Civic FB7 Fb7 Benzinde Zengin Karışım ve milisaniye süre sorunu

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,236
Çözümler
4
Tepki puanı
3,335
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Değerli dostlarım hepinize iyi günler.
2015 Civic Fb7 otomatik 120 bin km.de aracım var. (1-2 ay önce aldım)
* Aracı ilk aldığımda lpg'nin pipolarindan hava alıyormuş. %50-60 fakir karışımdaydı.

* Pipolar iptal edildi ve manifolttan normal bağlantı yapıldı. 2 LPG filtresi de değişti.

* Araçta şuanda LTFT ve STFT süreleri zenginde kalıyor. (Toplamda %10 civarı fakat ltft zenginde olmasına rağmen stft de zenginleştirmeye çalışıyor)

* Lpgcide aracı pc'ye bağladığımızda benzinde 2.80 olması gereken milisaniye süresi 3.6-3.7 civarında.

*Araçta zengin karışım ve fazla yakıt sorunsalı mevcut.

Aklınıza gelebilecek subap ayari, kelebek temizliği ve adaptasyonu, egr, map, maf, oksijen sensörü, motor yağ ve filtre bakımları gibi tüm ayar ve işlemler yapıldı. Kutupbaşı sökülerek harita sıfırlandı. Araç 150 km. Benzinde kullanıldı.

Sorun ne olabilir?

IMG_20240428_015526.jpg
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,770
Çözümler
8
Tepki puanı
8,832
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Güncelleme:

Araca güzel bir LPG ayarı yaptım.
Ayar stabil kaldı.
LPG de LTFT ve STFT süreleri güzel.
Milisaniye süresi sorununu da çözdüm şükür.
Yakıt değerlerinde de bariz bir düzelme var.

Yalnız, aracı orjinal cihaza bağladık 2.oksijen sensörü kısa devre olarak kayıt veriyor.
Araçta herhangi bir arıza ışığı yada hata kaydı yok. Bu konuda bilgisi tecrübesi olan arkadaşların fikirlerini bekliyorum. Teşekkürler.
2. Sensörün tesisatı kontrol edilebilir. Bu problemi tekrar tekrar yapıyor ise ayar tablosu değişebilir.
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,236
Çözümler
4
Tepki puanı
3,335
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
2. Sensörün tesisatı kontrol edilebilir. Bu problemi tekrar tekrar yapıyor ise ayar tablosu değişebilir.
2. Oksijen sensörunun kablo kontrollerini yaptım. Herhangi bir kopukluk iletişimsizlik yok.

Ölçü aleti ile oksijen sensörünün uçlarını ohm kademesinde olctugumde 6.7 ohm değer aldım ve kısa devre görünüyordu. Sensordeki diğer 2 kablo da kısa devre yoktu. Bu sensörün sağlam olduğunu gösteriyor.

Ecu'dan gelen sokette araç kontak açıkken 12 volta yakın bir değer okudum. Diğer rezistor uçlarının pinlerinde de herhangi bir kısa devre gorunmuyor.

Yani hersey olması gerektiği gibi. 🤔
 
Katılım
21 Haz 2022
Mesajlar
23
Tepki puanı
11
Yaş
27
Konum
Zonguldak
Ad Soyad
Talip Avcı
Yaş
26
Aracınız
Civic FD6 2007
Bende de arada silindir ateşleme arızası veriyordu, bütün sistemin sorunsuz olduğunu biliyordum. LPG enjektörleri cik cik cik ses yapıyordu, Atiker Grand enjektör olduğu için bizim araçlara yetersiz olduğunu biliyordum zaten, Candan Otogaz 'da Atiker Gold enjektör taktırdım, saat gibi oldu. Tabi ayar vs. de yapıldı. Bizim arabalar 7000 devire kadar gidebilen arabalar, buna göre enjektör seçmeliyiz.
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,236
Çözümler
4
Tepki puanı
3,335
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Bende de arada silindir ateşleme arızası veriyordu, bütün sistemin sorunsuz olduğunu biliyordum. LPG enjektörleri cik cik cik ses yapıyordu, Atiker Grand enjektör olduğu için bizim araçlara yetersiz olduğunu biliyordum zaten, Candan Otogaz 'da Atiker Gold enjektör taktırdım, saat gibi oldu. Tabi ayar vs. de yapıldı. Bizim arabalar 7000 devire kadar gidebilen arabalar, buna göre enjektör seçmeliyiz.
Her ne kadar konu LPG olmasa da;
Hususunuzla ilgili görüşümü belirtmek isterim.
Atiker grand kiti Fd6 aracımda 7 yıl kullandım. Enjektörler tekli 2 ohm hızda düşük MS. Sürelerinde çalışabilen harika enjektörlerdir. Arıza olmayıp değiştirildiyse yazık olmuş. Size de ekstra külfet olmuş.
 
Katılım
21 Haz 2022
Mesajlar
23
Tepki puanı
11
Yaş
27
Konum
Zonguldak
Ad Soyad
Talip Avcı
Yaş
26
Aracınız
Civic FD6 2007
Her ne kadar konu LPG olmasa da;
Hususunuzla ilgili görüşümü belirtmek isterim.
Atiker grand kiti Fd6 aracımda 7 yıl kullandım. Enjektörler tekli 2 ohm hızda düşük MS. Sürelerinde çalışabilen harika enjektörlerdir. Arıza olmayıp değiştirildiyse yazık olmuş. Size de ekstra külfet olmuş.
Yüksek devirlerde çokta stabil kalabilen bir enjektör değil, attığım videoda testi olması lazım, yüksek devirlerde stabil enjeksiyon yapması(sanayi dilinde işeme yapmaması) benim için çok önemliydi. Araç manuel vites olunca 120-140 dediğimizde zaten araba 4000-4500 devirlerde gezmeye başlıyor. Ses olayı canımı sıkıyordu, silindir ateşleme hatası da cabası oldu, bu yüzden değiştirdim, iyi ki de değiştirmişim. Grand enjektörler 3 Ohm olması lazım bu arada.
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,236
Çözümler
4
Tepki puanı
3,335
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Yüksek devirlerde çokta stabil kalabilen bir enjektör değil, attığım videoda testi olması lazım, yüksek devirlerde stabil enjeksiyon yapması(sanayi dilinde işeme yapmaması) benim için çok önemliydi. Araç manuel vites olunca 120-140 dediğimizde zaten araba 4000-4500 devirlerde gezmeye başlıyor. Ses olayı canımı sıkıyordu, silindir ateşleme hatası da cabası oldu, bu yüzden değiştirdim, iyi ki de değiştirmişim. Grand enjektörler 3 Ohm olması lazım bu arada.
Grand enjektörler italyan malı olup 2 ohm.dur. tekli tip olması sebebi ile yanma odasına en yakın yerden bağlanabilir. Bu da performans kayıplarını engeller. Ben de sürekli yüksek devir çevirdiğim için herhangi bir sorunla karşılaşmadım. Benzinle aynı performansı alıyordum. Sizinkilerde üretim hatası veya montaj hatası olabilir. X mühendisliğe ben de gittim ama memnun kalmadım. Gereksiz pahalı ve gereksiz yere parça degistiriyorlar.

Sizin enjektörler alttaki gibi miydi?

indir.jpeg
IMG_20240705_122817.jpg
 
Geri
Üst