Civic FB7 Fb7 Benzinde Zengin Karışım ve milisaniye süre sorunu

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,164
Çözümler
4
Tepki puanı
3,283
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Değerli dostlarım hepinize iyi günler.
2015 Civic Fb7 otomatik 120 bin km.de aracım var. (1-2 ay önce aldım)
* Aracı ilk aldığımda lpg'nin pipolarindan hava alıyormuş. %50-60 fakir karışımdaydı.

* Pipolar iptal edildi ve manifolttan normal bağlantı yapıldı. 2 LPG filtresi de değişti.

* Araçta şuanda LTFT ve STFT süreleri zenginde kalıyor. (Toplamda %10 civarı fakat ltft zenginde olmasına rağmen stft de zenginleştirmeye çalışıyor)

* Lpgcide aracı pc'ye bağladığımızda benzinde 2.80 olması gereken milisaniye süresi 3.6-3.7 civarında.

*Araçta zengin karışım ve fazla yakıt sorunsalı mevcut.

Aklınıza gelebilecek subap ayari, kelebek temizliği ve adaptasyonu, egr, map, maf, oksijen sensörü, motor yağ ve filtre bakımları gibi tüm ayar ve işlemler yapıldı. Kutupbaşı sökülerek harita sıfırlandı. Araç 150 km. Benzinde kullanıldı.

Sorun ne olabilir?

IMG_20240428_015526.jpg
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,029
Çözümler
1
Tepki puanı
643
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Teknik sorunlar
1.Ateşleme sistemi sorunları (örn bujiler çok aşınmış olabilir)
2.Hava yakıt karışımı dengesiz olabilir.Az hava çok yakıt.....(oksijen sensörü, ECU (beyin diğer ismiyle Elektronik kontrol ünitesi ) sorunları
3.Hava alamama (hava sistemi gerekli havayı alamıyor örn filtre tıkanıklığı vs.gibi)
4.Depo içi benzin pompası sorunu,
düşük olasılık ama fazla benzin pompalıyor olabilir..


Sürücü sorunları
1.Lastik hava basıçları düşük olabilir, Kışlık ve 4 mevsim lastik çok yaktırır (sürtünme ve yola tutunması fazla)
2.Şehir içi trafik ve agresif sürüş şekli yakıtın fazla yakılmasını etkiler..
3.Çok fazla rolanti, rolanti süresinin uzunluğu fazla yaktırır..
5.Aracın aşırı yüklü olması fazla yaktırır..
6.Aşırı klima kullanımı fazla yaktırır..

Şuan aklıma gelenler bunlar...iyi günler
 
Son düzenleme:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,715
Çözümler
7
Tepki puanı
8,775
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Değerli dostlarım hepinize iyi günler.
2015 Civic Fb7 otomatik 120 bin km.de aracım var. (1-2 ay önce aldım)
* Aracı ilk aldığımda lpg'nin pipolarindan hava alıyormuş. %50-60 fakir karışımdaydı.

* Pipolar iptal edildi ve manifolttan normal bağlantı yapıldı. 2 LPG filtresi de değişti.

* Araçta şuanda LTFT ve STFT süreleri zenginde kalıyor. (Toplamda %10 civarı fakat ltft zenginde olmasına rağmen stft de zenginleştirmeye çalışıyor)

* Lpgcide aracı pc'ye bağladığımızda benzinde 2.80 olması gereken milisaniye süresi 3.6-3.7 civarında.

*Araçta zengin karışım ve fazla yakıt sorunsalı mevcut.

Aklınıza gelebilecek subap ayari, kelebek temizliği ve adaptasyonu, egr, map, maf, oksijen sensörü, motor yağ ve filtre bakımları gibi tüm ayar ve işlemler yapıldı. Kutupbaşı sökülerek harita sıfırlandı. Araç 150 km. Benzinde kullanıldı.

Sorun ne olabilir?

