FB7 akü sorunu

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
İyi akşamlar herkese. Yaklaşık bir yıl önce aküyü 60lık yiğit ile değiştirmiştim. Araba marşı 2 haftadır sabahları çalıştırırken biraz uzun alıyordu ve sanki almayacak gibi yapıp alıyordu. Bu sabah arabayı çalıştırdım oğlanı okula bırakıp geri park ettim. Öğlen tekrar çalıştırmak istediğimde sarsıntılı çalıştı ve ilk önce motor sonra teker direksiyon arıza lambalarını yaktı. Bu belirtiler bir önceki akü zayıfladığında da vermişti. Bu sefer bunlara ek olarak araba gaz da yemiyor. Arabayı D ye alıyorum hafif gaza yükleniyorum arabadaki sarsıntı çok yükseliyor. Akü soketini söküp arıza lamlarını söndürüp tekrar denedim aynı şeyler tekrar oldu. Sizce bu sefer de mi akü? Bi kaç ustaya sordum. Bobin buji filan diyen oldu. Gaz yememe yapar mı düşük voltajdan akü zayıfladığından.

Uzun marş almasından dolayı aküden şüphelenirdim. Ben önce akü testi yaptırırdım. Hep kısa mesafe kullanıyor iseniz akü erken biter. Fikir açısından akü üstündeki indikatör hangi renk bakabilirsiniz. Yeşil iyi, siyah orta, açık renk bitmiş demektir. Sonra diğer durumlar değerlendirilir.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Uzun marş almasından dolayı aküden şüphelenirdim. Ben önce akü testi yaptırırdım. Hep kısa mesafe kullanıyor iseniz akü erken biter. Fikir açısından akü üstündeki indikatör hangi renk bakabilirsiniz. Yeşil iyi, siyah orta, açık renk bitmiş demektir. Sonra diğer durumlar değerlendirilir.
Hocam o indikatör bence pek güvenli değil, mutlu aküm bir sabah çalışmaz hale geldiğinde üstündeki indikatör ışık yeşildi ?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu akü hususunda aslında kafamda önemli bir soru işareti var, güneş panellerinin maliyetinin ucuzlaması sayesinden piyasada jel aküye erişim artık mümkün ancak bu jel aküler neden otomobillerde yaygınlaşmıyor anlamlandıramadım.
Bu konuda bilgisi olan varmı :unsure:
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Akünün motor odasında olması bastan yanlış bana göre :D Motor sicakligi akunun omrunu olumsuz yonde etkiliyor. Onun disinda akunun uretim tarihinden itibaren 6 ay icinde kullanilmasi sagliklidir.
Kisa mesafelerde akuyu cabuk bitiren bir baska detaylardan biridir.
Multimetre ile olcmedim ama farlar ve radyo acik oldugunda akuyu sarj eden bazi modeller vardir.
Arabayi calistirdiktan 10 saniye sonra sarji kesiyor sanirim bizim arabalar.
Cok ilginc bir sekilde.
Garaja girip calismak lazim izerinde kesin bir sey soylemek olmaz.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hocam o indikatör bence pek güvenli değil, mutlu aküm bir sabah çalışmaz hale geldiğinde üstündeki indikatör ışık yeşildi
Bizimkisi fikir işte. :)
Bende de benzeri oldu. Yeşil iken arıza yaptı. Ustalar ile görüştüm. Akünün içi hücrelerden oluşuyormuş. İndikatör ise sadece bir hücreyi gösteriyormuş. Akünün diğer hücre veya hücreleri naneyi yemiş akü şarz olmuyormuş. Güncel olarak şehir içinde kullanımda siyah iken uzun yoldan sonra yeşile dönüverdi. Şimdilik aramız iyi bakalım. :)
 
Son düzenleme:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Bu akü hususunda aslında kafamda önemli bir soru işareti var, güneş panellerinin maliyetinin ucuzlaması sayesinden piyasada jel aküye erişim artık mümkün ancak bu jel aküler neden otomobillerde yaygınlaşmıyor anlamlandıramadım.
Bu konuda bilgisi olan varmı :unsure:
Ben elektrik işi yapan bir ustama sordum yapım maliyeti yüksek olduğu için pek yaygın değilmiş.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Ben elektrik işi yapan bir ustama sordum yapım maliyeti yüksek olduğu için pek yaygın değilmiş.
Hocam bence sadece fiyattan değil, eskiden muhabbet ettiğim bir elektrik mühendisi toprağa gömülen jel aküler için kaliteli ise ortalama 10 yıl ömür biçtiklerini anlatmıştı. FB7lerde orjinal gelen aküler birçok kişide 5-6 yıl dayanabiliyordu. Sanki akülerde kasıtlı olarak düşük kalite ürünler satılarak sürekli bir arıza ve yenisinin alınma ihtiyaç döngüsü oluşturuluyor.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hocam bence sadece fiyattan değil, eskiden muhabbet ettiğim bir elektrik mühendisi toprağa gömülen jel aküler için kaliteli ise ortalama 10 yıl ömür biçtiklerini anlatmıştı. FB7lerde orjinal gelen aküler birçok kişide 5-6 yıl dayanabiliyordu. Sanki akülerde kasıtlı olarak düşük kalite ürünler satılarak sürekli bir arıza ve yenisinin alınma ihtiyaç döngüsü oluşturuluyor.

Onun tanımlaması şu oluyor: "Kahrolsun Kapitalizm." :)
 
Katılım
15 Kas 2015
Mesajlar
738
Tepki puanı
749
Konum
Çayırova / KOCAELİ
Aracınız
Hocam bence aracın elektrik sistemine gerekli akım verilmediğinde bobinler ve bujilerde gerekli ateşlemeyi sağlayamaz ve tekleme oluşma potansiyeli olabilir. Hatta yanlış hatırlamıyorsam @Hakan Uzun hocam düşük akü voltajı otomatik şanzımanın selenoid çalışmasını ve vites değişimini bile etkilediğini anlatmıştı.
Bence hiç zaman kaybetmeden aküyü aldığınız yerden akünün değişimini isteyin, yeni aküde de aynı sorun devam ediyorsa marş ile şarj dinamosunu kontrol ettirmenizi öneririm. Elektrik sisteminde herhangi bir akım sorunu olmamasına rağmen tekleme devam ediyorsa bujileri ve bobinlere yönelmeyi düşünün.
Aküyü aldığım yer Kütahya'da ben Çayırova'dayım maalesef. Arabayı yarın kaskonun çekicisi ile tamirciye götüreceğim. Orada aküden çıkarsa buradaki herhangi bir yiğit bayisine başvurum garanti için. Olumsuz cevap gelirse bir tane varta alırız artık. İnşallah aküdendir ona razıyım. Bobin ve buji de olabilir diyenler oldu.
 
Katılım
15 Kas 2015
Mesajlar
738
Tepki puanı
749
Konum
Çayırova / KOCAELİ
Aracınız
Elektrikçi arabaya baktı akü iyi dedi. Tamircide bujileri değiştirdik. Şimdilik sorun yok gibi. İnşallah da yapmaz bakalım. Bujileri yetkili servisten temin ettim. 886₺ cik:) ustanın bitik dediği bujilerimi de ekliyorum. 50 bin km önce değiştirmiştim. Ama eskileri yetkili servisten değil, özel servis elindekini takmıştı.IMG_20210918_140752.jpgIMG_20210918_140823.jpgIMG_20210918_140906.jpgIMG_20210918_140855.jpgIMG_20210918_144302.jpgIMG_20210918_144249.jpg
 
Geri
Üst