fc 5 paddle shift kullanim mantigi

Katılım
22 Kas 2018
Mesajlar
8
Tepki puanı
5
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhabalar;
kasim sonu executive(paddle shift) honda civigimi teslim aldim 2016/17 2018 haziran a kadar olan uretimlerde otomatiklerde l mod varken kulakciklar yok benim aracta ise l mod yok kulakciklar var ilk otomatik aracim olucak ve bursa inallarda yeterli aciklama yapilmadi kullanim konusunda.f1 sanzimanlardaki gibi d modda kullakciklar kullanim disi sadece s modda aktif .araca zarar vermeden kulakciklarin dogru kullanimi nasil olmali? araci tanimaya calisrken ani hizlanma gereksinimim icin d den mandali cekip s ye aldim - kulakcik ile vites dusurup yeterli hiza ulasinda tekrar d ye aldim bu kullanim uygunmudur? ayrica d den s ye mandalla s den d ye duz gecis var kullanirken s den d ye almak isterken yanlislikla N modda gectim ardindan hemen d ye aldim mandalsiz geciyor sorun olmusmudur? konu ile alakali bilgi ve tecrubelerinize ihtiyactim lutfen yardimci olun Herkese kazasiz belasiz gunler diliyorum
 

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
517
Tepki puanı
696
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Vites D'de iken de kulakçıkla kullanabilirsiniz aracı isterseniz. S modda ise sadece kulakçıkla kullanılıyor. Vites P'den R'ye alınırken mandala basıyorsunuz. R'den aşağı doğru çektiğinizde N v D'ye mandal kullanmanıza gerek yok S için yine mandala basacaksınız.
 

Gfb

Katılım
6 Ara 2018
Mesajlar
122
Tepki puanı
56
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhabalar;
kasim sonu executive(paddle shift) honda civigimi teslim aldim 2016/17 2018 haziran a kadar olan uretimlerde otomatiklerde l mod varken kulakciklar yok benim aracta ise l mod yok kulakciklar var ilk otomatik aracim olucak ve bursa inallarda yeterli aciklama yapilmadi kullanim konusunda.f1 sanzimanlardaki gibi d modda kullakciklar kullanim disi sadece s modda aktif .araca zarar vermeden kulakciklarin dogru kullanimi nasil olmali? araci tanimaya calisrken ani hizlanma gereksinimim icin d den mandali cekip s ye aldim - kulakcik ile vites dusurup yeterli hiza ulasinda tekrar d ye aldim bu kullanim uygunmudur? ayrica d den s ye mandalla s den d ye duz gecis var kullanirken s den d ye almak isterken yanlislikla N modda gectim ardindan hemen d ye aldim mandalsiz geciyor sorun olmusmudur? konu ile alakali bilgi ve tecrubelerinize ihtiyactim lutfen yardimci olun Herkese kazasiz belasiz gunler diliyorum

D modunda kulakçığı kullanabilirsiniz. Araba devrini bulunca tekrar otomotik moda dönüyor. S modunda kulakçığı kullanınca tekrar çıkmıyor, vites tamamen kulakçıklara kalıyor. Normal D modunda giderken iki tık iksiye basıp hızlanmak zevkli


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
6 Kas 2018
Mesajlar
200
Tepki puanı
104
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Ben S modda denedigimde, bir muddet mudahale etmezsem kendisi vitesi degistirmeye calisiyor tam anlayamadim acikcasi kontrol bizde mi degil mi.

Birde paddle shift ile vites degistirince sanki cvt sanziman degil gibi vites gecislerinin hissedilmesi normal midir ? D modda iken de bazen hissettiriyor vites gecislerini.
 
Katılım
22 Kas 2018
Mesajlar
8
Tepki puanı
5
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2018
cevaplar icin tesekkurler araci teslim alirken kalkis oncesi d ve s ye getirip surus sirasinda d s gecislerini onermediler. kulakciklarin s modda aktif oldugunu soyledir. hareket halinde ds s d gecisleri ile alakali kitapcikta aciklayi bilgi yoktu forumdaki f1 mantigi ile denedim bende . s modda cahil meraki ile vites kucultugumde 6.5kdan sonra kendisi yukseltti vitesi s modda kontrol bizde d icin kulakcik kullanimi olmadigini soylemislerdi dolayisiyla kullanmadim 1000km bakiminda araci teslim eden yetkiliye saglam catacagim boyle arac teslim edilmez
 

kayhanbozkus

0
Yönetici
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,335
Tepki puanı
1,100
Yaş
35
Konum
Ankara
D modda nasil kullanilmiyormus anlamadim. Fb7 aracimda kullaniliyordu. Eger boyleyse paddle shift'in acikcasi Fc5 kasada hic bir mantigi kalmaz.



