Frenleme konusunda bende aklımdakileri yazıya dökmek istiyorum çünkü değineceğim hususların önemli olduğunu düşünüyorum.
Öncelikle her üreticinin frenlemedeki fren pedalı hareket mesafesi yani brake pedal travel ayarı farklıdır.
Bu konuda özellikle eski nesil Japon araçlarda balata ömrü uzun kalsın düşüncesiyle fren pedalı hareket mesafesi uzun iken, Avrupa grup araçlarda ise iyi fren hissiyatı için bu mesafe kısa tercih edilmiştir. Bu nedenle örneğin Alman grubu bir araçta frenleme esnasında sürücünün fren pedalında yavaşlama için hareket ettirmesi gereken pedal mesafesi kısa iken, Japon aracında ise daha uzundur. Japon mantığında sürücünün frenleme dozlamasını farklı koşullarda kolayca ayarlayabilme imkanı bulunur, Avrupa mantığında bu ayarlama imkanı daha zayıftır. Ancak genelde bu durum hakkında bilgi sahibi olmayan sürücü haliyle Japon grubu araçta Alman grubundaki mesafe kadar fren pedalına bastığında aracın zayıf frenlediği hissine kapılacaktır. Günümüzde yeni nesil Japon grubu araçlarda da tüketici talebiyle birlikte fren pedalı hareket mesafesi Avrupa grubu araçlarla benzer şekilde azaltılmıştır diyebilirim.
İkinci eklemek istediğim husus ise tam otomatik vitesli araçlarda, frenleme anında bile motorun aracı ileri hareket ettirme mekanizmasının çalışmaya devam etmesi ve buna bağlı frenleme hissinin zayıflamasıdır. Özellikle frenleme esnasında vitesi N konumuna getirdiğinizde frenleme hissinin daha iyi hale geldiğini kendinizde deneyerek görebilirsiniz. Yeni nesil araçlarda frenleme esnasında motorla sanzıman bağlantısını kesecek sistemler kullanılsa da, Hondanın tam otomatik şanzımanlı sistemlerinde bu sistem mevcut değildir. Bu hususunda kullanıcı deneyimi olarak frenleme hissiyatını zayıflattığını düşünüyorum.