Civic FB7 Düşük hızlarda 1500-2000 devir arası titreme / silkeleme sorunu?

Katılım
11 Ocak 2025
Mesajlar
5
Tepki puanı
4
Konum
Sakarya
Ad Soyad
Tolga Yılmaz
Yaş
26
Aracınız
Civic FB7 2013
Merhaba. 2013 model otomatik fb7 aracımda düşük hızlarda (60km hızdan sonra genelde yapmıyor) 1500-2000 devir arası titreme / silkeleme / vuruntu problemi var. S modunda bunu yapmıyor. Lpgde de benzinde de aynısını yapıyor.
Şanzıman yağı yaklaşık 1 önce değişti. Aynı tarihte boğaz kelebeği temizliği ve subap ayarı da yapıldı.
Daha önce böyle bir sorunla karşılaşan, çözüm bulan, çözüm önerisi olan varsa yardımcı olursa çok sevinirim.
 
Hocam arabam güvendiğim bir ustadaydı 1 haftadır bugün teslim aldım. Sonuç olarak ateşleme sistemine, şanzımana baktılar ve bir sorun olmadığını söylediler. Elimizde böyle birkaç tane daha araç var sorunu tam çözemedik bizden haber bekle dediler.
ne oldu son durum ? bulabildin mi kaynağını ?
 
Hocam arabam güvendiğim bir ustadaydı 1 haftadır bugün teslim aldım. Sonuç olarak ateşleme sistemine, şanzımana baktılar ve bir sorun olmadığını söylediler. Elimizde böyle birkaç tane daha araç var sorunu tam çözemedik bizden haber bekle dediler.
ne oldu son durum nedir ? aynı sorun bende de var .. motor takozlarını , bujileri değiştirdim , hiç bir etkisi olmadı..
 
İster VTEC teklemesi deyin ister vuruntu deyin ister silkeleme deyin hepsi aynı kapıya çıkıyor araç özellikle düşük devirlerde (1400-1500) arası bunu yapıyor LPG'de bariz hissediyorsunuz ama benzinde çok az ve nadir hissedersiniz varla yok arası bunun mantığını asla çözemedim LPG'de hissedilen teklemenin benzinde çok az ve nadir olmasını mantıken yakıt kaynaklı olduğunu düşünüyorsun ama çözümü yok Honda servisine sıfır aldığımdan beri her gittiğimde durumu anlatıyorum her yerini inceliyorlar bilgisayara bağlıyorlar verdikleri cevap hep sıfır hata hiçbir sıkıntı yok diyorlar servisteki ustabaşı 2012 yılından beri üretilen fabrikasyon LPG araçların hepsinde bu sorunun olduğunu HONDA japonya dahil durumu bildirdiklerini ama bir çözüm bulunamadığını söyledi bende artık kafaya takmayı bıraktım ya arabayı satacağım yada keyif alarak kullanmaya devam edecektim ben ikinci seçeneği seçtim eşimde arabayı çok seviyor başka araç istemiyor o yüzden kullanmaya devam
 
