Bu gün n11'den aldığım, aslında FD6lar için olan körüğü FB7'me deneme amaçlı sol tarafa taktırdım, birkaç gün kullanıp sorunsuz olduğuna emin olduktan sonra diğer tarafı da taktıracam, olmasa başka körük siparişi verecem
Aldığım ürün bu,
Direksiyon & Süspansiyon ürünleri binlerce marka ve modelleri ile n11'de. Uygun fiyatlı Direksiyon & Süspansiyon çeşitleri ve özellikleri için hemen tıklayın.
urun.n11.com
Malzeme kalitesi olarak iyi görünüyor diyebilirim, servis orjinalinin takımına 1200 tl gibi ultra saçma bir fiyat istediği için 90 tl gayet makul geldi
Uzun vadeli deneyimlerimi zaman içinde güncelleyerek yazarım
Öncelikle amortisörü söktüğümüzde ön camdaki yağmur suyu ve pisliklerin maalesef amortisör kule bölgesinde toplandığını söyleyebilirim, bu açıdan amortisör kule bilya kısımdaki yağın toz-kir ve su gibi dış etkenlerden etkilenmesi maalesef çok kolay. Aşağıdaki resimde bunu gözlemleyebilirsiniz. FD6 ve FB7lerin kule bölgelerindeki yağsız kalmaya bağlı ses oluşumlarının bence en büyük etmeni bu kolay pislenebilen tasarım, FC5teki ön camın geriye alınması bu açıdan amortisör kulesinin daha az etkilenmesini sağlayacaktır, bu açıdan FC5ler daha avantajlı diyebilirim. FD6 ve FB7lerde kule bölgesini dıştan koruyan bir kauçuk yada benzeri bir koruma olsaydı, kronik yağlama sorunu belki hiç oluşmayabilirdi. Ayrıca körüğün baş kısmının biraz fazla ezilip dışarı taştığını gözlemledim. Ustaya sorduğumda aracın ağırlığı ile kauçukta ezilmenin zamanla oluşabilen ve normal bir durum olduğunu söyledi ancak benim pek hoşuma gitmedi. Aşağıdaki resimde dışarı çıkan körüğün baş kısmını beyaz ok ile göstermeye çalıştım.
Ekli dosyayı görüntüle 254585
Sonrasında üstünden çıkan körükleri aldıklarım ile karşılaştırdım, alt kısmı boyut olarak aynı diyebilirim, belki toplam körük uzunluğu ve genişliği biraz kısa olabilir. Tabi sökülen körükte ciddi bir esneme ve bollaşma mevcut, belki bundan dolayı daha büyük görünüyor olabilir.
Ancak FB7nin körüğünün kafa kısmı FD6dan daha geniş, kalınlığı ise daha az.
Helezonun başının yerleştiği yuva kısımları ise aynı, kısacası
FD6nın körüğü FB7de de kullanılabilir ama birebir aynı yapıda değiller.
Ayrıca orjinal körüğün boğumlarının kenarları keskin yapıdaydı, aldığım ürün daha yuvarlak hatlıydı ama bunun bir sorundan ziyade avantaj olacağını düşünüyorum, çünkü sökülen körükte yırtılma bu keskin kenarlarda başlamıştı.
FB7 orjinal ile FD6 yan sanayi körük görsel karşılaştırması
Ekli dosyayı görüntüle 254586
Orjinal çıkan körüğü meraktan incelediğimde kafa kısmının FD6dan daha ince yapıda olması bence uzun vadeli pek iyi değil, çıkardığım körükte ezilme sonrasında özellikle yayın oturduğu kısmı elle yoklayınca oldukça incelmiş hissettiriyordu. Helezonun oturduğu kısımda nerdeyse sadece 3-4 mm. kalınlık vardı diyebilirim, açıkçası bu durum pekte hoşuma gitmedi
Ekli dosyayı görüntüle 254589
Aldığım körüğü helezona oturttuğumuzda birebir oturdu diyebilirim, üstüne amortisör bilya kısmını yağlayıp taktığımızda ilk resimdeki taşkın olan kısım çok az içerde kalıyordu ama muhtemelen aracın ağırlığı geldiğinde o kısmın kapanmaya yakın olacağını düşünüyorum.
Açıkçası FD6 körüğünün daha kalın yapıdaki kafa yapısının (oturma bölgesi) amortisör kulesini daha fazla koruyabileceğini düşünüyorum
Ekli dosyayı görüntüle 254587
En sonunda direksiyonu çevirdiğimde gıcırtıların kaynağı olduğunu düşündüğüm kule bilya bölgesini de açıp gresledik, içerisinde nerdeyse hiç gres kalmamıştı
Ustam daha önce fren kaliperinde kullandığım ve elimde olan, plastiğe zararı olmayan ve yüksek ısıya dayanıklı Bosch Superfit ile gresledi.
Gresleme anında foto alamadım, gresleme sonrası fotoğrafı,
Ekli dosyayı görüntüle 254590