YAKIT VE EMİSYON SİSTEMLERİ VE SENSÖRLERİ
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PGM-FI System
PGM-FI yani programlanabilir yakıt enjeksiyon sistemi, çokprtlu sıralı yakıt enjeksiyon sistemidir.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Air Conditioning (A/C) Compressor Clutch Relay(klima kompresör kavrama rölesi)
Klima kompresör kavrama rölesi ECM/PCM yani kontrolcüler ile birlikte,
klima sisteminden bir talep aldıklarında klima kompresörünü aktif etmeden önce
hava karışımını zengin ve yumuşak olarak ayarlamakla sorumludurlar.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alternator Control(alternatör kontrol)
alternatör motor kontrol modulü(ECM)ne ve aktarma kontrol modulü(PCM)ne şarj sırasında sinyal göndermekle sorumludur.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Barometric Pressure (BARO) Sensor(barometrik basınç sensörü)
BARO sensörü motor kontrol ve aktarma kontrol ünitelerinin içerisinde yer alır.
BARO sensörü enjeksiyon zamanlamaları süresince atmosferik basıncı
aracın kontrolcüleri yani ECM/PCM nin anlayacağı dil olan voltaj sinyallerine dönüştürür.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Crankshaft Position (CKP)(krank şaft pozisyon) Sensor
CKP yani krank şaft poziyon sensörü motor hızını denetler
ve ateşleme zamanını, subapların zamanlamasını ayarlamada rol alan bir sensördür.

1. magnet
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Engine Coolant Temperature (ECT)(motor soğutucu sıcaklık) Sensor
ECT yani motor soğutucusu sıcaklık sensörü, termistördür yani bir direnç gibi çalışır.
termistörün direnci soğutucunun sıcaklığıyla ters orantılıdır.
yani soğutucu sıvı sıcaklığı artarsa termistör direnci azalır.

1. termistör
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idle Mixture Adjuster(rölanti karışım ayarlayıcısı) (IMA) (without TWC model)
IMA yani rölanti karışım ayarlayıcı aracın rölanti halindeyken hava-yakıt karışımını ayarlamada rol üstlenir.

1. IMA
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ignition Timing Control(ateşleme zamanlama kontrolü)
ECM/PCM yani aracımızın beyinleri içlerindeki yazılımda hangi devirlerde ve hangi manifold basınç değerlerinde nasıl bir ateşleme yapacağı bilgisi vardır.
ECT yani motor soğutucu sıcaklığına bağlı olarak da ECM/PCM ateşleme sistemine müdahale edebilir.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Injector Timing and Duration(enjektör zamanlamaları ve süreleri)
ECM/PCM yani kontrolcülerimiz enjektörlerin boşalma yani püskürtme basınç ve süre değerlerini hafızalarında barındırırlar.
ECM/PCM kontrolcüleri sensörlerden gelen sinyallerle ve farklı durumlara göre sisteme müdahale ederler.
çözemediği durumlarda ise meşhur DTC yani sorun teşhis kodunu hafızalarına kaydederler ve uyarı ışıklarını yakarlar