Selamlar, sorun halen devam ediyor mu? Tarifinize göre aynı sorunu yaşıyoruz. Gerçi araç başka marka model ama sorun aynı gözüküyor. Son 3 aydır çözemedik. Şöyle ki araç, vitese bağlı olarak (1. hariç diğer 2. 3.4. ve üstü) 40-95 km aralığında ki hızlarda ve 1200 2000 d/d aralığında (özellikle 1500 devirde maks torkun oluşmaya başladığında) hafif silkeleme yapıyor. İlginç olan ise araç soğuk olduğunda bu durum yok veya hissedilmiyor. Ne zaman araç ısınıyor ki (motor ve şanzıman) Bu durum düz yolda ise 1400 -1800 devir aralığında daha az , hafif rampa çıkışlarda daha fazla, rampa inişlerde ise çok hafif hissediliyor. Uzun yol testinde de araç 5 veya 6 vitesde 1500 1800 devir aralığında hafif silkelemeli olarak üst devire/sürate çıkıyor. Araç düz yolda 1500 devirde 6 vitesde akıcı olarak gitmede bazen kararsızda kalıyor, Sanki vites düşürmek ister gibi, oysaki tek veya iki kişi yük yok . Gazdan ayağınızı çektiğinizde hangi devir ve hızda olsanızda hiç sorun sorun yok, rampa hariç1800 deviri geçtikden itibaren sorun yok. Rampa uzun ve hız yüksekse 2000 devir sonrası daha rahat ediyor. S modunda sorun hiç bir zaman yok. Zira hep canlı 1800-1900 devir altına hiç düşürmüyor. Benim kendi tespitim aracın yüküne göre (eğim ve hız) sorunun yaşandığı devir aralığı artı veya eksi 100/200 rpm farklıklık gösteriyor. Bu sorunlar öncesinde araçda şanzıman ve tork konvertörü revizyonları ile aks tamiri (sağ aks lalesi değişti, körükler ve gresler yenilendi. Benim ve ustanın yaptığı kontrolde dış akslarda sorun yoktu ama iç sağ aksda ciddi boşluk vardı) yapıldı. Araçda tüm vites geçişleri şu an mükemmel, pürüzsüz durumda (sanki cvt var) , hızlanma ve son hız tarafında hiç bir sorun yok. (araç istikrarlı ve hızlı bir şekilde 170 kadar tırmanıyor ve sonrasında normal şekilde 210 kadar çıkıyor) Tork konvertörü arızası olarak da düşünüldü ve tork konvertörüde değişti. Ayrıca şanzıman ve tüm araç yazılımı güncellendi. Ancak daha belirgin olan gövde silkeleme yada tabiri ile kafa sallama (önceden özellikle rampada çok belirginleşiyordu.) özellikle tork konvertörü değişimi sonrasında oldukça azaldı çok daha az yapar oldu. Ancak kaybolmadı . İstanbulda kurumsal firmalarda dahil bir çok şanzımancıyada gösterdim ama kimi tork konvertörü dedi kimi bunun tespiti zor , aksda olur, konvertörde olur, şanzıman selenoidde olur diyor. Bu arada araç hiç bir arıza kodu veya benzeri uyarı vermiyor. Bu arıza yurt içi ve yurt dışı forumlarda okuduğum kadarıyla fazlaca gündeme gelmiş ve kesin bir çözümde yok gibi, İstanbulda Atco şanzımanda aynı sorundan müzdarip bir bmw 2 serisi turing (küçük mpv gibi olanları) vardı. Ramazan bayramında bende test ettirmiştim. Bu aracın durumuna göre haberleşelim dedik ama sorunu bulamamışlar.

Not: Ekipmanı göz ardı bile etsek, LPG ile benzinin üst ısıl değerleri farklıdır. Her ne kadar yanma karışımı fabrikasyon olarak ayarlansada , silindir içi yanma verimi 2.0 litre altında ki motorlarda kontrolü çok zordur. Bunun yerine küçük hacimde turbo desteği daha verimli ve performanslıdır ama uzun vadede daha fazla bakım maliyeti vardır.. (japonlar bu konuda milyar € luk ARGE çalışmaları yaptılar, ) Bu başta olmak üzere , LPG ile benzin kullanımında motor tepkilerinde farlılıklar olması kaçınılmaz. Yazılım olarak bunu bir dereceye kadar tolere etmek mümkün oluyor. Ayrıca her motorun bir rezonans devri vardır. Genel bu 100 yada 200 rmp lik bir aralıkda olur. Bir çok araçda genel maksimum torkun ilk oluştuğu anda bunu yapar ama çoğu üretici genelde bunu çok kullanılmayan devir aralıklarınada saklayabiliyor. Çok sıkıntılıysa veya üst segment araçlarda bir çok üretici denge milleri ile bu sorunu çözer.
 
Geri
Üst