Ekli dosyayı görüntüle 271997
Hocam yakın zamanda Afr ayarı yaptırdınız. Orada LPG yakıt sistemi hafif zenginde ayarlanmış gibi duruyor. Nitekim öyle yapmak motor için daha sağlıklıdır. Benim araçta bu tarz yürüyor. Önemli olan uzun yolda Ltf'nin çok yükselip yükselmediğidir. Dış hava sıcaklığı arttıkça oksijen azalıyor ltf değeri zengine kayıyor. Kendi aracımda buna çok şahit oldum. Kışın dışarıdan 4 derece emiş var iken ltf 0 ila -3 arasında gezerken, aşırı sıcak sıcaklarda emmeden giren hava 40°C'e olduğunda Ltf -16'lara kadar indiğini bizzat şahit oldum. Şuan ortalama -6 civarı seyrediyor. LPG için bu tarz normal derim.

Benzinde iken uzun yol kullanımı esnasında değerlere bakmak lazım. Hava şartları belli yere kadar değiştirir. Zengin karışım ikazı ise hemen yanmaz. -20 olması lazım. Honda ecusundan enjektörlerine müdahale edilebilir mi bilmiyorum. Enjektörler keihin kolay kolay bozulmaz. Belki daha önceden değişim veya müdahale yapıldı mı kontrol edilebilir. Normalde benzinde kullanım esnasında sinus dalgası oluşmalıdır. Bazı LPG ustalarının dediği: Senede bir çeyrek veya yarım depo benzinde kullanılması ecuyu düzene girmesini sağlar diye belirtmişti.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,410
Çözümler
1
Tepki puanı
1,231
Aracınız
Arkadaşların dediğine ek olarak bence subap ayari olmamış.

Akşamdan bırakacağınız araca sabah buz gibi motorda ayar yapılmalı ve o gorduguz benzin değerleri 2.60-2.80 civarı olmalı ki en fazla olsun olsun 3.00. Sonra da afr yapılmalı.

Yıllar önce 3 kere arka arkaya yaptirmisligim var ve en sonunda düzgün yapanı buldum. Oldu derler hep ama o paylaştığınız ekran subap ayarında herseyi ortaya cikariyor. Tekrar yazayım subap ayarı olmamış ve çok sıkı durumda benden demesi.

SM-A235F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,164
Çözümler
4
Tepki puanı
3,283
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
Araçta yakıt sorunsalı haricinde hiçbir problem yok. Motoru, çalışması saat gibi. Tekleme titreme vuruntu performans kaybı yok.

Subap ayarı da dahil olmak üzere tüm işlemleri kendim yaptığım için en ufak şüphem yok.

Aslında sensör tarzı bir durumdan şüphe duyuyorum.

@Ahmet_Es7 hocam sizin dediğiniz gibi ve de @m2hamid hocamla da yaptığım istişarede sıcak havalarda araç zengine kaçıyor.

Ltft zengindeyken stft nin ters orantılı çalışıp bunu dengelemesi gerekirken, sanki araç yakıt gönder komutu veriyor.

