@RS23 emeğinize sağlık güzel paylaşım olmuş
Motor hacmi ufak olması her zaman az yakıyor mantığı olmadığı net görünüyor. Hele ki yüksek hızlara çıkıldı mı fazla tüketiyor. 1.2 Swift ile denemiştim 120 sonrası bizim araçtan daha fazla yakıyordu.
@İsmail Beşiroğlu
Teşekkür ederim... ??
@İsmail Beşiroğlu ;
@UK61 ;
Evet motor hacmini düşürmek yakıt tüketiminin azaltılması için tek başına yeten bir durum değil haklısınız. Hacmi küçük ve atmosferik olan motorların tüketimleri ise sinir bozucu seviyelerde olabiliyor. Küçücük araba, küçücük motor şunun yaktığı benzine bak dedirtiyor. ?
Düşük hacimden turbo yardımıyla alınan güç özellikle şehir içi sürüşlerde büyük hacimli motora ve atmosferik küçük hacimli motora göre daha az tüketerek avantajını gösteriyor.
Verimliliği, maksimum tork&hp ve bu değerlerin maksimuma ulaştığı devirler, şanzıman tipi, şanzıman oranları, yakıt tipi, toplam ağırlık ve daha bir çok faktör etkiliyor. Hacmi küçültürken gücü orantısız düşürüp o gücün alındığı devirleri de yükseltince küçük hacimli atmosferik motor sanıldığı kadar az yakmıyor.
Karşılaştırmada kullandığımız Golf’le başka sürüşler de yaptık onları da paylaşacağım verileri toparlayabilirsem.
Örnek; 125km/saat hıza sabitleyip Bursa’dan Balıkesir’e ve dönüşte de imkan oldukça 160’a sabitleyip denemeler yapabilseydik yüksek hızlardaki sonuçları da görecektik ancak maalesef mümkün olmadı. Golf gitti Antalya’ya
Bir daha ki buluşmalarda denemeye çalışacağız artık nasip olursa...
Benim fikrim belli bir hızdan sonra 1.5T CVT, 1.0TSI DSG’den daha az yakacaktır ve aslında en çok merak ettiğim de eğer düşündüğüm gibiyse o hızın kaç olduğu... ?
Bu arada Golf’ün Balıkesir-Antalya arası benzin tüketimine ait yol bilgisayarı ekran fotoğrafını da gönderdi arkadaşım sağolsun. Onu da paylaşacağım inşaALLAH...