ES7 - FB7 - FC5

#06AFM316
 

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
517
Tepki puanı
696
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Araci teslim alirken yetkili kisi bana boyle soyledi buradan ogrendim D de de kullanilabildigini . Onur beye de ayrica tesekkurler fazlasiyla aydinlatti beni.
Rica ederim ne demek, daha önce de söylediğim gibi, bu forumlara karşılıklı bilgi paylaşımında bulunalım diye üye oluyoruz. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana

ANE-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Merhabalar;
kasim sonu executive(paddle shift) honda civigimi teslim aldim 2016/17 2018 haziran a kadar olan uretimlerde otomatiklerde l mod varken kulakciklar yok benim aracta ise l mod yok kulakciklar var ilk otomatik aracim olucak ve bursa inallarda yeterli aciklama yapilmadi kullanim konusunda.f1 sanzimanlardaki gibi d modda kullakciklar kullanim disi sadece s modda aktif .araca zarar vermeden kulakciklarin dogru kullanimi nasil olmali? araci tanimaya calisrken ani hizlanma gereksinimim icin d den mandali cekip s ye aldim - kulakcik ile vites dusurup yeterli hiza ulasinda tekrar d ye aldim bu kullanim uygunmudur? ayrica d den s ye mandalla s den d ye duz gecis var kullanirken s den d ye almak isterken yanlislikla N modda gectim ardindan hemen d ye aldim mandalsiz geciyor sorun olmusmudur? konu ile alakali bilgi ve tecrubelerinize ihtiyactim lutfen yardimci olun Herkese kazasiz belasiz gunler diliyorum
Kulakçıklı vites değiştirme özelliği olan civic te vites değiştirirken hata yapmanız imkansız gibi birşey vitesleri gönlünüzce değiştirebilirsiniz Park vitesi ile S ve R de mandallı geçiş vardır sadece D ile N arasında mandal yok S den D ye geçişte de sanırım mandal yok, vites koluna kibar davranmanız doğru olur tek seferde iki üç vites atlamamak için lcd ekranda ve vites topuzu yanında led gösterge var, rampa inerken frenleri fazla yormamak için ister D modunda ister S modunda vitesi küçültüp öyle inersiniz ani hızlanmada vitesi bir alt vitese çekebilir öyle hızlanırsınız, hafif yavaşlamak için fren kullanmak yerine bir iki alt vitese alabilirsiniz devir artar civic yavaşlar, D modunda yapılan değiştirmeler gaza tekrar basılınca ve gaz pedalı ile devir saati eşleştiği zaman kendi kendine otomatiğe geçer

S modunda kulakçık kullanmazsanız Sport modu tam otomatik olarak çalışır kulakçığı çekerseniz o andan itibaren S modu ve manuel olur D ye takıp tekrar S ye takarsanız tekrar tam otomatik S olur,

S modunda ise taktığınız viteste çok düşük devirlere inmedikçe kendi kendine vites küçültmez S modunda çok gazlayıp kesiciye kadar girerseniz bir üst vitese kendi geçer yada 5. vitesle 30 yapmaya çalışırsanız vitesi kendisi küçültür 3 yapar 2 yapar durursanız birinci vitese takar S modunda normal sürüşte tam otomatiğe asla geçmez, D modunda vitesi değiştirirseniz sonrasında gaza basmazsanız yada hızınız çok azalmazsa vites otomatiğe geçip vitesi küçültmez, rampa inerken D modunda vitesi küçük vitese takıp gaza hiç basmazsanız vites büyütmez motor istediği kadar bağırsın vitesi küçültmez ama siz her zaman müdahale edebilirsiniz.

Vites değişimlerinde gazdan ayağı çekmek gerekmez. Hareket halinde iken N yani boş vitesi asla kullanmamalısınız çünki tam otomatik yağlı kavrama şanzımanlar vitese takılı iken tork konvertörün yağ basıncı ile kendisini yağlama yapar N de ilerlerseniz şanzımanınızın yağlaması kötüleşir yağlama yapmaz. Hareket halinde iken sürekli D yada S de olmalıdır uzun süre yatmış tam otomatik vitesli otomobilde hareket etmeden önce D ye takılıp durduğu yerde 10-15 saniye beklemek sonra frenleri bırakıp ilerlemek iyidir.

Arabanız yeni ise ilk 3000km boyunca dipgaz ani hızlanma ve ani sert frenlemelerden kaçınmalısınız.
 
Geri
Üst