Düşük devirde silkeleme sorunu

Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
29
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
Bu sorunum için forumda birçok arama yaptım ama tam olarak benimkine benzer sorun paylaşana rastlamadım veya ben göremedim. Forumda bulduğum tecrübeler genelde vtec açma ile ilgili. Bu sorun onun gibi değil.

Sorunum:

2014 model eco dream donanım sonradan 63 bin km.de Atiker Grand LPG kiti takılmış bir aracım var. Bir ay kadar önce 104000 km.de aldım. 63 bine kadar yetkili servis bakımlı.

Şanzıman yağı serviste ama filtresiz değişmiş ( Ordu servisi filtre kontrolünden sonra değişmeye gerek yoksa değişilmez dedi) ondan sonra alan sahibince 2019 da LPG takılmış. Önceki sahibi yılda en fazla 10 bin km yapan biri. Bakımlarını Samsun Onurlu Oto'da yaptırmış.

Aracı Bayburt'tan aldığımda ekspertize de soktum. Bir sıkıntı yoktu. Fakat gelirken yolda vites düşer gibi olduğunu hissettim. 7 yıl boyunca da manuel ve dizel bir otomobilim olduğu için otomatikteki acemiliğime verdim.

Ancak ertesi günlerde şunu fark ettim:

Düşük hızda ve devirde 1200-1500 devir arası ölü gazda giderken 35 km/h ile 40 ile 50-55 arasında bariz olmaz üzere gaz kesme yapıyor. Benzinde belli belirsiz ama lpg de çok bariz hissediliyor. Benzinde düşük devirde belli belirsiz oluyor (emin bile değilim). üst devirlerdeki vtec açma kroniğine benzemiyor. Üst devirlerde (2000 d/d.da ) hissedilmiyor.


Öncelikle şanzıman bakımının üzerinden 3 yıl ve 40 bin km geçtiği için orijinal honda atf dw 1 yağı ile ve filtreyi değiştirerek şanzıman bakımı yaptım (Ordu Park Honda). Usta supap ayarlarının çok bozuk olduğunu söyledi ve supap ayarı da yaptırdım ( önceki ayarın üzerinden 2 yıl ve 20 bin km geçmiş). Bujileri de geçen yaz değişmiş. Ordu Park bujileri kontrol edeceğini değişmesi gerekirse 2200 TL’ ye değişeceğini söyledi. Ama kontrol sonrası değişmeye gerek yok dedi.

Ustaya göre bahsettiğim sorun tamamen geçmez ama supap ayarından sonra azalırdı. Supap ayarından sonra eski sahibi 4-5 ay kadar önce yaptırmasına rağmen sıfırdan lpg bakımı ayarı yaptırdım. Sorun düzelmedi. Hatta ikinci ayarda arabanın gidişi değişti. Toplamda 3 kez farklı yerde ve farklı sayılarda bilgisayarla sürüş anında da olmak üzere LPG ayarı yaptırdım.

Ancak ayar sonrası usta ile denemede denk gelmese de sonrasında gene tekrarladı. Son ayardan sonra azaldı gibi. Ama ben artık LPG den olduğunu düşünmüyorum. Ateşleme, buji ( geçen yaz değişmiş) veya bobin aksamında olabilir diye düşünüyorum. Başka ne olabilir, nereye kime götürüp nelere baktırmalıyım bilemedim. Tecrübelilerden bilgi istirham ederim.

Tecrübeli olanlar detaylardan sonuç çıkarabiliyor diye uzun yazdım mazur görünüz.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu sorunum için forumda birçok arama yaptım ama tam olarak benimkine benzer sorun paylaşana rastlamadım veya ben göremedim. Forumda bulduğum tecrübeler genelde vtec açma ile ilgili. Bu sorun onun gibi değil.

Sorunum:

2014 model eco dream donanım sonradan 63 bin km.de Atiker Grand LPG kiti takılmış bir aracım var. Bir ay kadar önce 104000 km.de aldım. 63 bine kadar yetkili servis bakımlı.

Şanzıman yağı serviste ama filtresiz değişmiş ( Ordu servisi filtre kontrolünden sonra değişmeye gerek yoksa değişilmez dedi) ondan sonra alan sahibince 2019 da LPG takılmış. Önceki sahibi yılda en fazla 10 bin km yapan biri. Bakımlarını Samsun Onurlu Oto'da yaptırmış.

Aracı Bayburt'tan aldığımda ekspertize de soktum. Bir sıkıntı yoktu. Fakat gelirken yolda vites düşer gibi olduğunu hissettim. 7 yıl boyunca da manuel ve dizel bir otomobilim olduğu için otomatikteki acemiliğime verdim.

