Düşük ebat lastik performans mukemmel

Ben bu forumda kimseyle senli benli konuşmuyorum, öncelikle uslub konusunda uyarıda bulunmadan önce bunu dikkate almanızda fayda var. Uçup kaçma meselesine gelince, "arabam muazzam hızlandı, öncekine göre 3 boy fark attım..." gibi kelimeleri mesajlarınızda siz söylemişsiniz. Yazdığımda hoş olmayan bir şey göremedim. Yine teknik konularda da yazdıklarımı ya okumuyor ya anlamıyorsunuz veya anlamazlıktan geliyorsunuz. Tork ya da moment ne demektir, hangi fiziksel büyüklükler sonucu oluşur, bir aracın ürettiği moment nelere bağlıdır, bunları iyice anlamak gerek diye düşünüyorum. Aracınızı mutlu olduğunuz şekilde kullanmanızı dilerim....
Ben sadece düşük çapı benim aracimin aynısı olan araçlarla deneyip size farkını söyledim uçtum kaçtım diye 1 tane mesaj var mı bak msjlara. Aracın gücü ayrıdır aracın tekere verdiği güç ayridir. Sen şimdi git sıfır araba ile daynoya gir kağıt üzerinde 125 HP yazan fc5 tekere kaç HP iletiyor bak en fazla 110 HP cikar.Sonra birde çapı küçült yada büyüt daynoya öyle gir bakalım aracın tekere verdiği güç nasıl değişiyormus görürsün. Mesele kağıt üzerinde yazan değerler olsaydı kat iptali açık hava fitreside araçlara birşey katmazdi ama durum kağıt üzerindeki değerlerden çok farklı. Bunu ancak bu değişimleri yapanlar bilir.

Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Ben sadece düşük çapı benim aracimin aynısı olan araçlarla deneyip size farkını söyledim uçtum kaçtım diye 1 tane mesaj var mı bak msjlara. Aracın gücü ayrıdır aracın tekere verdiği güç ayridir. Sen şimdi git sıfır araba ile daynoya gir kağıt üzerinde 125 HP yazan fc5 tekere kaç HP iletiyor bak en fazla 110 HP cikar.Sonra birde çapı küçült yada büyüt daynoya öyle gir bakalım aracın tekere verdiği güç nasıl değişiyormus görürsün. Mesele kağıt üzerinde yazan değerler olsaydı kat iptali açık hava fitreside araçlara birşey katmazdi ama durum kağıt üzerindeki değerlerden çok farklı. Bunu ancak bu değişimleri yapanlar bilir.

Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Sizin anlamadığınız ya da anlamak istemediğiniz konu şu; aracınızın motorunun ürettiği, şanzımanın tekerlek miline ilettiği torkta hiçbir değişiklik olmuyor, siz tekerlek çapını değiştirerek teker tabanından mil merkezine uygulanan karşıt torku azaltıyorsunuz. Eşek aynı eşek, sadece sırtında 100 kilo varken 2 kilosunu atıyorsunuz, eşeğin gücünde-taşıma kapasitesinde değişiklik yok, sadece az bir miktar yük olarak rahatlama var. Ama bunun karşılığında kendi söylediğiniz hesapla aynı hızı 100-200 devir fazla çevirerek alıyorsunuz. Daha nasıl anlatmak lazım bilemedim...
 
Ben olaya hakimimde hala sen anlayamadın olayi

Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Peki üstat büyüksünüz, engin bilgilerinizle çeşitli konularda bizleri aydınlatmaya devam etmeniz dileğiyle... Ve hala bana sen diye hitap ediyorsunuz, bi daha herhangi bir şekilde şahsıma hitap etmezseniz sevinirim...
 
Ben arabanın gücünü artiriyorum diye bir tane mesaj yazmış miyim baksana msj larima. Ben sadece düşük çaplı lastiğin araca artışından bahsettim

Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Km/h aslında hızı değil bir saat içerisinde gidilen en uzak mesafeyi kilometre cinsinden gösteren veridir.
Yani benim araba 200 yapıyor derken aslında bir saat sonunda en fazla 200 km uzağa gidebilir demiş oluruz.
Araçların km/h göstergesi, lastiklerin kendi çevresinde bir tur döndüğünde kaç metre yol katettiği verisi üzerinden bilgi gösterir.
Örneğin 17 inç janta sahip bir lastik 20 kere dönüp 100 metre giderken,
16 inç janta sahip lastik aynı 100 metre gidebilmek için aslında 25 defa dönecektir.
Kabaca rakamlarla örnek verirsek
Pendikten Kadıköy e 17 lik lastikle gittiniz. Lastik kendi çevresinde 30000 defa döndü. Araca, fabrikada lastik bir tur döndüğünde 1 metre yol gider bilgisi girildiği için km/h ve toplam km sayacı bu sistem ile bilgi verdi ve 30 km yol yaptığınızı gösterdi.

