Selamlar, sorun halen devam ediyor mu? Tarifinize göre aynı sorunu yaşıyoruz. Gerçi araç başka marka model ama sorun aynı gözüküyor. Son 3 aydır çözemedik. Şöyle ki araç, vitese bağlı olarak (1. hariç diğer 2. 3.4. ve üstü) 40-95 km aralığında ki hızlarda ve 1200 2000 d/d aralığında (özellikle 1500 devirde maks torkun oluşmaya başladığında) hafif silkeleme yapıyor. İlginç olan ise araç soğuk olduğunda bu durum yok veya hissedilmiyor. Ne zaman araç ısınıyor ki (motor ve şanzıman) Bu durum düz yolda ise 1400 -1800 devir aralığında daha az , hafif rampa çıkışlarda daha fazla, rampa inişlerde ise çok hafif hissediliyor. Uzun yol testinde de araç 5 veya 6 vitesde 1500 1800 devir aralığında hafif silkelemeli olarak üst devire/sürate çıkıyor. Araç düz yolda 1500 devirde 6 vitesde akıcı olarak gitmede bazen kararsızda kalıyor, Sanki vites düşürmek ister gibi, oysaki tek veya iki kişi yük yok . Gazdan ayağınızı çektiğinizde hangi devir ve hızda olsanızda hiç sorun sorun yok, rampa hariç1800 deviri geçtikden itibaren sorun yok. Rampa uzun ve hız yüksekse 2000 devir sonrası daha rahat ediyor. S modunda sorun hiç bir zaman yok. Zira hep canlı 1800-1900 devir altına hiç düşürmüyor. Benim kendi tespitim aracın yüküne göre (eğim ve hız) sorunun yaşandığı devir aralığı artı veya eksi 100/200 rpm farklıklık gösteriyor. Bu sorunlar öncesinde araçda şanzıman ve tork konvertörü revizyonları ile aks tamiri (sağ aks lalesi değişti, körükler ve gresler yenilendi. Benim ve ustanın yaptığı kontrolde dış akslarda sorun yoktu ama iç sağ aksda ciddi boşluk vardı) yapıldı. Araçda tüm vites geçişleri şu an mükemmel, pürüzsüz durumda (sanki cvt var) , hızlanma ve son hız tarafında hiç bir sorun yok. (araç istikrarlı ve hızlı bir şekilde 170 kadar tırmanıyor ve sonrasında normal şekilde 210 kadar çıkıyor) Tork konvertörü arızası olarak da düşünüldü ve tork konvertörüde değişti. Ayrıca şanzıman ve tüm araç yazılımı güncellendi. Ancak daha belirgin olan gövde silkeleme yada tabiri ile kafa sallama (önceden özellikle rampada çok belirginleşiyordu.) özellikle tork konvertörü değişimi sonrasında oldukça azaldı çok daha az yapar oldu. Ancak kaybolmadı . İstanbulda kurumsal firmalarda dahil bir çok şanzımancıyada gösterdim ama kimi tork konvertörü dedi kimi bunun tespiti zor , aksda olur, konvertörde olur, şanzıman selenoidde olur diyor. Bu arada araç hiç bir arıza kodu veya benzeri uyarı vermiyor. Bu arıza yurt içi ve yurt dışı forumlarda okuduğum kadarıyla fazlaca gündeme gelmiş ve kesin bir çözümde yok gibi, İstanbulda Atco şanzımanda aynı sorundan müzdarip bir bmw 2 serisi turing (küçük mpv gibi olanları) vardı. Ramazan bayramında bende test ettirmiştim. Bu aracın durumuna göre haberleşelim dedik ama sorunu bulamamışlar.
Not: Ekipmanı göz ardı bile etsek, LPG ile benzinin üst ısıl değerleri farklıdır. Her ne kadar yanma karışımı fabrikasyon olarak ayarlansada , silindir içi yanma verimi 2.0 litre altında ki motorlarda kontrolü çok zordur. Bunun yerine küçük hacimde turbo desteği daha verimli ve performanslıdır ama uzun vadede daha fazla bakım maliyeti vardır.. (japonlar bu konuda milyar € luk ARGE çalışmaları yaptılar, ) Bu başta olmak üzere , LPG ile benzin kullanımında motor tepkilerinde farlılıklar olması kaçınılmaz. Yazılım olarak bunu bir dereceye kadar tolere etmek mümkün oluyor. Ayrıca her motorun bir rezonans devri vardır. Genel bu 100 yada 200 rmp lik bir aralıkda olur. Bir çok araçda genel maksimum torkun ilk oluştuğu anda bunu yapar ama çoğu üretici genelde bunu çok kullanılmayan devir aralıklarınada saklayabiliyor. Çok sıkıntılıysa veya üst segment araçlarda bir çok üretici denge milleri ile bu sorunu çözer.