Ancak ertesi günlerde şunu fark ettim:

Düşük hızda ve devirde 1200-1500 devir arası ölü gazda giderken 35 km/h ile 40 ile 50-55 arasında bariz olmaz üzere gaz kesme yapıyor. Benzinde belli belirsiz ama lpg de çok bariz hissediliyor. Benzinde düşük devirde belli belirsiz oluyor (emin bile değilim). üst devirlerdeki vtec açma kroniğine benzemiyor. Üst devirlerde (2000 d/d.da ) hissedilmiyor.


Öncelikle şanzıman bakımının üzerinden 3 yıl ve 40 bin km geçtiği için orijinal honda atf dw 1 yağı ile ve filtreyi değiştirerek şanzıman bakımı yaptım (Ordu Park Honda). Usta supap ayarlarının çok bozuk olduğunu söyledi ve supap ayarı da yaptırdım ( önceki ayarın üzerinden 2 yıl ve 20 bin km geçmiş). Bujileri de geçen yaz değişmiş. Ordu Park bujileri kontrol edeceğini değişmesi gerekirse 2200 TL’ ye değişeceğini söyledi. Ama kontrol sonrası değişmeye gerek yok dedi.

Ustaya göre bahsettiğim sorun tamamen geçmez ama supap ayarından sonra azalırdı. Supap ayarından sonra eski sahibi 4-5 ay kadar önce yaptırmasına rağmen sıfırdan lpg bakımı ayarı yaptırdım. Sorun düzelmedi. Hatta ikinci ayarda arabanın gidişi değişti. Toplamda 3 kez farklı yerde ve farklı sayılarda bilgisayarla sürüş anında da olmak üzere LPG ayarı yaptırdım.

Ancak ayar sonrası usta ile denemede denk gelmese de sonrasında gene tekrarladı. Son ayardan sonra azaldı gibi. Ama ben artık LPG den olduğunu düşünmüyorum. Ateşleme, buji ( geçen yaz değişmiş) veya bobin aksamında olabilir diye düşünüyorum. Başka ne olabilir, nereye kime götürüp nelere baktırmalıyım bilemedim. Tecrübelilerden bilgi istirham ederim.

Tecrübeli olanlar detaylardan sonuç çıkarabiliyor diye uzun yazdım mazur görünüz.
Bahsettiğiniz husus bence uzun süre tartışılan VTEC teklemesi hususu, sizde aracın ayarına göre normalden biraz şiddetli hissediyorsunuz. Aracı yüksek oktanlı bir benzinle bir süre benzinde kullanarak bahsettiğiniz teklemelerin ne kadar düştüğünü gözlemleyebilirsiniz.
Uzun süre tartışılan ilgili konuyu da incelemenizi öneririm,
 
Katılım
8 Kas 2020
Mesajlar
336
Tepki puanı
236
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
Tekleme sorunumu bu silkelememi, anlattığınız tekleme sorunu gibi ama bahsettiğiniz hizlarda silkeleme oluyorsa şanzıman yağını değişin, başka yerini kurcalatmayın ama tekleme anlık tek bir vuruntu şeklinde ise vtec teklemesidir.
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
29
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
Tekleme sorunumu bu silkelememi, anlattığınız tekleme sorunu gibi ama bahsettiğiniz hizlarda silkeleme oluyorsa şanzıman yağını değişin, başka yerini kurcalatmayın ama tekleme anlık tek bir vuruntu şeklinde ise vtec teklemesidir.
tek vuruntu şeklinde ve hafif bir de ses oluyor.
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
29
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
Bence VTEC anlattigin alisirsin zamanla
böyle bir durumdan haberim olsa sorunsuz marka olarak japon/honda tercihimi gözden geçirirdim. bu teknik olarak bir sorun olmayabilir, karakteristik de olabilir ama istenilen bir durum da olmadığı ortada. ki honda servisleri bile genelde bunu normal görmüşler o da garip bir durum.
 

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,525
Tepki puanı
1,058
Konum
Esenler
egr valfi gaz kelebeği değil değil mi? o bir önceki bakımda supap ayarı ile yapılmış.
Egr valfi ile boğaz kelebeği farklı parça ve yer konumlarıda farklı yerlerde.
Egr valfini servis temizlemez ısrarla soylemedigin müddetçe, temizleyen de hiç duymadım çünkü kimse sorun cikarticagini hiç düşünmüyor ama 2016 araçlarda bu tip sorun var.

RMX3263 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst