Teşekkürler arkadaşlar yardımcı olan herkese.
Bir şeyi anlayamadım hocam , conta ayarı sonrası kaputu kapattıktan sonra orta kilit tarafından hareket edip etmediğini nasıl kontrol edeceğiz , kaput kapalıyken orta taraftan tutma olayını nasıl yapabiliriz boşluk kalmıyor kaput kısmında tutacak ?Sağ ve sol ayar contaları önce sıkılır seviye minimuma indirilir. Kaput kapatılır. Orta kilit tarafından kaputu tutup yukarı aşağıya hareket ediyormu diye kontol edilir. Contaları tam veya yarım tur çevirerek tekrar tekrar kapatılıp her seferinde kontrol edilir. Kaput yerinden oynamadığı zaman işlem tamamdır.
Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Eski kasalarda panjur üstü kapandığı için test edebiliyoruz. Öyle bir durum var ise panjur içinde el uzatıp (uygun boşluk var ise) kaputu alttan baskı yaparak test edilebilir. En son yüksek hızda titreme testi yapmak kalıyor.Bir şeyi anlayamadım hocam , conta ayarı sonrası kaputu kapattıktan sonra orta kilit tarafından hareket edip etmediğini nasıl kontrol edeceğiz , kaput kapalıyken orta taraftan tutma olayını nasıl yapabiliriz boşluk kalmıyor kaput kısmında tutacak ?
2018 Fc5 Aracım aracı ilk sahibinden 2021 yılında aldım ve yola cıktım ön kaputta dalgalanmayı 150 km/h hızdan sonra görüyordum...Yolumun üzerinde Honda yetkili servis vardı,,,,yaşadığım olayı anlattım...Teknik servis bölümüne götürdüler aracımı 20 dk sonra gelmişti,,,,Sanırım ön kaput ayarını düşürdüler....Merhaba arkadaşlar 2 defa uzun yolculuk deneyimimde yüksek hızlarda iken öp kaput gözle dikkat çeker bir şekilde titriyor düşük hızlarda bir sorun yok elimle baktım her hangi bir boşlukta yok?
Bana mühendislik hatası gibi geldi sizlerde de bu şekilde mi diye merak ettim?
Forumda bazı arkadaşlar soruyor dikkatimi çekti hız limiti 215'i geçince devreye girip kendi kendine motor freni uyguluyor araca bilginiz olsun.
Ben de şunu anlamadım , genelde o conta kısmını yükselt diye tavsiye geliyor ama siz de düşürün demişsiniz hangisini uygulamak lazım acaba ?2018 Fc5 Aracım aracı ilk sahibinden 2021 yılında aldım ve yola cıktım ön kaputta dalgalanmayı 150 km/h hızdan sonra görüyordum...Yolumun üzerinde Honda yetkili servis vardı,,,,yaşadığım olayı anlattım...Teknik servis bölümüne götürdüler aracımı 20 dk sonra gelmişti,,,,Sanırım ön kaput ayarını düşürdüler....
Sorun çözüldü mü evet çözüldü,,,,fakat şuan çok sert kapatmak zorunda kalıyorum ön kaputu tabi bundan dolayı ön kaput uç kısımlarında sağda ve solda hafif bukle/gamze/hafif yamulma oldu....Güneşte belli bi açıdan bakıldığında belli oluyor,,,,onun haricinde belli olmuyor..
Karar sizin, tecrübeyle sabit....Saygılar
Son karar tabiki sizin...Saygılar
Ben düşürün demedim,,, aracı benden teknik servis elemanı aldı...İçeri götürdü ben ne işlem yaptılar görmedim ,,,,fakat bu olaydan sonra ön kaputu sert kapatmak zorunda kaldım,,,, ayrıca kaputu açtığımda aracın ön tarafa gidince parmağım kaputtaki mandala çok zor giriyor...burdan anladım kaput ayarını düşürdüklerini...Ben de şunu anlamadım , genelde o conta kısmını yükselt diye tavsiye geliyor ama siz de düşürün demişsiniz hangisini uygulamak lazım acaba ?