafelerde motoru çalıştırmak hele dizel ise çok kısa zamanda başınızı çok agritir. Benzinli motorlar bunu biraz daha tolerre eder de katalizör u de tikar sürekli kısa mesaf kullanmak.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
28 Tem 2016
Mesajlar
280
Tepki puanı
153
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2018
Ben dpf tıkanıklığı yaşayan arkadaşı okuduktan sonra her depoyu dolduruşumda 10—15 dk yüksek devirde sabit hızda kullanmayı prensip haline getirdim. Ne olur ne olmaz diye tedbirli davranıyorum. Araç şu an 7500km de maşallah bi sıkıntı yok.

Ugr60 Bu arada konudan bağımsız olarak bir şey sormak istiyorum. Aracı 2. El aldığınızı söylemişsiniz. Aracın donanımını ve ne kadara aldığınızı paylaşabilir misiniz? Fc5 dizellerin 2. El piyasasını merak ettim doğrusu

Lenovo K53a48 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ugr60

0
Katılım
9 Şub 2017
Mesajlar
695
Tepki puanı
443
Yaş
37
Konum
Tokat
Elegance 125000 e aldım fakat ben alırken bayi fiyatı 137000 di şimdi ise bayi fiyatı 154000. Almadan önce çok araştırdım bu dizeller çıkmadan önce hondanın bütün kasalarını test ettim atmosferik motoru direk eledim eski bir fb7 sahibi olarak bu motoru tercih etmem dedim çünki aynı motor farklı birşey yok, rs yi bayide denedim ilk şansızmandan olsa gerek onuda beğenmedim daha sonra yakın arkadaşım aldı daha kapsamlı olarak onun aracını kullanıp tecrübe ettim ve beyenmedim dizeli beklemeye karar verdim ve aldım ama açıkçası bu kararımdan da pişmanlık duymaktan korkuyorum çünki dpf bizim bu motorlarda sııkıntı ve aslında ben bunu bile bile aldım benim başıma gelmez acemi değilim nasıl kullanılmasını biliyorum dedim kendimce ama bunun kullanımla ilgisi olmadığını gördüm. Bakalım neler olacak...

LG-H850 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst