Benim araçta benden ve işini bilmeyen bi ustadan kaynaklı suan tahmini 4.3 litre yag var tırtıklı biraz üstünde 3000 kmdir sıkıntım yok şükürkarter içerisindeki yağ sürüş esnasında virajlarda vs. çalkalanma ile ve motorun ısınması ile genleşerek incelip motorun karterinden üst noktada bulunan sensörü aktif ederek yağ uyarısı vermesine sebep oluyor olabilir.
kısacası farzedelim ki mesela sallıyorum civic te üç tane yağ sensörü olsa, birincisi yağ seviyesi azaldığı zaman uyarı verdiren karterin alt konumundaki sensör, ikinci sensör ise yağ pompası çıkışında olsa yani yağ basıncı düşer ve motor yağlama yapmaz ise uyarı vermesi için olabilir bu, son olarak ta yağ seviyesi yüksek olduğu zaman uyarı vermesi için karterin içerisine 4-4,5 litre yağ konulduğu zamanki seviyeye denk gelen bir noktada motorda bir sensör daha olabilir ve bu sensör nedense hep bakımdan sonra uyarı veriyor?? değil mi?.
Bu teori yetkili servisler hakkında ciddi şüpheye kapılmamıza sebep olacaktır ve yetkili servise bu durumu izah edebilmenin ve bunun hakkında bilgi almanın çok çok zor olacağını düşünüyorum.
yakın zamanda bakıma gideceğim ve aklımda birçok soru var ancak servis alanı öyle kötü bir ortam ki müşteriye dinazor muamelesi yapılıyor zannedersiniz, bu sebeple soracağım da varsa soramıyorum. Bakım alanına otomobilinin yanına yaklaşma diye fırça atan görevli var. Yağ filtresi çıkan parçaların arasına koyulmamış yağlıymış elimiz yağ olurmuş pislenirmiş bilmemne. Servis alanına iniyorum frenlerim gacır gacır ötüyor bir insan evladıda çıkıp demiyor frenleriniz ses yapıyor kontrol edelim? öyle dese bunu bana önerse bile istemeyeceğim bu işlemi zaten fren arasıra öter normal diyeceğim. Herhangi bir şikayetiniz oldu mu diye soran yok ezbere hareketler yaparak bakımı tamamlayıp kenara çekerler arabayı. İşçilik güzel ama müşteri ile iletişim yok. Ödeme yaparken görevli bayan arkadaşa benim arabaya Type 2.0 yağ dolduruldu mu? pek göremedim başka yağ koymasınlar diye ufaktan pek ciddi olmayan tavırla şakavari sözler sarf ettim, bayan görevli bana: görseydiniz beyfendi şeklinde oldukça kaba bir söz sarfetti, bunlara cevap veremiyorsan çalışma o serviste istifa et git kardeşim hayret birşey. Yine de telefonla arayıp hizmet kalitesi sorduklarında 10 üzerinden 10 verdim ama bunun sebebi değerlendirirken onların kendi yetkili servis kurallarına göre davranmamdan ve bakımdan sonra gözlemlerimi uzun süre tecrübe etmemiş olmamdan dolayı oldu, en azından kazasız belasız sıkıntısız yaptırdık çıktık dedim ne servisler gördüm yine Honda iyidir.
Hadi bu mesajımı keşke Honda Türkiye yetkilileri okusa da bana dönüş yapsalar??? otomobilim serviste bakım yapılırken mekaniker tekniker usta vs. bu insanlar ile iletişim kurmak bakım yapılan bölgeye giriş yapmak istiyorum ben, ayrıca bakım yapılırken yakından takip etmek istiyorum, çünki Türkiye de insan babasına bile güvenemiyor ayrıca yüksek meblağlarda para ödüyoruz bu işlemlere ve yetkili servislerin yaptığı işlemler hakkında tüketici memnuniyetsizliği dedikodularının ardı arkası kesilmiyor. Derdim para falan değil kaç para ise veririz yeterki güvenilir ve layıkı ile hizmet görelim. Neyse ki Honda yetkili servisleri diğer markalara göre daha kalifiye ve yetenekli insanlardan oluşuyor hizmet kalitesi daha iyi ama Japon felsefesine yakışmayan halleri var.
G3421 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.