Arkadaşlar bu konu üstünde artık sök tak balata vs derken işin içine iyice girdik.
Şimdi FB7 lerde bir çok arkadaş parke ve arnavut kaldırımı yollara girmeyi sitemiyor. Heleki yanında arkadaşı falan varsa hiç istemez. Çünkü bindiğin araba bumu nasıl araba bu doğan şahin bundan daha sessiz diye tepki verebilirki haklılar. FB7 de 50-60 binden sonra bu fren kaliper delikleri boşluk yapıyor. Bu boşluk o kadar çok ses yapıyorki sanki ön takım komple dağılmış ne salıncak kalmış ne z rot dersiniz.
Şimdi sorunun çözümüne gelelim.
1. Pratik geçiçi çözüm kaliper pimlerini gres yağı sürerek boşluğu doldurmak ( Kısa süreli çözümdür 5-6 km sonra yine aynı sesler yavaş yavaş geliyor ve pim körüklerini şişirdiği için hava atması zorlaşıyor)
2. Kaliper yuvası sökülerek pimler ile tornacıya gönderilip pimler yuvaya göre kaynakla doldurulur. Ben bunu denedim ama pişman oldum pimlerdeki hava kanallarına kaynak yapıyorlarbu sefer pimler yuvada sıkışıyor yada hava kanalı kapandığı için kaliper sıkılaşıyor ve sanki aracı arkadan biri tutuyor gibi araç zorlanıyor tabi bununla beraber balatalar ve jant ısnıyor.
3. Bu işi ben nasıl çözdüm frenpardan yeni kaliper pimleri sipariş ettim. Gelen pimlerden bir tanesinin uç kısmında ses kesici gibi contalı kısım var ve ses yapmasını engelliyor. Bu pimleri alta taktım üsttekiler normal. İçinden kendi gres yağı çıkıyor. Gres yağı ile yağlayıp yerine taktım ve şu an ses yok.
Gelelim bu boşluk neden oluyor. En büyük nedeni pimler sıcak soğuk ve yağsızlık nedeni ile kaliper yuvalarınında aşınmaya neden oluyor. Bunun önüne geçmek içinde her 10000 km bakımında bu pimlerin fren merkez gresi ile yağlanması bu oluşan boşluğu çözecektir. Ama yetkili servils yada özel servis genelde bakımlarda balata biterse kaliperi söker yağlar yada hiç yağlamaz.
Gelelim başka bir konuya orjinal fren balataları üzerinde freni bıraktıktan sonra sola sağa acılmasını sağlayan iki adet U şeklinde yay var ama orjinal haricinde balata takıldığındabu yayların takılacak delikleri olmadığı için genelde ustalar bu yayları atarlar. Benim araçtada atmışlar. Bende bu fren işini araştırırken bu yayların orjinalde olduğunu öğrendim. Yaylardan tedarik edip Ferodo marka balata alıp 2 mm matkap ucu ile balataya gerekli delikleri açıp bu yayları taktım. Balataların oturduğu noktalarıda yağlarsanız frene basıp bıraktığınızda balatalar daha çabuk açılarak hem ömrü uzun olacak hem aşırı ısınmayarak ani su çarpmasında eğilme meydana gelmeyecek.
Fren kaliperini sökmek için yıldız 14-15 anahtar ve 19 numara iki ağız anahtara ihtiyacınız var. Özelikle pimin civatasını yıldız ile sökmeniz lazım iki ağız ile zorlarsanız sıyırır.
Ekli dosyayı görüntüle 253056