FB7 Otomatik Vites Max Hızları

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,173
Çözümler
9
Tepki puanı
12,980
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
FB7 otomatiklerdeki ilk 3 viteste gidilebilecek max hıza dair bilgi amaçlı birkaç video dikkatimi çekmişti, arşiv amaçlı paylaşmak istedim :)

Gördüğüm kadarı ile,
1.vites 67,
2.vites 118,
3.vites 173 de devir kesiciye giriyor.
 
Son düzenleme:
4. vites de olsaydı iyiymiş. Econ'un açık olması manuel kullanımda bir şey farkettiriyor mu ? Neden açık bırakmış ki kullanıcı anlam veremedim.
 
4. vites de olsaydı iyiymiş. Econ'un açık olması manuel kullanımda bir şey farkettiriyor mu ? Neden açık bırakmış ki kullanıcı anlam veremedim.
Bende anlam veremedim, hız denemesi yaparken Eco'nun açık olmaması gerekli, gaz tepkisi azalıyor :unsure:(y)
 
Diferansiyel oranlarının RPM'e göre hesaplatınca ulaşılan maximum hızlar aşağıdaki tablolarda mevcut. Merak edenler için güzel veriler.

Kaynak
 

Ekli dosyalar

  • 7d14dfcecdb1eaffb312e0c2c4ed7aad.jpg
    7d14dfcecdb1eaffb312e0c2c4ed7aad.jpg
    150.4 KB · Görüntüleme: 214
  • d78eb16e40265f8dfd7530e383e284e9.jpg
    d78eb16e40265f8dfd7530e383e284e9.jpg
    151.1 KB · Görüntüleme: 217
  • eb6d619914cde80d12bb0b8bcc0ee8b9.jpg
    eb6d619914cde80d12bb0b8bcc0ee8b9.jpg
    151.2 KB · Görüntüleme: 210
@İsmail Beşiroğlu hocam bunun excel hali bende var :) Birkaç gün önce başka bir konuda konuşulunca mailden çıkarıp yeni excel'de biraz düzenlemiştim:)
İsteyen olursa gönderebilirim (y)

Hatta manuel'in hesaplamaları da var, otomatiklerde 2. vitesteki hantallık doğru vites oranı sayesinde manuel'de hiç yok.
Zaten manuelde çekiş kaybıda minimum olduğu için çok daha atak (y)
Bunun nedeni de güzel hesaplanmış şanzıman oranları, keşke otomatik benzer vites oranlarında 6 vitesli olsaydı :)

Manuelin vites oranları,

1566641273545.png
 
Son düzenleme:
@İsmail Beşiroğlu hocam, makine muhendisi misiniz?
Yok hocam İmalat Mühendisiyim. Makina Fakültesinde yine İmalat bölümü (İTU). Bir çok ders ortak olsa da bir makina değil. Endüstri - Makina - Metalurji karışımı diyebilirim. Bunun yanında Mekatronik yüksek mühendisiyim (ITU). Ancak çalıştığım sektörde yaptığım iş İmalat Mühendisliği tamamen.

@m2hamid gayet iyi olurdu 6. vites de olsa bu manuel oranlarıyla. Otomatik 5. vitesten ötürü uzun yolda daha ekonomik duruyor. Manuele ise 6. vites gerekli kesinlikle.
 
Son düzenleme:
A
Yok hocam İmalat Mühendisiyim. Makina Fakültesinde yine İmalat bölümü (İTU). Bir çok ders ortak olsa da bir makina değil. Endüstri - Makina - Metalurji karışımı diyebilirim. Bunun yanında Mekatronik yüksek mühendisiyim (ITU). Ancak çalıştığım sektörde yaptığım iş İmalat Mühendisliği tamamen.

@m2hamid gayet iyi olurdu 6. vites de olsa bu manuel oranlarıyla. Otomatik 5. vitesten ötürü uzun yolda daha ekonomik duruyor. Manuele ise 6. vites gerekli kesinlikle.
(y)Aynen
 
Yok hocam İmalat Mühendisiyim. Makina Fakültesinde yine İmalat bölümü (İTU). Bir çok ders ortak olsa da bir makina değil. Endüstri - Makina - Metalurji karışımı diyebilirim. Bunun yanında Mekatronik yüksek mühendisiyim (ITU). Ancak çalıştığım sektörde yaptığım iş İmalat Mühendisliği tamamen.

@m2hamid gayet iyi olurdu 6. vites de olsa bu manuel oranlarıyla. Otomatik 5. vitesten ötürü uzun yolda daha ekonomik duruyor. Manuele ise 6. vites gerekli kesinlikle.
Eyvallah hocam, verdiğiniz degerli bilgiler icin tesekkurler. Mesleginizde basarilar dilerim
 
Geri
Üst