FB7 (LPG'Lİ) MOTOR ARIZA IŞIĞI SORUNU

Katılım
27 Haz 2016
Mesajlar
105
Tepki puanı
45
Aracınız
aracım 82000 km de bu güne kadar hiç böle bir sorun yaşanmamıştı. bakımlarının hepsi servisinde yapıldı. motor arıza lambası yaktı makinaya bağlandı fakir yakıt karışımı dedi. lpg ayarı yaptırdım. shell den 50 liralık lpg aldım 40 km sonra tekrar ışık yandı. çalışırken silkeleme oluyordu v kayışı ile sübap ayarları 2000 km önce serviste yapıldı. sizce bu motor arıza lambasının yeniden yanmasının sebebi ne olabilir arabayı çok mıncıklatmadan nasıl halledebilirim sinir bozucu bir durum. teşekkürler şimdiden cevap veren herkese...
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,701
Çözümler
7
Tepki puanı
8,760
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
bugun honda park a sordum onlarda daha önceden böle bir sorun yaşandı ilginctir bi süre benzinde kullandırdık arabayı sonra arabayı yeniden bilgisayara bagladık arabanında yazılımını yeniledik lpg yide yeniledik dedi düzeldi ben saçma diyince açtı ekrandan işlemin notlarını paylaştı evet saçma ama en ucuz hiç yoktan ilk adımda yapılabilcek bişey denemek lazım diyince tamam dedim bakalım ne olcak

Biraz açayım konuyu. Demek ki onlarda bilmiyormuş.
  • Aracınıza başta iyi ayar yapılmamış. Başta farkedilmemesinin nedeni geniş banttan dolayı. Siz aracı kullandıkça bu bantın dışına doğru yavaş yavaş hareket ediyor. Şehir içinden ziyade şehir dışında daha belli olur. Araç benzinde gitmediği için düzenlemeyi yapamaz. Sonra bir bakarsın arıza lambası yanmış.
  • Tekrar güzel bir ayar yapmak için. 100 km. gibi benzinde kullanmanız önerilir. Sebebi ise eski bozuk olan değerlerinizin normal değere dönmesini sağlamak. Amaç yakıt haritanızı güncellemek. Bunun üzerine benzindeki enjektör değerlerini alır ve kopyalar, doğruca lpg beynine çevirerek yapıştırır. Eğer sorun ayardan dolayı ise söner. Başka birşeyden ise yanmaya devam eder.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Son düzenleme:

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
373
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018
Başıma gelmişti. Aynı araçta.. Hocam kaputu aç. İçeride hava aktarımını sağlayan siyah bir parça var. Plastik kauçuk tarzında elastik yapıda. Kalınca bir parça zaten gözüküyor direk. sanırım hava hortumu deniliyor. O yırtıktır. Benim başıma geldi oradan biliyorum.
Bahsettiğim parça kaputu açtığınızda grafiksel olarak dörde böldüğümüzü varsayalım düzlemi. Sağ üst kısımda kalıyor. Sağ üst köşede değil ama. O kısımda kalıyor
 
Katılım
27 Haz 2016
Mesajlar
105
Tepki puanı
45
Aracınız
80000 bin bakımı yapıldı lpg ayarı yapılmış başşka sorunlarımda vadı hepsiyle ilgilendiler bakalım ne olucak umarım ugraştırmaz ama soğuk havada motor sarsıntılı ve herzamankinden farklı çalışıyor sabahları sebebini bilemedim bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim
 

ugur86

0
Katılım
11 May 2018
Mesajlar
39
Çözümler
1
Tepki puanı
47
Konum
samsun
Aracınız
80000 bin bakımı yapıldı lpg ayarı yapılmış başşka sorunlarımda vadı hepsiyle ilgilendiler bakalım ne olucak umarım ugraştırmaz ama soğuk havada motor sarsıntılı ve herzamankinden farklı çalışıyor sabahları sebebini bilemedim bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim

1.supap ayarı yapmış ve becerememişlerse ondan olabilir
2.lpg karışım oranı ayarını yolda sürüş modunda değil de rolantide yaptılarsa olmamıştır, bozuk lpg haritası benzin haritasını da bozduğu için sabah araç yanlış karışım oranı ile çalışır ve sarsıntı yapar.
3.lpg regülatöründe sızıntı varsa, sistemi kapatınca kalan gazı manifolda sızdırır, sabah soğuk motor iki farklı yaklıtı aynı anda yakamaz ve boğulur, ama bunun geç çalışmaya da neden olması beklenir
 
Geri
Üst