Yine pendikten Kadıköy'e aynı yolu 15 lik jant ile gittiniz. Lastik çapı küçüldüğü için lastik doğal olarak daha fazla döndü. Örneğin 33000 defa döndü. Araba ayarlarında bir lastik turu 1 metre ye ayarlı olduğu için size mesafeyi 33 km gösterir.Ama gps üzerinden gittiğiniz mesafeyi takip ederseniz 30 km çıkacaktır.

Bu yolcuğu aracın son vitesinde ve maksimum beygir devrinde 1 saat boyunca yapabilirseniz aracınızın 200 km/h olan son hızı örneğin 220km/h çıkacaktır. Çünkü aslında bizim son hız dediğimiz şey yukarıda da yazdığım gibi bir saatte en fazla kaç km yol gittiğimizdir. Ama bunlar sadece size aracın takometresinin sunduğu bilgilerdir. Bundan dolayı farklı bir janta geçildiğinde arabada kalibrasyon yapılmalıdır

Jantı küçültmenin dört tane lastiğin taban genişliğini ve ağırlıklarını azaltacağını düşünürsek son hızınızı( yani gidebileceğiniz 1 saatlik maksimum uzaklığı), yakıt tüketimini ve ara hızlanmaları az da olsa etkileyeceği olasıdır.

Eski araçlarda kalibrasyon çubuğu genelde ön aksın alt tarafında bir yerlerde olurdu. Yeni elektronik araçlarda nasıl yapılıyor bilgim yok.



SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Kardeş benim araba 195 50 16 ile 2 cm daha alcaldi önü 2 cm daha yere alcaldi. Sen demişsin ki yol tutuşu azalır taban genişliği 205 ten 195 e düştüğü için azalması lazım sana bende katılıyorum lakin 195 le daha yere yakın olduğu için araba virajlarda daha fazla güven veriyor. Taban genişliğinden azalan yol tutuşu yere yakınlıktan dolayı bariz arttı. Samimiyetle söylüyorum araba 195 50 16 ile bariz daha iyi viraj alıyor. Mesela yeni Civic fc5 i fb7 ye göre daha alçak yaptılar ve açıklamalarında fc5 in ağırlık merkezini daha yere yakın hale getirdiklerini söylediler. yani çapı dusurunce arabanın ağırlık merkezi de yere yaklaşıyor yol tutuşu da artıyor yere yaklasinca

Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ersin Bey öncelikle hitap şeklimiz doğru değil. Belli ki yaşınız genç, bende 40 yaşına yaklaştım bu arada. Daha öncede yazdığım gibi tecrübenin yaşı yok ve siz birşey paylaştınız bizde okuyup bilgi sahibi oluyoruz.
Araç üreticilerin son yıllarda yapmış olduğu geniş taban lastik aerodinamik yapı gibi yol tutuşu iyileştirdi. 99-2000 yıllarında c sınıfı araçlarda genelde 185 lastik vardı. Corolla focuslar örnek mesela. Hatta o yıllarda 195 yada 205 lastiğe geçildiğinde arka çamurluk içleri hafiften büktürülüyordu. Yani sınırlı bir lastik alanı vardı.
Evet aracın yere yaklaşması yol tutuşa artı fakat lastiğin basan yüzeyi azalıyor. Bu sebeple belki birbirini tolere edebilir fakat bunu direksiyondan ziyade fizik kanununu ölçümlerinde yapılırsa daha net ortaya çıkar. fc5 de hem alçaltma hem lastik ebatında oynama yapıldı.
Ayrıca alçalma ile ilgili olumsuz düşüncem dağ bayır gezen veya bozuk yolda giden veya büyük kasisler içindir.
Yoksa yaptığınız deneme ve sonuçları elbette bizi fikir sahibi yaptı.


SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst