Düşük ebat lastik performans mukemmel

Katılım
4 Kas 2016
Mesajlar
645
Tepki puanı
83
Yaş
55
Hakikaten 205.55.16 yerine 225.50.16 veya 195.60.16 kullansak, şu programdaki çıkan artı veya eksi değerler neyi ifade ediyor. Tabi değer %3 ten yukarı olmayacak şekilde.. 16 janta 225 taban nasıl gider. Veya 60 kesit oranı..

????? ???? ??????? ????? ???? ??????
 
Katılım
17 Mar 2019
Mesajlar
174
Tepki puanı
94
Konum
Yozgat
Aracınız
Civic FB7 2012
Kardeş bende önce 205 55 16 orjinal lastik vardı. Bulunduğum yerde çevre yol var orada 0-200 yaptım saniyeyi ölçtum. Sonra on lastikleri 195 50 16 ile değiştirdim. Lastik çapını yüzde 5 oranında küçüldü. Aynı yola gittim tekrar 0- 210 yaptım araba düşük ebat lastikle 10 saniye erken 210 a ulaştı. İkinci denemede 210 yapmamanın sebebi çap yüzde 5 düştüğü için 210 aslında gerçek sürat olarak 200 dur. Yani arabam düşük ebatla inanılmaz hızlanıyor istersen özelden numarani gönder videoları atayim. Arabam 2012 fb7 kasa elegans otomatik Civic. Bu araçlar tam otomatik vites olduğu için performans i biraz kötü. Bende bu sorunu çap düşürerek hallettim. Şu da var aracin çap düşünce şanzıman da yüzde 5 oranında kısalıyor ara hızlanmalarda bariz iyilesiyor

Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Mar 2019
Mesajlar
174
Tepki puanı
94
Konum
Yozgat
Aracınız
Civic FB7 2012
Program yüzde 3 ten fazla yada eksik olmasın diyor lakin ben yüzde 5 kuculttum hiç bir sorun yok hatta araba 2 santim al aldı yol tutuş u da daha iyi oldu. Şimdi gelelim senin soruna. Sen 225 taban 60 yanak kullanırsan arabanda çap büyür yol sesin acayip artar. Araban orjinal lastiğe göre daha da hantallasir.

Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Mar 2019
Mesajlar
174
Tepki puanı
94
Konum
Yozgat
Aracınız
Civic FB7 2012
Nette jant lastik hesaplamada lastik ölçün yüzde olarak büyürse arabanin performans i duser. Yüzde oranın düşerse arabanin performans i artar. Size önerim 205 tabanı geçmeyin. Size önerim 205 50 16 çap yüzde 3 düşüyor yada daha fazla performans isterseniz 195 50 16 alın bunda çap yüzde 5 düşüyor. 225 olayına hiç gitmeyin taban genişledikçe lastik sesi lastik ağırlığı hep artıyor araba hantallasiyor

Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
9,142
Çözümler
11
Tepki puanı
9,060
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Bir tanıdığımda 16" yazlar 15" kışlar vardı. Bir sıkıntı olurmu diye lastikciye gittik. Lastikci hiçbir sıkıntı olmaz dedi. Hatta küçük olan daha rahat döner aracınız daha iyi ivmelenme kazanır dedi. Fakat kendim test etmedim.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
9,142
Çözümler
11
Tepki puanı
9,060
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hocam iki lastik için gps'ten hız ölçümü yaptınız mı? Daha sağlıklı diyenleri duydum.
Kardeş bende önce 205 55 16 orjinal lastik vardı. Bulunduğum yerde çevre yol var orada 0-200 yaptım saniyeyi ölçtum. Sonra on lastikleri 195 50 16 ile değiştirdim. Lastik çapını yüzde 5 oranında küçüldü. Aynı yola gittim tekrar 0- 210 yaptım araba düşük ebat lastikle 10 saniye erken 210 a ulaştı. İkinci denemede 210 yapmamanın sebebi çap yüzde 5 düştüğü için 210 aslında gerçek sürat olarak 200 dur. Yani arabam düşük ebatla inanılmaz hızlanıyor istersen özelden numarani gönder videoları atayim. Arabam 2012 fb7 kasa elegans otomatik Civic. Bu araçlar tam otomatik vites olduğu için performans i biraz kötü. Bende bu sorunu çap düşürerek hallettim. Şu da var aracin çap düşünce şanzıman da yüzde 5 oranında kısalıyor ara hızlanmalarda bariz iyilesiyor

Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
9,142
Çözümler
11
Tepki puanı
9,060
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001

Burdada güzel bilgiler var.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
17 Mar 2019
Mesajlar
174
Tepki puanı
94
Konum
Yozgat
Aracınız
Civic FB7 2012
GPS ile olcmedim ama çapını dusurdugum lastik yüzde 5 düştüğü için 200 de 10 sürat düşüp o şekilde hesapladim

Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Mar 2019
Mesajlar
174
Tepki puanı
94
Konum
Yozgat
Aracınız
Civic FB7 2012
Ben ilk defa çap düşüren birisi değilim bende 2000 model 1.6 ies otomatikte var. Onda da 4 sene önce yüzde 3 oranında çap düşürdüm orijinal ebatları olan aynı araba ile kapistik 200 e kadar en az 3 boy fark atıyorum. Düşük ebattta araba cidden rahatliyor ara hızlanmalarda olsun rampalarda olsun ciddi fark var. Eğer arabanızın lastiklerinin ömrü dolduysa yeni lastik alacaksınız fb7 yada fd6 için 205 50 16 yada 195 50 16 alın derim. Aracın burnu da bir iki cm düşüyor capla beraber yol tutuşu da ciddi oranda artıyor haberiniz olsun

Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Mar 2019
Mesajlar
174
Tepki puanı
94
Konum
Yozgat
Aracınız
Civic FB7 2012
Genelde performans artsın diye herkes kat iptali yapıyor yada açık hava filtresi takıyor ama lastik çap düşürme olayından kimsenin haberi yok diyebilirim. Çap dusurme arabayla oynanmadan alınacak en fazla güç gizli ama bunu bilen pek yok. O yüzden capla ilgili başlık açtım maksadım herkes faydalansin

Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst