Civic FD6 El freni gevşeme sorunu ve çözümü

Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
871
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar merhaba,

FD6 için benzer konu aradım ancak bulamadım, yeni başlık altında tecrübemi paylaşmak itiyorum.

Geçtiğimiz ay TÜV muayenesinde el freni yeterli olmaması nedeni ile kalmıştım ve sorunun kaynağını araştırmaya başladım. İnternetteki ilk sorgulamalarımda ayar somunun biraz sıkılmasıydı, ancak ayar somunu sıktıktan birkaç hafta sonra yine performansı düşüyordu.İlk ayar sonrası bodrum kat garaj girişi eğiminde 9. seviyede tutarken birkaç hafta sonra 13. seviyeye geliyordu. Hatta ilerleyen zamanlarda daha fazlası, maks.16 sanırım. Bu sefer konu telin değişmesi gerekliliğine gitti çünkü neredeyse sıkacak pay kalmadı, telleri değiştirdim. Sağ sol ayrı olarak satılıyor (220+200 tl, yan sanayi aldım. Orjinali yaklaşık 1000tl/adet). Uzunlukları farklı olduğu için ayrı satılıyor. Teller takıldı, el freni sertleşti eskisinden iyi tutuyor ancak ben yine de emin olamadım. Tamircimin de önerisi ile muayene öncesi teste girdim ve el freni hala yetersiz. El freni gayet sert 9. seviyeden öteye geçemiyor, gayet gergin ve bu sefer arka balatalara odaklandık. Kayıtlarıma baktım arka balataları 5 sene,80 bin km boyunca ben hiç değiştirmemiştim. Balatalar kalınlık olarak hala var ancak km ve yaş itibari ile ömrünü tamamlamış olabilirdi. Balatalar da değişti (140 t delphi marka) ve sorun tatmin edici şekilde düzeldi.

Sonuç olarak ;
  • Balatalar ilk başta aklıma gelseydi belki sorun hemen çözülecekti ama el freni ayarını sıktıkça telin gevşemesini de hatırlayınca tellerini pekte boşa değiştirmedim diye avutuyorum kendimi.
  • Hidroliğin gücü nedeni ile sanırım ayak freninde yeterli gelen arka fren performansı el freninde yeterli gelmeyebiliyormuş.
  • El freni telini yan sanayi alacak olursanız uymama ihtimaline karşın şartlı alın, pek tüketilen bir parça olmadığı için doğru yan sanayi ürünü bulmak için pek seçeneğiniz yok.
Bilgilerinize...
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,389
Çözümler
4
Tepki puanı
3,462
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
2008 fd6 aracımın el freni ayar somununu ayarladıktan belli bir süre sonra tekrar gevşiyor. Ayar somunu sona geldi. Şuanda çok zayıf tutuyor. Disk ve balata degiseli 10 k.oldu. el freni halatindan şüpheleniyorum. @kipermufit hocam yan sanayi almıştın diye hatırlıyorum. Şuanda durum nedir.
Halat için link paylaşabilir misiniz.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
871
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
2008 fd6 aracımın el freni ayar somununu ayarladıktan belli bir süre sonra tekrar gevşiyor. Ayar somunu sona geldi. Şuanda çok zayıf tutuyor. Disk ve balata degiseli 10 k.oldu. el freni halatindan şüpheleniyorum. @kipermufit hocam yan sanayi almıştın diye hatırlıyorum. Şuanda durum nedir.
Halat için link paylaşabilir misiniz.
Selamlar, parçayı internetten almamıştım, yaşadığım şehirde Japon araç parçaları satan bir yerden almıştım. Marka model bilgisi ne yazık ki not almadım bir yere. Ancak şöyle bir durum vardı. Ben sorun için çözüm sıralamasında somun sonrası halat değişimi yapmıştım, sorun hala devam edince sorun kaynağı balata çıkmıştı. Balata kalınlık olarak iyiydi ama yıl olarak bitmiş özelliği kalmamıştı. Yani önce balata değişimi denesydim sorun muhtemelen çözülecekti. Halat gereksiz değişti gibi. Balata disk alışmasını bekleyin bence biraz. Hızlı alıştırma için * trafiğe kapalı alanda el freni hafif çekili gidebilirsiniz. Ben muayene tekrarına gittiğim bu şekilde alıştırmıştım. En net sonucu sanayide fren kontrolü yapanlara gitmekte fayda var , deneme sonuçları veriye dökülmesi iyi olur. Hissiyat ile fren kararı vermek benim için zor.
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,389
Çözümler
4
Tepki puanı
3,462
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Selamlar, parçayı internetten almamıştım, yaşadığım şehirde Japon araç parçaları satan bir yerden almıştım. Marka model bilgisi ne yazık ki not almadım bir yere. Ancak şöyle bir durum vardı. Ben sorun için çözüm sıralamasında somun sonrası halat değişimi yapmıştım, sorun hala devam edince sorun kaynağı balata çıkmıştı. Balata kalınlık olarak iyiydi ama yıl olarak bitmiş özelliği kalmamıştı. Yani önce balata değişimi denesydim sorun muhtemelen çözülecekti. Halat gereksiz değişti gibi. Balata disk alışmasını bekleyin bence biraz. Hızlı alıştırma için * trafiğe kapalı alanda el freni hafif çekili gidebilirsiniz. Ben muayene tekrarına gittiğim bu şekilde alıştırmıştım. En net sonucu sanayide fren kontrolü yapanlara gitmekte fayda var , deneme sonuçları veriye dökülmesi iyi olur. Hissiyat ile fren kararı vermek benim için zor.
Balatalar degiseli 1 yıl ve 12 bin km.oldu. alışmış olabileceğini düşünüyorum. El freni boşta gibi geliyor. Balata kaynaklı olmadığını düşünüyorum. Koptu kopacak hissi veriyor.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
871
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Balatalar degiseli 1 yıl ve 12 bin km.oldu. alışmış olabileceğini düşünüyorum. El freni boşta gibi geliyor. Balata kaynaklı olmadığını düşünüyorum. Koptu kopacak hissi veriyor.
10K oldu yazdığınızı atlamışım, bu durumda dediğiniz gibi tel seçeneği kalıyor. :(
 
Geri
Üst