FB7 Otomatik Vites S ve D modları. Vites devirleri nelerdir?

Ynt: FB7 Otomatik Vites S ve D modları. Vites devirleri nelerdir?

Ynt: FB7 Otomatik Vites S ve D modları. Vites devirleri nelerdir?

120 km hız ile giderken gaz pedalına hızlı bir şekilde sonuna kadar bastığınızda 3. vitese düşmesi lazım ve deli gibi bağırıp çağırırken yokuşu da çıkması lazım aracın.
 
Ynt: FB7 Otomatik Vites S ve D modları. Vites devirleri nelerdir?

Ynt: FB7 Otomatik Vites S ve D modları. Vites devirleri nelerdir?

[quote author=OcEloT link=topic=125.msg1120#msg1120 date=1391527271]
Gönderen: Volkan
« : Bugün, 17:11:39 »Alıntı Yap


Devri yükseltmek için ani şekilde gaza yüklenirseniz teker teker vites düşürdüğünü göreceksiniz. Çok sert yüklenince hıza da bağlı olarak 2. vitese bile düşebiliyor, sonra uzayıp gidiyor. Ayağın gaz tepkisine alıştıktan sonra kulakçıkların yerini bile unutursunuz. FB7 de durum nasıl bilmiyorum ama FD6larda durum bu.

Tamam ş.içi dediğiniz doğru. Yavaş sayılabilecekken gaza aniden yüklenince arabanın vitesi düşüyor ve hızlanıyor. Ancak hızını 120 ve üzeri ise hafif de rampa var ise vitesi düşürmüyor. İşte tam o noktada manuel olarak düşürmek gerekebiliyor.

Alıntı yapılan: OcEloT - Bugün, 16:51:15



Alıntı yapılan: Volkan - Bugün, 16:48:40

FD6'da S modunda iken 6K devirlere çıkmıyor araç zorlamadıktan sonra. Vites değişimini 3000-3500 civarı yapıyor. D modunda iken de 2500 civarında işini görüyor. D modunda iken kulakçığa dokunursanız vites düşürüyor ama manuel moda geçmiyor. S modunda iken de kulakçığa dokunmazsanız D'ye göre daha yüksek devirde vites atıyor ve kulakçığa dokunduğunuz an kontrol sizde oluyor.




Ağlıyorum... :(



Dostum sana DH den yanit verdim fakat yine takıldı site taslaklara atti dur en iyisi buraya kopyala yapistir yapayım napalım :)

Bununla ilgili konu yoktu zaten sitemizde. Açmış bulunduk bizde... :) Abi benimki de FD7 zaten.
[/quote]

D de hizli giderken S al manuele gec sonra tekrar D ye al devam et bana göre dikkat dağıtıcı o nedenle benim vites sürekli D de ama rampa cikarken sollamam gereken bir arac var ise ( - ) ile vites dusuruyorum ( D ) de iken sonra motor bagırıyor ama arac hizlaniyor solladim gectim hızım arttı dimi o zamanda arac tekrar D ye geciyor kendisi evet eminim ben bu sekilde kullaniyorum kulakciklari genelde ( - ) olan isime yarıyor benim [sm=aman.gif]
 
Ynt: FB7 Otomatik Vites S ve D modları. Vites devirleri nelerdir?

Ynt: FB7 Otomatik Vites S ve D modları. Vites devirleri nelerdir?

Hocam, aracım manuel, Ek kasa civiğim otomatikti, arkadaşların behsettiği gazı kökleyerek vites düşürme olayı roketleme olarak geçer.
Mantık şudur, sollamada kullanıcının zorlanmaması için ani gaz tepkilerinde şanzımanın bir alt vitese geçerek aracın ivmelenmesine yardımcı olmasıdır.
FB7 otomatik vites araçlarda 5 vites bulunmaktadır.
Tahminim D konumunda 2000-2500 devir bandında vites değişiyordur.
Daha detay için otomatikçi arkadaşlar yardımcı olmaya devam edecektir ;)
 
Ynt: FB7 Otomatik Vites S ve D modları. Vites devirleri nelerdir?

Ynt: FB7 Otomatik Vites S ve D modları. Vites devirleri nelerdir?

[quote author=OcEloT link=topic=125.msg1110#msg1110 date=1391525137]
Merhaba abilerim-arkadaşlarım,
Şimdi otomatik araçlarımızda S modda kulakçıklara dokunmazsak eğer araç en fazla kaç binde vites atıyor ve kaç vites var? Benim gözlemlediğim 6500-6700 sanırım.

