FB7 hızlanma sorunu

Katılım
29 Nis 2017
Mesajlar
18
Çözümler
1
Tepki puanı
15
Konum
Amasya
Aracınız
Selam arkadaşlar. 2013 model fb7 elagance lgp li aracım var.Normalde hızlı araba kullanan birisi değilim. Fakat geçen günlerde farkettim aracım 135'i geçmiyor.Aracın gazına sonuna kadar basıyorum devir 4bin de kalıyor.Ve o hızı geçmiyor.Benzinde de denedim fakat yine aynı sonucu aldım.Son olarakta aracın yağ ikaz lambası yandı.Kenara çektim 5 dakka bekledim,uyarı lambası söndü.Bu neden kaynaklı olabilir.Yardımlarınızı bekliyorum
 
Çözüm
Foruma yazmayı unutmuşum kusura bakmayın.Aracın katalitiğini değiştirmek yerine katalitiğin içerisindeki kısmını değiştirdim arkadaşlar zaten iş gören kısmı içerisindekiymiş.,700 liraya işçilik dahil masraf oldu.Araba kendine geldi,bi süre benzinde kullanmamı söyledi egzozcu.Herhangi bir sorun yaşamadım arabanın çekişi şuan harika.Kendimi Typer kullanıyormuş gibi hissediyorum :p:p
arac kaç kmde subap ayarı ne zaman yapıldı en son. aracın genel bakımı ne durumda yagı bujisi hava filtresi? bunları yazarsanız cevap vermek daha kolay olur
 
> Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.

> Geçmiş olsun. Ben uyarı veren yağ ikaz lambasının hangi renk olduğunu merak ettim. (Sarı veya Kırmızı) Eğer iki yakıttada bu durum varsa genel bir problem vardır. Devir sabit kalması genelde yağ basıncı yeterli olmaz ise beyin devir keser yükseltmez. Halk diliyle motor kendini korumaya aldı diye telafuz edilir. Asıl konu ise vtec teknolojisi yağ basıncı ile çalışır ve devir yükselince basıncın artması gerekmektedir. Eğer yeteri kadar basınç artmaz ise bu tarz tablo oluşur. Bununla ilgili olabilecek sebepler yağ pompası, ömrü dolan motor yağı veya yağ seviyesi düşük olabilir.
 
Hocam araba 131 binde.subap ayarı ve bujiler tam tarih hatırlamıyorum ama 1 sene içerisinde yaptırdım.Yağ veya yağ pompasından olabilir.İkaz lambası kırmızı yandı @h.k_Ahmed bey
Evet kırmızı lamba yandı ise yağ sisteminizde basınç düşüklüğü algılanmış. Düşük devirde problem yok. Yalnız yüksekte basınç yetersizliğiniz var. Hocam bu önemli bir durum. Motorda yeteri kadar yağlanma olmaz ise o bölge metal metale sürter. Büyük masraflara yol açabilir. Elbette mühendisler beyine yazılım atıp buna tedbir alıyorlar. Honda'nın orjinal yağ pompası uzun ömürlüdür. Belki ilk aşama yağ ve filtre değişimi olabilir. Karterde bulunan filtrenin tıkalımı diye kontol edilebilir. Sistemdeki yağın basınç kontrolü yapılsa güzel olur. Gösterge ikaz lambasında şase varmı kontrol edilebilir.
 
Ahmet bey araçta çekiş düşüklüğüde yaşıyordum rampalarda felan yeterince hız performansı alamıyordum.Yarın randevu aldım ustaya götürcem bakalım.Sonucu burdan paylaşıcam,diğer arkadaşlarında bu gibi durumları varsa aydınlanabililir.
 
Selam arkadaşlar. 2013 model fb7 elagance lgp li aracım var.Normalde hızlı araba kullanan birisi değilim. Fakat geçen günlerde farkettim aracım 135'i geçmiyor.Aracın gazına sonuna kadar basıyorum devir 4bin de kalıyor.Ve o hızı geçmiyor.Benzinde de denedim fakat yine aynı sonucu aldım.Son olarakta aracın yağ ikaz lambası yandı.Kenara çektim 5 dakka bekledim,uyarı lambası söndü.Bu neden kaynaklı olabilir.Yardımlarınızı bekliyorum
VTEC selenoid çevresinde yağ kaçağı olup olmadığını da kontrol ettirmenizi tavsiye ederim.
 
Ne zamandan beri böyle.
Limitör aktif olabilir mi. (hız limitörü)
 
Merhaba iyi forumlar arkadaşlar.Arabayı ustaya götürdüm egzosdan kaynaklanan sorun olabileceğini söyledi.Egzoscuya götürdüm katalitik konvertör de sorun var,içini açıp bakıcam eğer temizlenebilir durumdaysa hallederim dedi.Fakat katalitiği söküp parçayı salladığında içinden sesler geliyordu,içindeki parçalarda kırıklar olduğunu söyledi.Tamir olamıcağını yenisini takmamız lazım dedi.
Yeni parça siparişi verdik, işçilik dahil 3.000 TL'ye anlaştık.Bilgi amaçlı ustanın söylediklerini aktarıyım size,katalitik parça içerisinde 1200 1300 derece sıcaklık olduğunu,Lpg'li araçlarda parçanın ömrünün az olduğunu,arabayı ne kadar iyi kullanırsan kullan bu parçanın zamanla arıza vereceğini,içindeki hava kanalların eriyip yeteri kadar hava alamıcağını ve yakıtı artırabildiğini söyledi.
Zaten diğer ustamız arabayı test amaçlı sürdüğünde arabanın çekişinin az olduğunu,motorunda sesinin değişik olduğunu soyledi.
Araba şuan sanayide egzozcuda bikac gün sonra aldığımda arabanın durumunu tekrardan sizlere yazarım.
Hoşçakalın ?
 
Merhaba iyi forumlar arkadaşlar.Arabayı ustaya götürdüm egzosdan kaynaklanan sorun olabileceğini söyledi.Egzoscuya götürdüm katalitik konvertör de sorun var,içini açıp bakıcam eğer temizlenebilir durumdaysa hallederim dedi.Fakat katalitiği söküp parçayı salladığında içinden sesler geliyordu,içindeki parçalarda kırıklar olduğunu söyledi.Tamir olamıcağını yenisini takmamız lazım dedi.
Yeni parça siparişi verdik, işçilik dahil 3.000 TL'ye anlaştık.Bilgi amaçlı ustanın söylediklerini aktarıyım size,katalitik parça içerisinde 1200 1300 derece sıcaklık olduğunu,Lpg'li araçlarda parçanın ömrünün az olduğunu,arabayı ne kadar iyi kullanırsan kullan bu parçanın zamanla arıza vereceğini,içindeki hava kanalların eriyip yeteri kadar hava alamıcağını ve yakıtı artırabildiğini söyledi.
Zaten diğer ustamız arabayı test amaçlı sürdüğünde arabanın çekişinin az olduğunu,motorunda sesinin değişik olduğunu soyledi.
Araba şuan sanayide egzozcuda bikac gün sonra aldığımda arabanın durumunu tekrardan sizlere yazarım.
Hoşçakalın
Evet katalizör içi parçalanırsa ses yapar. Egzos sistemindeki tıkanıklık aracı kasar gitmek istemez. Takipteyiz hocam.
 
Geri
Üst