Regülatör (konjektör) ya da akü sensörü arızası olabilir.
Daha önce başka konularda da yazılmış olan bir bilgi paylaşılmış. Buna göre akü şarj sisteminin elektrik tüketen sistemlerden birisi devreye girdiği zaman aktif olduğu aksi takdirde aküyü şarj etmediği söyleniyor. Ancak bu teyide muhtaç ve bence hatalı ya da en azından eksik bir bilgi.
Ben yıllardır arada bir akü gerilimini araç çalışırken ve çalışmazken ölçerim, hiç böyle bir duruma rastlamadım. Motor çalışırken ne zaman ölçüm yapsam herhangi bir yük devrede olsun ya da olmasın akü şarj gerilimini 14-14,4 civarlarında okudum. Ha bu arada araçlarımızda zaten gündüz farı ve gösterge ışıkları istesek de istemesek de kontak çevirince aktif oluyor, yani zaten her türlü az ya da çok aküden çekilen bir akım var. Diyelim ki sadece çekilen akım belli bir seviyeyi geçtiğinde ( farlar, radyo vb. gibi ekstra yükler devreye girdiğinde) şarj sistemi devreye giriyor olsun, o zaman da burada eksik bir kontrol durumu, bir mühendislik hatası söz konusu demektir. Çünkü yükler devreye girsin girmesin akü gerilimi yetersiz ise mutlaka şarj edilmeli. Kaldı ki, her marş esnasında yüksek enerji kaybeden akü, ekstra yükler beslenmediği taktirde şarj edilmezse kısa sürede zaten biter. Sürekli far ya da radyo vb. kullanımı olduğu kabulüyle bir sistem tasarımı bir hatadır. Ben bu tür bir mühendislik hatasının yapılmış olduğuna inanmıyorum açıkçası.
Dolayısıyla bence durum normal bir çalışma durumu değil, bir arıza durumudur. Arıza kaynakları da regülatör (konjektör) veya akü sensörü gibi elektronik elemanlar olabilir. Bunun yanısıra sürekli çok kısa mesafeli kullanım da akünün yetersiz şarj olmasına sebep olabilir. Ancak bahsi geçen durumda bir süre şarj görülüp ardından şarjın durması, sorunun kullanım mesafesi ile ilgili olmadığını gösteriyor.