D modunda kulakçıkların bir espirisi var mı? Eğer varsa oturur ağlarım... :-[
[/quote]
DOSTUM;

S modda iki şekildekullanıyoruz.
1 kulakçıklara dokunmadan: eğer dokunmaz isen dip gazda 6500 civarı otomatik geçiş yapar
2 kulakçıklar ı kullanarak: eğer f1 kullanırsan araç tamamen manuel kullanım imkanı veriri ve sürekli kesiciye girer bazı çoooook teknik bilgiye sahip kişiler s modda aracın 4 vites olarak çalıştığını söyler ama kanıtı aşağıdaki resimdedir S modda 5 vites olarak kullana bilmekteyiz. D moddaki vites geeçişlerine nazaran biraz daha devirli geçiş yapar.

D mod: araçta grade logic sistem olduğundan eğime göre vites değiştirir motorun ihtiyac duyduğu vitese geçer bu rahatsızlığıda en çok CC açıkken yaşarsınız.Bu sebepledirki satıcılar f1 in yanlızca S modda kullanımı olduğunu söylerler.vites geçişleri kullanımınıza göre tepki verir 1600 dv. dede 3000 dv.dede 6500 dv.dede vites değişimi yapabilir.

inşallah resim ile birlikte açıklayıcı olmuşumdur.

 
Ynt: FB7 Otomatik Vites S ve D modları. Vites devirleri nelerdir?

Ynt: FB7 Otomatik Vites S ve D modları. Vites devirleri nelerdir?

[quote author=yunusogru link=topic=125.msg1143#msg1143 date=1391550313]
[quote author=OcEloT link=topic=125.msg1110#msg1110 date=1391525137]
Merhaba abilerim-arkadaşlarım,
Şimdi otomatik araçlarımızda S modda kulakçıklara dokunmazsak eğer araç en fazla kaç binde vites atıyor ve kaç vites var? Benim gözlemlediğim 6500-6700 sanırım.

D modunda kulakçıkların bir espirisi var mı? Eğer varsa oturur ağlarım... :-[
[/quote]
DOSTUM;

S modda iki şekildekullanıyoruz.
1 kulakçıklara dokunmadan: eğer dokunmaz isen dip gazda 6500 civarı otomatik geçiş yapar
2 kulakçıklar ı kullanarak: eğer f1 kullanırsan araç tamamen manuel kullanım imkanı veriri ve sürekli kesiciye girer bazı çoooook teknik bilgiye sahip kişiler s modda aracın 4 vites olarak çalıştığını söyler ama kanıtı aşağıdaki resimdedir S modda 5 vites olarak kullana bilmekteyiz. D moddaki vites geeçişlerine nazaran biraz daha devirli geçiş yapar.

D mod: araçta grade logic sistem olduğundan eğime göre vites değiştirir motorun ihtiyac duyduğu vitese geçer bu rahatsızlığıda en çok CC açıkken yaşarsınız.Bu sebepledirki satıcılar f1 in yanlızca S modda kullanımı olduğunu söylerler.vites geçişleri kullanımınıza göre tepki verir 1600 dv. dede 3000 dv.dede 6500 dv.dede vites değişimi yapabilir.

inşallah resim ile birlikte açıklayıcı olmuşumdur.


[/quote]

Teşekkür ederim. :)
 
Ynt: FB7 Otomatik Vites S ve D modları. Vites devirleri nelerdir?

Ynt: FB7 Otomatik Vites S ve D modları. Vites devirleri nelerdir?

güzel bir açıklama olmuş elinize sağlık :)
 
Ynt: FB7 Otomatik Vites S ve D modları. Vites devirleri nelerdir?

Ynt: FB7 Otomatik Vites S ve D modları. Vites devirleri nelerdir?

S viteste siz bol bol kesiciye girersiniz.
Deneme için bazen 1. viteste >6000 RPM motor sesini dinleyerek kullanırım. Bir süre bu şekilde gittikten sonra araç kendini 2. vitese atıyor.

S viteste giderken manuel kullanıyor olsanız da, hızınız aşırı düşerse alt viteslere atar ve orada kalır. Misal: 2. viteste VTEC dinleyerek giderken kırmızıya denk gelirseniz artık 1. vitestesiniz demektir. Ancak manuel çalışma devam eder, S Auto olmaz.

En seri/tehlikeli hal: S manuel, ECON off, VSA off
 
Geçen s modda uğraştım bir türlü 5. vitese atamadım. Bir ara 5 vites olduğundan şüphelenmeye bile başladım.
 
Şu 211 km/h olayı ne peki ustatlar neden 5 e atmak yerine hızı kesiyor ??
Bir soru daha
6 saatlik yola gidecez acelemiz var sürekli yüksek devirde kullanirsak çok yakması dışında sıkıntı olur mu ??

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst