Dizel otomatik yakıt değeri

Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
981
Tepki puanı
471
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020

cagdasozkan

Özel Üye
Katılım
15 Kas 2019
Mesajlar
365
Tepki puanı
579
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
Güzel, tebrikler. Ben 1.5 turbo ile 90km mesafede 4.1 görmüştüm. Hız yavaş ve yol şartları uygun olunca, sabır varsa dizelde 3.5 bile rahat görülür.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
23 Nis 2021
Mesajlar
309
Tepki puanı
186
Konum
istanbul
Ad Soyad
Suat Tanar
Yaş
47
Aracınız
Civic HB 9. Jen.
Bu değerleri elde etmek için sabir lazim derim.Bende en düşük 720 km de 4.8 lt görmüştüm.Su an 6.5 lt 565km menzil ile gidiyorum.
 
Katılım
29 May 2021
Mesajlar
11
Tepki puanı
9
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FC5 2019
Honda Civic 2019 i-dtec, 9 vitesli ZF marka dizel otomatik aracımın yaklaşık 3 yıllık ayrıntılı tüketim değerleri ve muadilleri ile kıyaslamaları şöyle.

Uzun yolda otobanda süratli kullanımda ortalama hız 120km/s 4kişi klima açık tüketim 6.0 (Not : yer yer 140 150 ile gidiliyor yer yer 90a düşülüyor. ortalama hız 120 oluyor)

uzun yolda otobanda yolun izin verdiği limitlerde ortalama hız 105km/s 4 kişi klima açık 5.4

uzun yolda duble yolda yolun izin verdiği limitlerde ortalama hız 85km/s 4 kişi klima açık 5.1

uzun yolda ekonomik sürüş ortalama hız 80km/s 1 kişi klima kapalı ortalama 4.2

uzun yolda en ekonomik sürüş ortalama hız 70km/s 4 kişi klima kapalı ortalama 3.8


İstanbul şehir içi sıkışık trafik 15km/s hız ortalaması ile 4 kişi tüketim 7.6

İstanbul şehir içi sıkışık trafik 25km/s hız ortalaması ile 4 kişi tüketim 6.7

İstanbul şehir içi yoğun trafik yer yer akıcı 40km/s hız ortalaması ile 4 kişi tüketim 6.1

İstanbul şehir içi çoğunlukla akıcı trafik 60km/s hız ortalaması ile 4 kişi tüketim 5.4



3 yılın ortalamasını bir başka ifade ile şöyle anlatadabilirim. Araba 9 vites oldugu için yüksek süratli uzun yol kullanımlarda araç muadillerine göre çok ekonomik.
Araba uzun yol kullanımlarında düşük süratle ekonomi yapmak için gidildiğinde de 4 litre civarlarında gezindiği için ekonomiklik istendiğinde normalden fazla dikkat edilirse bu yönünü sergiliyor ancak bu noktada yardımsever bir karakteristiği yok.
Araba uzun yolda ortalama kullanımlarda ise 5.2 civarında geziyor. Bu tip kullanımda ise psa hdi motor ile multijet motorların gerisinde kalıyor.Tdi motorlarla yakın karakteristik sunuyor.
Araba şehir içi sıkışık trafikte kesinlikle dsg vitesli dizel araçların gerisinde kalıyor çünkü tork konvektörlü araçlarda tüketim sıkışık trafiklerde daha fazla. Aynı şekilde muadillerin 2 tık gerisinde kalıyor.
Araba istanbul içi mevcut trafikte muadillerinin 1 tık gerisinde yakıt ekonomisi anlamında.

Tabikide yakıt ekonomisini konuşunca aslında bakım aralıkları şanzıman arızaları motor arızalarınıda ve aracın taşıyabildiği yük kişi sayısınıda beraberinde düşünmek lazım.Bu noktada şanzıman güvenilirliği dsglerden çok daha fazla, yarı otomatik ve çift kavramalı edclerden de keza öyle. Torkkonvektörlü vitesler burada 3 adım önde. Çünkü ekonomi yapıyım derken en basit dsg arızası 10.000 tl civarı olmalı(yan sanayı mekatronik ,orjinal kavrama değişimi.)

Tüm bunları değerlendirdiğimde uzun yol ağırlıklı yüksek süratli kullıyorsam ekonomide önceliğimse mantıklı bir seçenek. Ancak şehir içi sıkışık trafikte kullanılıyorsa otomatik mecburiyeti yoksa mantıksız bir seçenek.Çünkü DPF li araçlarda kurum biriktirmesi burada da bir maliyet riski olusturuyor. ortalama bir kullanım için ise uzun vadede 9vites ZF şanzımanın güveniliriği ile makul hale geliyor. 10.000 bakım aralıkları olan aracın şanzıman yağı değişimi 80.000 kmde bir yahut 5 yılda hangisi önce tamamlanıyorsa.Burada da cvt ve dsglerin 1.5 adım önünde.

Yorumlarımı yaparken tdi , psa/hdi, 1.3 multijet motor seçenekleri ile dsg, edc,cvt kullanımlarımla karşılaştırarak yaptım. Tabikide deneyimlediğim her aracın aerodinamiği ağırlıgı ,maksimum torku, turbo karakteristiği farklı. Ancak tüm bu değerlendirmeleri 20 yıllık tecrübeme benzer güzergahtaki kullanımlarıma dayanarak yazıyorum.

Kullandıgım araçlar içinde aynı güzergahta tüketim rekoru kırdıgım araç ise 2005 model 1.3 albea multijet idi. 100km de 2.8 litrelik değer elde ettim 54km lik bir güzergahta tek kişi.
 
Geri
Üst