Bu durumların lastikle, kullanım tarzıyla bir bağlantısının olmadığını düşünüyorum. Çünkü rölantide benzinde enjektör süreleri fazla. Bu nedenle ltft ve STFT sürelerinde sapma var.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
568
Tepki puanı
278
Konum
izmir
Aracınız
Aslında yapılması gereken tüm işlemler yapılmış. Tezat olan durum, Düzeltmeler yapıldıktan sonra LPG'de çalışırken benzin enjektörlerinin çalışma sürelerinin yüksek olması. Ltft eksi değerde iken tam tersi benzin enjeksiyon süresinin daha düşük olması gerekirken neden yüksek? Örnek veriyorum Normalde 2.8 milisaniyede çalışırken benzin enjektörleri ltf -5 değerinde iken 2.7 milisaniyede çalışması gerekir (lpgde görülen değerden bahsediyorum) ki artı eksi 5 değerleri kabul edilebilir aralıktır yani ayarlar iyidir.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,164
Çözümler
4
Tepki puanı
3,283
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Aslında yapılması gereken tüm işlemler yapılmış. Tezat olan durum, Düzeltmeler yapıldıktan sonra LPG'de çalışırken benzin enjektörlerinin çalışma sürelerinin yüksek olması. Ltft eksi değerde iken tam tersi benzin enjeksiyon süresinin daha düşük olması gerekirken neden yüksek? Örnek veriyorum Normalde 2.8 milisaniyede çalışırken benzin enjektörleri ltf -5 değerinde iken 2.7 milisaniyede çalışması gerekir (lpgde görülen değerden bahsediyorum) ki artı eksi 5 değerleri kabul edilebilir aralıktır yani ayarlar iyidir.
(-) değer aracın fazla yakıt verdiği, yani zengin karışım dediğimiz durumdur hocam.

Fazla yakıt vermesi için enjektör milisaniye süresi dediğimiz, yani saniyede açık kalma süresinin (2.8'i fabrikasyon değer olarak ele alalım) bu durumda 3 MS.üzerine çıkması lazım. Ters orantı gibi düşünün.

(-) Değerde MS.suresi pozitif yönde yükseliyor. Araç daha fazla yakıt vermesi için enjektörleri daha uzun süre açıyor.

Bunu da oksijen sensörü ayarlıyor. Ecu'ya komut göndererek ltft ve STFT sürelerini değiştirmesini sağlıyor.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,164
Çözümler
4
Tepki puanı
3,283
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Ekstra olarak bobinlerin ölçümleri;

1.bobin 45.4 - 1.1
2.bobin 47.2 - 1.2
3.bobin 45.8 - 1.088
4.bobin 45.8 - 1.10

2. Bobin multimetrede 1.2-1.3 referansinda git gel yapıyor.

Bobin bu kadar fark yaratır mı.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
568
Tepki puanı
278
Konum
izmir
Aracınız
(-) değer aracın fazla yakıt verdiği, yani zengin karışım dediğimiz durumdur hocam.

Fazla yakıt vermesi için enjektör milisaniye süresi dediğimiz, yani saniyede açık kalma süresinin (2.8'i fabrikasyon değer olarak ele alalım) bu durumda 3 MS.üzerine çıkması lazım. Ters orantı gibi düşünün.

(-) Değerde MS.suresi pozitif yönde yükseliyor. Araç daha fazla yakıt vermesi için enjektörleri daha uzun süre açıyor.

Bunu da oksijen sensörü ayarlıyor. Ecu'ya komut göndererek ltft ve STFT sürelerini değiştirmesini sağlıyor.
Hayır. Normali 2.8 ms ve - 5 stft var ise o değeri benzin enjektör değerine göre okur lpg beyni.benzin enjektörü 2.8 ms de 0 ise - 5 stft de 2.7 gibi bir değer çıkması gerekir. Yakıtı yüzde 5 kısıyo bunu benzin enjektör çalışma süresi üzerinden hesap eder sistem.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,029
Çözümler
1
Tepki puanı
643
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Ekstra olarak bobinlerin ölçümleri;

1.bobin 45.4 - 1.1
2.bobin 47.2 - 1.2
3.bobin 45.8 - 1.088
4.bobin 45.8 - 1.10

2. Bobin multimetrede 1.2-1.3 referansinda git gel yapıyor.

Bobin bu kadar fark yaratır mı.
Ateşleme bobini değer farkı da yakıt sarfiyatını etkiler,arttırır hocam.. sorunlu olan bobin ileride arıza ya daha müsaittir...ama sırf araç çok yakıyor diye bobin değişimi de mantıklı gelmiyor açıkçası...
 
Son düzenleme:
Geri
Üst