Klima hakkında aklıma gelenler ve bu konuda şahsi fikirlerimi paylaşmak istiyorum:
1-Klima açıkken yakıt sarfiyatı % 10-15 artar. Hızlı giderken (şehir dışı) camları açıp gitme ile de % 10 fazla yakar. Bu yüzden uzun yolda çok yakıyor diye klima açmamanın pek manası kalmıyor, zira rüzgarın pat pat vurması ve gürültüye bence değmez.
2-Klima direk yüze veya göğüse doğru kuvvetli şekilde uzun süre yönlendirilmesi ile hastalığa davetiye çıkarılıyor ve arka koltuktakiler de serinleyemiyor. Bunun yerine buğu çözmek için de kullanılan cama verme veya yüze vermekle birlikte ızgaraları yukarı kaldırma veya hem yüz hem ayak ızgaralarına verme daha sağlıklıdır. Böylelikle ortam soğuyacak ve soğuk rüzgarı doğrudan hissetmeyeceğiz.
3-Klimayı "auto" konumunda kullanırken en düşük sıcaklığa almamak gerek. (Şahsen ben 24-26 derecelere ayarlıyorum. Hatta 24 soğuk gelebiliyor.) Çünkü ortamı en düşük sıcaklığa getirmek için devamlı yüksek devirde uğraşacaktır.
4-Klimanın üfleme gücü düşükse, büyük ihtimalle polen filtresi kirlenmiştir, soğutma performansı düşükse gaz basıncı azalmıştır.
5-econ açıkken otomatikte klima hep iç sirkülasyonda duruyor, bu yüzden 20-30 dakika sonra uyku getirebilir.
6-klima-kalorifer kanalarında bakteri birikebilir, çoğu zaman bu durumda koku yapıyor ve hasta da edebilir.
7-Pervane dönmüyorsa sebebi sigorta olabilir.
8-LPG'li civicte klima açıkken rölantide veya aracı kaldırırken stop etme sorunu yok, başka araçlarda olabiliyor.
9-AC açık değilken yakıt sarfiyatı artmaz.
10-Öğlen sıcakta araç yanarken binince mesela 26 dereceye ayarlı ve otomatikte ise, önce pervane hızı yüksek şekilde birkaç dakika çalışıyor, sonra git gide düşüyor.
11-Eğer bahar mevsiminde 15-20 derece civarında otomatikte kullanıyorsak önce yüze veriyor, sonra yüz ve ayağa veriyor.
12-Kapalı konumda iken de ızgaralardan hafif hafif hava geliyor, bu havanın sıcaklığı da açıkken neye ayarlı ise ona göre oluyor, bu yüzden mesela kıştan çıkınca ızgaralardan gelen hava yakıyorsa, açıp, düşük bir sıcaklık seçip yeniden kapamak gerekebilir.